مصرف ویتامین‌ های محبوب سرطان را گسترش دهد

محققان دانشگاه میسوری می گویند مکمل‌های ویتامین محبوب می تواند منجر به گسترش سرطان ها به مغز شود.

محققان دانشگاه میسوری می گویند مکمل‌های ویتامین محبوب می تواند منجر به گسترش سرطان ها به مغز شود.

به گزارش تکناک، محققان این کشف را در حالی انجام دادند که از فناوری تصویربرداری بیولومنسسنت برای مطالعه نحوه عملکرد مکمل‌های ریبوزید نیکوتین آمید در داخل بدن استفاده کردند.

مکمل های غذایی تجاری مانند نیکوتین آمید ریبوزید (NR)، شکلی از ویتامین B3، در مطالعات قبلی با مزایای مربوط به سلامت قلبی عروقی، متابولیک و عصبی مرتبط بود.

با این حال، تحقیقات جدید از دانشگاه میسوری (MU) نشان داده است که NR در واقع می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی، از جمله ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دانشمندان کشف کردند که سطوح بالای NR  حاصل از ویتامین نه تنها می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه سه گانه منفی را افزایش دهد، بلکه می تواند باعث متاستاز یا گسترش سرطان به مغز شود. تیم بین المللی محققان توسط النا گون، دانشیار شیمی در دانشگاه MU و نویسنده مربوطه در این مطالعه رهبری می شد. او گفت زمانی که سرطان به مغز می رسد، نتایج مرگبار است زیرا در حال حاضر هیچ گزینه درمانی قابل قبولی وجود ندارد.

گون گفت: بعضی از مردم آنها را [ویتامین‌ها و مکمل‌ها] مصرف می‌کنند، زیرا به‌طور خودکار تصور می‌کنند که ویتامین‌ها و مکمل‌ها فقط فواید سلامتی مثبتی دارند، اما اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد آنها وجود دارد. به دلیل این فقدان دانش، ما الهام گرفتیم تا سؤالات اساسی در مورد چگونگی عملکرد ویتامین ها و مکمل ها در بدن را مطالعه کنیم.

گون پس از مرگ پدر 59 ساله‌اش، تنها سه ماه پس از تشخیص سرطان روده بزرگ، به دنبال درک علمی بهتر از متابولیسم سرطان یا انرژی گسترش سرطان در بدن جستجو را آغاز کرد. از آنجایی که NR یک مکمل شناخته شده برای کمک به افزایش سطح انرژی سلولی است و سلول های سرطانی با افزایش متابولیسم خود از آن انرژی تغذیه می کنند، گون می خواست نقش NR را در توسعه و گسترش سرطان بررسی کند.

گون گفت: کار ما به‌ویژه با توجه به در دسترس بودن تجاری گسترده و تعداد زیادی آزمایش‌های بالینی انسانی که در آنها از NR برای کاهش عوارض جانبی درمان سرطان در بیماران استفاده می‌شود، مهم است.

محققان از این فناوری برای مقایسه و بررسی میزان NR در سلول‌های سرطانی، سلول‌های T و بافت‌های سالم استفاده کردند.

گون گفت: در حالی که NR در حال حاضر به طور گسترده در افراد استفاده می شود و در بسیاری از آزمایشات بالینی در حال انجام برای کاربردهای اضافی مورد بررسی قرار می گیرد، بسیاری از نحوه عملکرد NR یک جعبه سیاه است .

بنابراین این الهام بخش ما شد تا به این تکنیک تصویربرداری جدید بر اساس تصویربرداری بیولومنسسنت فوق حساس برسیم که امکان کمی سازی سطوح NR را در زمان واقعی به روشی غیرتهاجمی فراهم می کند. حضور NR با نور نشان داده می‌شود و هر چه نور روشن‌تر باشد، NR بیشتری وجود دارد.

گون گفت: یافته‌های این مطالعه بر اهمیت بررسی دقیق عوارض جانبی احتمالی مکمل‌هایی مانند NR قبل از استفاده از آن‌ها در افرادی که ممکن است انواع مختلفی از بیماری‌ها دارند، تاکید کند. در آینده، گون مایل است اطلاعاتی را ارائه دهد که به طور بالقوه می تواند منجر به توسعه مهارکننده های خاصی شود تا به موثرتر کردن درمان های سرطان مانند شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند. گون گفت، کلید این رویکرد این است که از دیدگاه پزشکی شخصی به آن نگاه کنیم.

گون گفت: همه سرطان ها در هر فردی یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان ها حتی می توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.