معرفی خودرو جدید مونرو سری M

شرکت خودرو سازی مونرو تنها چند هفته پس از معرفی Mountain Rescue 4×4 اکنون خودروی جدید خود را که آن را سری M نامیده است معرفی می کند.

به گزارش تکناک، نسبت به مدل قبلی در این مدل قسمت جلوی خودرو بازسازی شده و سایر قسمت های بدنه اصلاح شده همچنین یک قفسه بیرونی در اطراف کابین عقب برای حمل ابزارهای حرفه ای اضافه شده است. سری M جدید همچنین دارای برد بیشتر، عملکرد کارآمدتر و راحتی بیشتر راننده است.

در انتقال از MK_1 پیش تولید به سری M از قسمت جلویی گسترده و جعبه ای شکل که توسط مدیر طراحی راس کامپتون ارائه شده بود، فاصله گرفت. این تغییرات چهره خودرو را به شکل ساده تر T شکل درآورده و چراغ های جلو را بر روی گلگیرهای قوسی شکل تراشیده قرار می دهد. فرقی نمی‌کند طراحی جدید را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، این تغییر یک هدف دارد: مونرو می‌گوید طراحی جدید دید رو به جلو را افزایش می دهد، آیرودینامیک را بهتر می کند و خنک‌کنندگی را بهبود می‌بخشد.

تغییرات اضافی شامل قوس های گلگیر عقب مطابق با مجموعه جلو و تاکید بر اجزای بدنه است که می توانند به راحتی تعویض شوند. بزرگترین تغییر چیزی است که مونرو آن را “چهارچوب بیرونی” می نامد. یک قفسه لانه زنبوری مانند که در اطراف کابین عقب قرار دارد و برای نصب ابزار و لوازم جانبی طراحی شده است. نسخه وانت قفسه جدید را ندارد، بنابراین خریداران آن فقط باید از قسمت بار وانت خود راضی باشند.

در نگاه اول سری M  به نظر می رسد برای مقاصد افرود طراحی شده است اما مونرو بیشتر به استفاده صنعتی برای مواردی مانند معدن، دفاع، ساخت و ساز، و جستجو و نجات فکر می کند.

Munro همچنین پیشرانه و محور خودرو تغییر داده است باتری لیتیوم-آهن-فسفات با دوام تری برای این مدل در نظر گرفته است. بسته باتری ماژولار 85 کیلووات ساعتی کمی بزرگ‌تر، برد خوب و دور 200 مایل (322 کیلومتر) را فراهم می‌کند و چند دقیقه زمان شارژ آن را کاهش می‌دهد که در 130 کیلووات به 30 دقیقه کاهش یابد.

قدرت مدل پایه M170 از 295 اسب بخار در MK_1 به 227 اسب بخار (170 کیلووات) کاهش می یابد، اما M280 موتور الکتریکی رده بالای 375 اسب بخاری (280 کیلووات) را حمل می کند. خروجی هر موتور از طریق یک سیستم چهار چرخ متحرک (4WD) مکانیکی با جعبه انتقال دو سرعته، به دیفرانسیل های قفل کننده جلو و عقب ارسال می شود.

مونرو همچنین یک ستون فرمان قابل تنظیم با کنترل‌های فرمان را به این مدل ها اضافه کرده است. از ویژگی‌های ایمنی موجود می توان به ABS، کیسه هوا، کنترل کشش و صندلی های پیشرفته قابل تنظیم اشاره کرد.

راس اندرسون، یکی از بنیانگذاران و رئیس پیشرانه مونرو، گفت: ما همچنین راندمان حرارتی خودرو را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده ایم. گرمای هدر رفته که از پیشرانه خارج می‌شود، اکنون می‌تواند برای گرم کردن کابین استفاده شود. مونرو سری-M همراه با اقدامات موثرتر از بین بردن صدا، اکنون تجربه سفر راحت تری را برای شما به ارمغان می آورد، چه در حال راندن در مسیرهای آسفالته تا مسافت 200 مایل یا عبور از چالش برانگیزترین زمین های خارج از جاده در جهان.

نمایش طراحی سری M همراه با راه اندازی کمپین سرمایه گذاری جمعی مونرو در پلتفرم سرمایه گذاری Seedrs است. مونرو این کمپین را تا پایان اکتبر اجرا خواهد کرد تا برای تحویل اولین خودروهای تولیدی خود، استخدام کارگران بیشتر، گسترش ساختمان و گسترش منابع خود بودجه جمع آوری کند.

مونرو می گوید بیش از 250 پیش سفارش یوتیلیتی و وانت دریافت کرده است. این شرکت قصد دارد در سال 2023 خودروهای آزمایشی را به مشتریان اولیه تحویل دهد، قبل از اینکه توجه خود را به تولیدات سری M در سال‌های 2024 و 2025 معطوف کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2027، سالانه 2500 خودرو بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.