معرفی قابلیت جدید ربات چت هوش مصنوعی بارد

ربات چت هوش مصنوعی گوگل اکنون قادر است بر اساس اطلاعاتی که در صندوق ورودی جیمیل و فضای ذخیره سازی درایو شما پیدا می‌کند، به سؤالات پاسخ دهد.

به گزارش تکناک، ربات چت هوش مصنوعی بارد گوگل دیگر محدود به جستجوی پاسخ‌ها در وب نیست. اکنون قادر است ایمیل‌ها، اسناد و درایو شما را اسکن کند و به شما در پیدا کردن اطلاعاتی که به دنبال آن هستید کمک کند.

با این ادغام جدید، می‌توانید از بارد بخواهید که کارهایی مانند پیدا کردن و خلاصه کردن محتوای یک ایمیل را انجام دهد و حتی مهمترین نکات سندی را که در درایو ذخیره کرده اید برجسته کنید.

این ادغام‌ها که گوگل آن‌ها را افزونه می‌نامد، برای موارد کاربردی متنوعی وجود دارند، اما آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا نیازی به جستجو در تعداد زیادی ایمیل یا سند نداشته باشید تا به یک قطعه خاص از اطلاعات دست پیدا کنید. سپس می‌توانید از این اطلاعات در راه‌های دیگری مانند قرار دادن آن در یک نمودار یا ایجاد یک خلاصه با نقاط قوت استفاده کنید. این قابلیت در حال حاضر فقط در زبان انگلیسی در دسترس است.

A GIF shows someone using Bard to plan a trip to the Grand Canyon. Bard responds with dates from an email thread, hotel and flight information, and more.

در حالی که دسترسی بارد به ایمیل و اسناد شخصی شما باعث نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و استفاده از داده ها می شود، اما گوگل می‌گوید که این اطلاعات را برای آموزش مدل عمومی بارد استفاده نخواهد کرد و همچنین توسط بررسی‌کنندگان انسانی دیده نخواهد شد. همچنین شما نیازی ندارید که ادغام‌ها با Gmail، Docs و Drive را روشن کنید. گوگل ابتدا از شما درخواست می‌کند تا این امکان را فعال کنید و همواره می‌توانید آن را غیرفعال نگه دارید.

برای استفاده از این ویژگی،  جک کراچیک ، مدیر محصول بارد، به The Verge می‌گوید که می‌توانید به دو روش از بارد استفاده کنید. اول، می‌توانید به بارد بگویید مستقیماً در ایمیل‌هایتان جستجو کند، به عنوان مثال با قرار دادن عبارت @mail قبل از سؤال خود می توانید این کار را انجام دهید. یا به سادگی می‌توانید بپرسید: “برای اطلاعات مربوط به پرواز آینده‌ام، ایمیلم را بررسی کنید.این اولین بار است که یک محصول مدل زبان واقعاً با داده های شخصی شما یکپارچه می شود”

افزونه‌های بارد محدود به Gmail، Docs و Drive نیستند. گوگل همچنین اعلام کرده است که این چت‌بات با Maps، YouTube و Google Flights هم ارتباط برقرار می‌کند. این بدان معناست که اکنون می‌توانید از آن بخواهید اطلاعات پروازهای زمان واقعی را دریافت کند، جاذبه‌های نزدیک را پیدا کند، ویدئوهای یوتیوب درباره موضوع خاصی را نمایش دهد و بسیاری از امکانات دیگر را فراهم کند. گوگل این سه افزونه را به صورت پیش فرض فعال خواهد کرد.

جک کراچیک می‌گوید: “دلیلی که ما با این آزمایش شروع می‌کنیم به طور اساسی به این خاطر است که برای اولین بار یک محصول مدل زبانی به طور واقعی با داده‌های شخصی شما ادغام می‌شود، ما می‌خواهیم مطوئن شویم که این کار را درست انجام می‌دهیم.” کراچیک اضافه می‌کند که گوگل قصد دارد ادغام‌های بارد را به “محصولات دیگر گوگل و همچنین شرکای خارج از گوگل” گسترش دهد.

گوگل نیز به بارد بهبودهای قابل توجهی ایجاد کرده است. این شامل روشی جدید برای بررسی دوباره پاسخ‌های بارد از طریق دکمه “Google It” چت‌بات است. در حالی که قبلاً این دکمه به شما امکان می‌داد که موضوعات مرتبط با پاسخ Bard را در گوگل جستجو کنید، اکنون نشان می‌دهد که آیا پاسخ‌های بارد حاوی اطلاعاتی هستند که با جستجوی گوگل در تایید یا تضاد است.

وقتی روی دکمه “Google It” در پاسخ‌هایی که قابلیت پشتیبانی از آن را دارند، کلیک می‌کنید، گوگل اطلاعات تأییدشده توسط جستجو را با رنگ سبز مشخص می‌کند، در حالی که پاسخ‌هایی که تأیید نشده‌اند، با رنگ نارنجی مشخص می‌شوند. شما می‌توانید موس را بر روی جملات مشخص شده قرار داده و برای بیشترین زمینه درباره اینکه بارد چه چیزی را درست یا غلط می‌داند، موس را در حالت هایلایت قرار دهید. همچنین گوگل در حال اضافه کردن یک راه برای ادامه گفت‌وگو با بارد بر اساس یک لینک مشترک است تا شما بتوانید به پرسشی که شخصی قبلاً پرسیده است، ادامه دهید و از آن بهره ببرید.

از زمان معرفی بارد در فوریه، گوگل به تدریج ویژگی‌های بیشتری از جمله قابلیت تولید و اشکال‌زدایی کد، و همچنین ایجاد توابع برای Google Sheets را اضافه کرده است. گوگل اخیراً پشتیبانی برای Google Lens را در بارد اضافه کرده است، که به شما امکان می‌دهد از این ابزار برای ایجاد ایده‌های عنوان برای یک عکس یا یافتن اطلاعات بیشتر درباره آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.