موتور ویرایش تصویر جدید ادوبی معرفی شد

شرکت ادوبی از معرفی یک موتور ویرایش تصویر جدید با نام Project Stardust خبر داد که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، این تکنولوژی هر گونه جابجایی، تغییر یا حذف موردی را با یک کلیک ساده از ماوس انجام می‌دهد.

به گزارش تکناک به نقل از  Techspot ، ادوبی قصد ندارد تا ویژگی‌های جدید موتور ویرایش تصویر Project Stardust را تا کنفرانس Adobe Max 2023  که هفته‌ آینده در لس آنجلس برگزار می‌شود، به‌طور رسمی معرفی کند. اما ویدئوی زیر تصویر خوبی از قابلیت‌های این موتور ویرایش تصویر جدید که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، به ما می‌دهد.

ادوبی یک کلیپ کوتاه منتشر کرده است که در آن از Project Stardust ، یک موتور ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، پرده برداری می‌کند. این موتور توانایی دارد که اشیاء موجود در تصاویر را تشخیص دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا آن‌ها را مانند لایه‌های مجزا در فتوشاپ کنترل کنند.

کلیپ با یک تصویر از یک زن که یک چمدان در دست دارد، شروع می‌شود. نرم‌افزار بلافاصله پیکسل‌هایی که چمدان را تشکیل می‌دهند را تشخیص و انتخاب می‌کند، کاری که به‌طور سنتی نیاز به استفاده دستی زمان‌بر و دقیق از ابزار Lasso دارد.

از آن‌جا به بعد، یک منوی دستور ساده به کاربر اجازه می‌دهد تا چمدان و سایه‌اش را حرکت دهد یا حذف کند، در حالی که پس‌زمینه بدون تغییر باقی می‌ماند. سپس، با برجسته کردن فضای اطراف دست خالی زن و تایپ کلمات “گل‌های زرد” در یک پنجره متنی، یک دسته گل زرد درج می‌شود و چند گزینه تولیدشده توسط هوش مصنوعی را پیشنهاد می‌دهد.

مثال دیگری نشان می‌دهد که Project Stardust چگونه لباس یک مرد را در یک تصویر دیگر، قطعه به قطعه تغییر می‌دهد. با چند کلیک، کت نارنجی او به یک کت چرمی مشکی تغییر پیدا می‌کند که به درستی با پوز و حالت او منطبق است. یک کلیک دیگر شلوار او را انتخاب می‌کند، و یک پنجره متنی با عبارت “جین مشکی” یک شلوارجین مشکی برای او ایجاد می‌کند.

Stardust همچنین می تواند تنظیمات هوشمندانه ای را از طریق دستورات کمتر دقیق انجام دهد. یک دکمه با عنوان “حذف مزاحمان” فوراً افراد تار را در پس زمینه دور عکس یک زوج حذف می کند.

ادوبی اخیراً یک مجموعه ابزار جدید برای فتوشاپ و دیگر محصولات خود منتشر کرده است که از کتابخانه هوش مصنوعی فایرفلای جدید شرکت استفاده می‌کند. علاوه بر دستکاری اشیاء در تصاویر، فایرفلای به فتوشاپ اجازه می‌دهد تا پس‌زمینه‌های جدید تولید کند و تصاویر را فراتر از مرزهای اصلی آن‌ها گسترش دهد.

آن‌ها همچنین به کاربردهای فایرفلای در ویرایش ویدئو نیز اشاره کرده‌اند. نرم‌افزار جدید می‌تواند با استفاده از دستورات متنی، حالت یک ویدئو را تغییر دهد، صفحات داستان را مرتب کند، گرافیک‌ها را درج کند و بیشتر.

کلیپ همچنین وعده می‌دهد که هفته‌ آینده “ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید و شگفت‌انگیز” در FireFly، Creative Cloud، و ٍExpress یکپارچه خواهند شد.

ادوبی امسال نشان داد که چکونه از دستورات متنی هوش مصنوعی در ٍExpress استفاده می‌کند، چگونه FireFly می‌تواند تصاویر موجود  را در فتوشاپ تغییر دهد و گسترش یابد، و همچنین چگونه Lightroom برای کاهش نویز به‌طور خودکار از هوش مصنوعی بهره می‌برد. ادوبی به طور آشکار، یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی را در محصولاتش شروع کرده است و ممکن است هفته‌ آینده چند مورد شگفتی دیگر را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در تولید و ویرایش تصاویر عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.