معرفی ابرخودرو جدید کونیگزگ

شرکت خودروسازی سوئدی کونیگزگ به تازگی مدل جدید خود، Gemera را با نام Client Specification معرفی کرد که قابلیت های ویژه ای را برای خریداران ارائه می دهد.

به گزارش تکناک، این رونمایی هم زمان با افتتاح آتلیه گریپن در سوئد بود که وظیفه طراحی، تولید، توسعه و ارائه فضای نمایشگاهی برای خودروهای سوپراسپرت این شرکت را بر عهده دارد. کریستین فون کونیگزگ، بنیانگذار و مدیر عامل کونیگزگ، گفت: ما از افتتاح آتلیه گریپن و رونمایی از Client Specification Gemera، که یک ابر خودرو واقعاً پیشگام است، هیجان زده هستیم.

Gemera اصلی یک ابر خودرو با چهار صندلی است که به عنوان خودروی برتر به دلیل توان برق تولیدی بیش از 1 مگاوات شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2020 به عنوان یک خودروی نمایشی معرفی شد و بلافاصله پس از آن نمونه‌های اولیه وارد مرحله ساخت شد. با این حال، آن مدل‌ها نتوانستند انتظارات طراحان کونیگزگ را برآورده کنند، بنابراین گیربکس (LST) از مدل Jesko به آن اضافه شد. سیستم LST بدون کلاچ یا فلایویل عمل می‌کند و در ادامه برای Gemera با نام گیربکس Tourbillion Speed Light (LSTT) بهبود یافت.

سپس تیم مهندسی در کونیگزگ بر روی واحد پیشران، که نوع جدیدی از موتور الکتریکی بود، کار کردند. این موتور الکتریکی که ماده تاریک نام دارد، 800 اسب بخار نیرو (596.6 کیلووات) و 1250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور الکترونیکی با نام Raxial Flux قدرتمندترین موتور الکتریکی درجه یک خودرو با فناوری شش فاز است. ساخت موتور ماده تاریک به این معنی است که سه موتور الکتریکی که در مدل های قبلی استفاده میشدند به یک موتور تبدیل و باعث کاهش وزن و پیچیدگی می‌شوند.

آپشن های کونیگزگ Gemera شامل موتور ماده تاریک و گیربکس LSTT با قدرت 800 اسب بخار، یا TFG دو توربو است که خروجی مشابهی تولید می کند. همچنین این دو را می توان برای خروجی کل 1400 اسب بخار (1044 کیلووات) و 1850 نیوتن متر گشتاور ترکیب کرد.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد

نسخه جدید Client Specification Gemera موتور جسکو، یک موتور V8 بسیار قدرتمند، را با موتور ماده تاریک ترکیب می کند تا در مجموع 2300 اسب بخار (1715 کیلووات) و 2750 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. این یک رکورد جهانی جدید برای یک خودروی تولیدی است.

Gemera HV8 نه تنها قدرتمندترین خودروی تولیدی در سیاره زمین با قدرت شگفت‌انگیز 1.11 اسب بخار در هر کیلوگرم است بلکه کاربردی ترین و کاربرپسندترین خودروی اسپرتی است که تا کنون ساخته شده است.

تولید Gemera در تمام فرمت های آن در پایان سال 2024 با موعد تحویل در اوایل سال 2025 آغاز خواهد شد. قیمت و سایر اطلاعات در زمانی نزدیکتر به  زمان عرضه این خودرو اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.