معرفی ابزار کمک‌ شنوایی جدید ویندوز 11

مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 11 به زودی به برخی از کاربران با ابزار کمک‌ شنوایی امکان می‌دهد تماس‌ بگیرند، موسیقی گوش کنند و از کامپیوترهای خود صدا را پخش کنند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه پیش‌نمایش اخیر ویندوز11 با شماره 25977 از امروز پشتیبانی از ابزار کمک‌ شنوایی مجهز به فناوری بلوتوث LE Audio را فراهم می‌کند. به این ترتیب، افراد می‌توانند ابزار کمک‌ شنوایی خود را مستقیماً با کامپیوترهای ویندوز11 جفت کنند.

در حال حاضر، این ویژگی فقط در برخی از دستگاه‌های Microsoft Windows (family of computer operating systems developed by Microsoft) با پشتیبانی از بلوتوث LE Audio در دسترس است، اما مایکروسافت اعلام کرده است که در آینده بیشتر کامپیوترها این قابلیت را ارائه خواهند داد.

این شرکت فناوری اعلام کرده است که در طول زمان نیز، قابلیت‌های بیشتری را برای ابزار کمک‌ شنوایی ، مانند قابلیت کنترل پیش‌تنظیمات صدا در ویندوز اضافه خواهد کرد.

مایکروسافت در کنفرانس Build خود در ماه می اعلام کرد که در ویندوز 11، پشتیبانی از بلوتوث LE را اضافه خواهد کرد. این استاندارد صدا از کدک صدای LC3 استفاده می‌کند که امکان ارائه صدای با کیفیت بالا در حالی که مصرف باتری را کاهش می‌دهد را فراهم می‌کند. همچنین، این استاندارد امکاناتی مانند انتقال همزمان صدا به چندین دستگاه را نیز فراهم می‌کند.

علاوه بر ویژگی‌های دسترسی‌پذیری جدید، بیلد 25977 بروزرسانی‌هایی نیز در حوزه حریم خصوصی را معرفی کرد. شرکت اعلام کرد که کاربران اکنون هنگامی که یک برنامه سعی در دسترسی به موقعیت جغرافیایی یا اطلاعات وایفای آن‌ها دارد، اعلان دریافت خواهند کرد.

در سال‌های اخیر، تکنولوژی‌های شنوایی توجه شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده است. سونی با همکاری WS Audiology ابزار کمک‌ شنوایی خودتنظیم شونده را راه‌اندازی کرد و گزارش‌هایی نشان می‌دهد که اپل ممکن است در نظر داشته باشد ایرپادز را به عنوان ابزار کمک‌ شنوایی معرفی کند. احتمالاً پس از آنکه فروشگاه‌ها در سال گذشته شروع به فروش ابزار کمک‌ شنوایی بدون نیاز به نسخه کردند، بازیگران بزرگتری وارد این بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.