معرفی خودروی ولوو EX90

هرچند که خودروی ولوو EX90 هنوز به طور رسمی عرضه نشده است اما اخباری درباره محدوده قیمت، تاریخ عرضه و برخی مشخصات و موارد دیگر منتشر شده است.

به گزارش تکناک، اخیرا، خودروهای SUV الکتریکی مناسبی در بازار وجود نداشتند. اما در نهایت این وضعیت در حال تغییر است. ریویان R1S در حال حاضر موجود است و کیا EV9 به زودی وارد بازار آمریکا خواهد شد. هرچند یک گزینه دیگر نیز در راه است و می‌تواند به عنوان یک گزینه برتر برای علاقه‌مندان به سبک و فناوری ولوو خود را ثابت کند. ولوو EX90، نسل جدیدی از خودروی EX30 با قیمتی بسیار مناسب است و همچنان به سبک اسکاندیناوی خود ویژگی‌های فناورانه و با برد الکتریکی قابل قبول را ارائه می‌دهد.

اگرچه هنوز خودروی EX90 وارد بازار نشده است، ولوو برخی از ویژگی‌های آن را معرفی کرده است و در این مقاله همه جزئیاتی که تاکنون درباره ولوو EX90 منتشر شده است را می‌آوریم.

قیمت ولوو EX90

خودروی الکتریکی Volvo EX30، یکی از خودروهای بازار با هزینه مناسبتر است، اما نباید انتظار داشت که Volvo EX90 نیز به همین صورت باشد. می‌توان انتظار داشت که قیمت Volvo EX90 از حدود 80هزار دلار شروع شود و این امر آن را در رقابت مستقیم با خودروهایی مانند Rivan R1S قرار می‌دهد. این مسئله ممکن است فروش Volvo EX90 را در مقابل گزینه‌ای که احتمالاً پیشرفته‌تر است، دشوار کند.

متأسفانه، Volvo EX90 قادر به رعایت مقررات مالیاتی فدرال خودروهای الکتریکی در ایالات متحده نخواهد بود، زیرا مطابقت با الزامات، منبع و تولید در ایالات متحده را ندارد.

تاریخ عرضه ولوو EX90

مدل EX90 از ولوو اکنون قابل رزرو است و پیش‌بینی می‌شود که تحویل آن در نیمه اول سال 2024 آغاز شود. با این حال، لازم است توجه داشته باشیم که این شرایط ممکن است تغییر کنند. لذا باید صبر کرده و ببینیم آیا این تاریخ‌ها در نهایت قابل اعتماد هستند یا خیر؟

رنگ ها و مدل های ولوو EX90

متأسفانه، هنوز جزئیات تریم‌های موجود برای EX90 نامعلوم است. اما گزینه‌های متنوعی احتمالاً عرضه خواهند شد که برخی از آن‌ها برد طولانی‌تر و برخی دیگر عملکرد بهتری را فراهم می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مدل‌ها و تغییرات قیمت، ما باید صبر کنیم و منتظر اعلامات رسمی باشیم.

احتمالاً EX90 می‌تواند تریم‌های مشابه XC90 را ارائه دهد که در نسخه‌های Core، Plus و Ultimate موجود هستند. با این حال، برای اطمینان بیشتر، باید منتظر باشیم و دقیقتر با جزئیات مدل‌ها آشنا شویم.

با این حال، ما رنگ‌های مختلفی را می‌شناسیم. ولوو EX90 در رنگ‌های آبی، سفید، مشکی، پلاتینیوم، نقره‌ای و خاکستری قابل تهیه خواهد بود.

سرعت و برد شارژ ولوو EX90

مشخصات باتری و سرعت شارژ مدل EX90 هنوز معلوم نیست، اما می‌دانیم که این مدل توانایی رفت و آمد تا 300 مایل را داراست و در 30 دقیقه می‌تواند از 0 تا 80 درصد شارژ شود.

احتمالاً سرعت شارژ در نسخه‌های مختلف تفاوتی نخواهد داشت، اما برد آن ممکن است متغیر باشد. عبارت تا 480 کیلومتر نشان می‌دهد که نسخه پایه احتمالاً کمی کمتر از این مقدار خواهد بود. امیدواریم که کمتر از 370 یا 380 کیلومتر نباشد و نزدیک به 430 کیلومتر یا بیشتر باشد.

با توجه به وجود اشتراکات بین این دو پلتفرم، احتمالاً برخی از مشخصات شارژ و برد را با مدل پولستار 3 به اشتراک خواهد گذاشت. پولستار 3 قابلیت شارژ تا 250 کیلووات را دارد که به نسبت سریع است، اگرچه نه به سرعت شارژ 350 کیلوواتی خودروهای کیا EV6 و هیوندای Ioniq 5.

عملکرد ولوو EX90

ولوو EX90 علیرغم اندازه بزرگ‌ترش، کند نخواهد بود. به گفته ولوو، این شاسی بلند دو موتور و پیکربندی چهار چرخ متحرک دارد و میتواند 402 اسب بخار قدرت و 568 پوند فوت گشتاور ارائه کند. این به معنای توانایی رسیدن از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 4.7 ثانیه است که بسیار سریع است.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این مشخصات در همه مدل‌ها از جمله مدل پایه یا بالاترین نسخه موجود است یا خیر. احتمالاً در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری در این خصوص در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویژگی های فنی ولوو EX90

همانطور که انتظار دارید ولوو EX90 با طیف وسیعی از ویژگی های سطح بالا نیز عرضه خواهد شد. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر Android Automotive ولوو است، بنابراین می‌توانید با Google Maps و سایر سرویس‌های Google یکپارچه‌سازی خوبی داشته باشید. همچنین از CarPlay پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران اپل می‌توانند به راحتی محتوا را از تلفن خود پخش کنند. اگر EX90 چیزی شبیه به EX30 باشد، یکی از معدود خودروهای ولوو خواهد بود که از CarPlay بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

برخی از ویژگی های رانندگی عالی نیز وجود خواهد داشت، از جمله اتصال 5G. EX90 با ویژگی‌های کمک راننده مانند Park Pilot Assist عرضه می‌شود که می‌تواند به تنهایی مکان‌های پارک را شناسایی کرده و پارک کند. کروز کنترل تطبیقی نیز وجود خواهد داشت.  ولوو می گوید که تا سال 2025 رانندگی خودکار سطح 3 را با استفاده از مجموعه سنسورهای بالای خودرو ارائه می دهد. این بدان معناست که می‌تواند به صورت خودکار در بزرگراه رانندگی کند.

هنوز اطلاعات کامل خودرو ولوو EX90 فاش نشده است، با این وجود، ما امیدواریم برد و شارژ مناسبی داشته باشد. جدای از آن، ما امیدواریم که این SUV طراحی داخلی خوبی داشته باشد. شاسی بلندهای بزرگتر، به ویژه آنهایی که هفت صندلی دارند، باید تطبیق پذیری خوبی داشته باشند. دکمه های لمسی مانند آنهایی که بالا و پایین کردن صندلی ها را آسان میکند و همچنین گسترش فضای ذخیره سازی، واقعا مفید است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.