معرفی جدیدترین خودروی هیبریدی آلپاین

شاید طراحی خودروهای خیابانی آلپاین خشن نباشد، اما اگر طرح مفهومی خودروی هیبریدی آلپاین Alpenglow  این شرکت در کنار دلاژ D12، استون مارتین والکری و بوگاتی بولید پارک شده باشد جایگاه ویژه خود را خواهد داشت و مانند آنها پر سر و صدا است و آلایندگی صفر دارد.

به گزارش تکناک، خودروی هیبریدی آلپاین یکی دیگر از طرح های ابر ماشین هیدروژنی خیره کننده، مشابه A4810 است که آلپاین در مارس 2022 از آن رونمایی کرد و C.C وایس توصیف کرد که شبیه جت جنگنده بین کهکشانی است.

ارتفاع این ابر خودرو کم‌تر از یک متر (3.3 فوت) و به اندازه یک خودرو مسابقه ای لمانز است. خطوط آن به قدری لغزنده به نظر می رسند که انتظار دارید در زیر آب با همان سرعت خشکی حرکت کند. Alpenglow با کابینی شبیه به جت جنگنده تک سرنشین، ساختار دوباله عظیم در پشت، و مجموعه ای ناهموار از LED کامل می شود.

اگر اسپلیتر و شکاف های جلو خودرو عجیب به نظر می رسند، منتظر بمانید تا قسمت پشت خودرو را ببینید. تقریباً هیچ چیز آنجا نیست. کابین در قسمت عقب به اندازه یک قطره اشک فشرده می شود و فضای خالی زیر بال های عقب باقی می ماند. بنابراین چرخ‌های عقب به بدنه داخلی نیاز دارند، و یک باله منفرد در وسط و زیر کابین، کناره‌ها را توسط بزرگ‌ترین دیفیوزر که تا به حال دیده‌ایم جدا می‌کند.

آیا تمام این پیچیدگی های طراحی عملی خواهد شد؟ آنها هرگز مجبور نخواهند شد، زیرا Alpenglow فقط یک ماشین مفهومی است، اما مطمئناً تصور یک سوپر ماشین که نیروی زیادی رو به پایین هدایت می کند را القاء می کند.

پیشرانه خودروی هیبریدی آلپاین Alpenglow مانند خودرو های  Viritech Apricale و Hyperion XP-1، هیدروژنی است. همه این خودروهای بسیار قدرتمند و دوربرد هستند و هیدروژن را از طریق پیل سوختی به الکتریسیته تبدیل می کنند که برای به حرکت درآوردن یک پیشرانه کاملاً الکتریکی بازیابی می شود.

Alpine رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و احتمالاً رویکردی دوستانه‌تر برای علاقه مندان به خودرو زیرا سلول‌های سوختی تنها ی راه گرفتن انرژی از هیدروژن نیست. شما همچنین می توانید آن را در یک موتور احتراقی بسوزانید و آب را به عنوان انتشار اصلی باقی بگذارید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که احساس می‌کنید وسایل نقلیه الکتریکی فاقد احساس تعویض دنده، پیچیدگی مکانیکی و موسیقی متن یک موتور احتراقی خوب هستند، موتورهای احتراق هیدروژنی این شانس را بدون از دست دادن هیچ یک از این موارد برای ورود به دنیای بدون آلایندگی دارند. به شرطی که مایل باشید از راحتی شارژ EV خانگی صرف نظر کنید و سطوح معمول تعمیر و نگهداری موتور احتراقی را تحمل کنید.

تویوتا در حال حاضر به خوبی این مسیر را طی کرده است، به ویژه در برنامه مسابقه ای خود. رنو نیز طرحهای مفهومی احتراقی دیگری در این زمینه ارائه کرده است.

با توجه به اینکه بیانیه مطبوعاتی از ترمزهای احیا کننده قابل تنظیم صحبت می کند، به نظر می رسد Alpenglow از پیشرانه هیبریدی و موتورهای الکتریکی در چرخ های جلو استفاده کند که نیرو را از موتور اصلی به چرخ های عقب هدایت می کند. هیچ اشاره ای به اوج قدرت، گشتاور، عملکرد یا برد وجود ندارد، که خوب به نظر می رسد، زیرا به هر حال این چیزی بیش از یک ماشین فانتزی نیست.

خودروی هیبریدی آلپاین Alpenglow در نمایشگاه خودرو پاریس سال گذشته رونمایی شد. به عنوان یک مفهوم خالص، این ماشین راه را برای مدل های آینده، هم برای پیست مسابقه و هم برای جاده باز هموار می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.