معرفی خودروی الکتریکی آینده لامبورگینی

برنامه‌های لامبورگینی برای معرفی مدل جدید خودروی تمام برقی امروز با رونمایی از طرح مفهومی لانزادور در رویداد خودروی مونتری ادامه پیدا کرد.

به گزارش تکناک، لانزادور یک خودروی جی تی با فاصله زیاد از سطح زمین، صندلی‌های 2+2 و چرخ‌های بزرگ 23 اینچی است که عناصر طراحی خودرو های لامبورگینی مدل اوروس و سیان را در هم می‌آمیزد و در عین حال به شکلی کاملاً خاص و جدید در می‌آید.

این اولین طرح مفهومی تمام برقی Lamborghini نیست، این افتخار نصیب کانسپت Terzo Millennio در سال 2017 می شود. اما این جدی ترین نشانه تلاش این خودروساز مشهور ایتالیایی برای حرکت به سمت عملکرد باتری است.

بیانیه مطبوعاتی لانزادور و مشخصات ذکر شده ثابت کند این مفهوم یکی از قدرتمندترین خودروهای برقی در جاده است اما Lamborghini در مورد جزئیاتی مانند برد، باتری، ظرفیت شارژ یا حتی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت محافظه کار است. سازنده خودروهای اسپورت ایتالیایی اطلاعات وسوسه انگیزی را فاش کرد: لانزادور قادر است “بیش از یک مگاوات قدرت” داشته باشد.

این قدرت معادل 1341 اسب بخار مکانیکی است که لانزادور را جایی بین خودرو های سوپر اسپرت برقیLucid Air Sapphire (920kW) و Tesla Roadster (1100kW) قرار می دهد. در حالی که این موضوع جزئیات زیادی به ما نمی گوید، نکاتی را در مورد عملکرد ارائه می دهد که احتمالاً می توانیم فرض کنیم که سریع است.

آیا لانزادور می تواند مانند برخی از همتایان خود در گروه 1000 اسب بخاری صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را کمتر از دو ثانیه بپیماید؟ Lamborghini پاسخی نمیدهد.

برنامه‌های لامبورگینی برای معرفی مدل جدید خودروی تمام برقی امروز با رونمایی از طرح مفهومی لانزادور در رویداد خودروی مونتری ادامه پیدا کرد.

رانندگی با لانزادور تجربه‌ای است که شبیه سایرین نیست. به طور قابل توجهی حسگرها و محرک های بیشتری در کنترل رانندگی پویا سوپراسپرت ادغام خواهند شد تا از نرم ترین سواری ممکن اطمینان حاصل کنند. کامپیوتر الگوریتمی لانزادور برای ارائه یک تجربه رانندگی ظریف که با گذشت زمان بهبود می یابد، داده ها را دریافت می کند.

این امر به راننده اجازه می دهد تا با دقت بیشتری شخصیت رانندگی متمایز خود را در رانندگی به کار برد. Lamborghini می‌گوید، اطلاعاتی که توسط حسگرهای هوشمندی که در پشت پنل‌های شیشه‌ای جدید نصب شده در جلوی خودرو قرار گرفته‌اند، به راننده تحویل داده می‌شود و طعم فناوری رادار آینده را نشان می‌دهد.

 

البته، لانزادور برای بهینه سازی آیرودینامیک جهت بهبود رانندگی و برد طراحی شده است. مقاومت هوا را می توان برای پاسخ به ترجیحات منحصر به فرد راننده تنظیم کرد. این سیستم مشابه سیستمی است که در هوراکان و آونتادر SVJ استفاده شده است، به همراه دستگاه‌های هواساز فعال جدید در جلو و عقب برای اطمینان از بهترین کارایی چه در حالت رانندگی شهری یا جاده ای. همچنین یک شاسی فعال با محور عقب قابل هدایت و سیستم تعلیق بادی در این خودرو وجود دارد که می تواند از طریق فرمان کنترل شود.

چراغ های عقب شش ضلعی با سه عنصر LED در هر طرف از Countach LPI 800-4 الهام گرفته شده اند. چرخ‌های 23 اینچی ضخیم، عناصر شش ضلعی را با پره‌های هوا ترکیب می‌کنند تا تلاطم را به حداقل برسانند.

لانزادور فاصله نسبتا زیادی از سطح زمین دارد  و نزدیک‌ترین مشابه آن، شاسی‌بلند اوروس است. ارتفاع سقف 1.5 متر یا کمی کمتر از پنج فوت است، بنابراین همچنان از اوروس کوتاهتر است. اما این چرخ‌ها به لانزادور ظاهری می‌دهند که می‌تواند از هر نوع موانع جاده‌ای  یا حداقل از تپه‌های شمالی ایتالیا بالا برود.

با کنار گذاشتن عملکرد، می‌توانید ببینید که لامبورگینی شیفته ترکیب بدنه GT با سبک رانندگی بالا در لانزادور شده است. هدف، تقلید از هوراکان استراتو، یک ابرخودروی آفرود بود که این خودروساز تنها به تولید محدود 900 دستگاهی متعهد شده بود.

لامبورگینی گفت که طراحی لانزادور از سفینه‌های فضایی الهام گرفته شده است و راننده باید در حین رانندگی احساس یک فضانورد یا خلبان جت را داشته باشد. راننده و مسافر یا به قول Lamborghini “خلبان و کمک خلبان” در یک صندلی سطلی قاب مانند که با فوم چاپ سه بعدی عایق شده است می نشینند و صندلی‌های عقب را می‌توان برای قرار دادن چمدان تا کرد.

علاوه بر مواد پرینت سه بعدی، Lamborghini خود را متعهد به زنجیره تامین پایدارتر با گنجاندن نایلون و پلاستیک بازیافتی و همچنین فیبر کربن بازسازی شده برای برخی از قسمت های داخلی می کند. این خودروساز ادعا می کند که خرید چرم و پشم آن از منابع پایدار است و با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود و از نوعی نخ مصنوعی ساخته شده از پلاستیک های بازیافتی نیز استفاده می کند.

برخلاف طرح‌های مفهومی قبلی خودروهای الکتریکی، لانزادور پیش‌نمایش چیزی است که در راه است. لامبورگینی دو سال است که یک استراتژی برقی سازی 1.9 میلیارد یورویی (2 میلیارد دلاری) را می گذراند که در آن ابتدا نسخه های هیبریدی بنزینی-الکتریکی و سپس مدل کاملاً الکتریکی جدید عرضه خواهند شد. ما قبلاً یک پلاگین هیبریدی به نام Revuelto 2024 را دیده‌ایم که در نهایت جایگزین آونتادور خواهد شد. و مطمئناً موارد بیشتری در راه است.

هدف لانزادور این است که آنچه را که با این مدل امکانپذیر است به تصویر بکشد و از آنجایی که این فقط یک طرح مفهومی است، خیلی زود است که در ارقام عملکرد یا مشخصات باتری جستجو کنیم. اگرچه 1 مگاوات اوج قدرت که لامبورگینی با این طرح ارائه کرده است یک سیگنال به همه رقبای خود نشان می دهد که هرچه در راه باشد، بسیار قدرتمند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.