معرفی محصولات جدید MSI در رویداد Computex

شرکت MSI  تعدادی از محصولات جدید خود از جمله مادربردهای Z790 Max با Wi-Fi 7 و DDR5 و کارت توسعه USB4 PD100W را در رویداد Computex معرفی کرد.

به گزارش تکناک، MSI در نمایشگاه سالانه تجاری سخت‌افزار Computex در تایپه تعداد زیادی از مادربردها را به نمایش گذاشته است. از جمله محصولاتی که ارائه داده شده، مادربردهای بهبود یافته Z790 Max و مادربرد و کیس Project Zero خود هستند که اتصالات آن در پشت کامپیوتر قرار می‌گیرد.

اغلب این محصولات حداقل تا سه ماهه سوم سال 2023 منتشر نخواهند شد، اما این بدان معنی است که ما در اواخر سال جاری شاهد تعداد زیادی سخت افزار خواهیم بود.

مادربردهای Z790 Max و کارت توسعه USB4 PD100W

چهار مدل جدید از Z790 Max، با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل 12 و 13 اینتل Core، Pentium، Gold و Celeron در سوکت LGA 1700 عرضه شده است. این مدل‌ها عبارتند از: MEG Z790 Ace Max، MPG Z790 Carbon Max Wifi، MPG Z790 Edge Max Wifi و MAG Z790 Tomahawk Max Wifi.

سری MEG Z790 Max دارای سازگاری با Wi-Fi 7 و LAN Ethernet 5G است، اما شبکه LAN تنها در دو مدل Ace و Carbon قابل استفاده است. این مادربردها بدون نیاز به ابزار خاصی بر روی کیس نصب می‌شوند و از پوشش M.2 Frozr با طراحی مغناطیسی به جای پیچ استفاده می‌کنند. علاوه بر این، MSI ادعا می‌کند که تکنولوژی افزایش حافظه DDR5 اختصاصی خود را که به آن Memory Boost می‌گوید، ارائه خواهد داد. در نمایشگاه Computex، تابلوهای تبلیغاتی MSI نشان داده بود که در مدل های Ace و Carbon با Overclocking، سرعت DDR5 تا 7600 مگاهرتز و در مدل های Tomahawk و Edge با Overclocking، سرعت DDR5 تا 7200 مگاهرتز قابل دستیابی است.

این مادربردها شامل اسلات Lighting M.2 Gen 5 PCIe و USB 3.2 Gen 2 x2 خواهند بود، در حالی که مدل Z790 Ace Max دارای Thunderbolt 4 خواهد بود. مادربرد Ace Max با فرمت E-ATX دارای پیشرفته ترین سیستم تغذیه با ۲۴ ریل تغذیه از نوع Duet Rail است. مدل‌های MPG به نظر می‌رسند که مدل‌های استاندارد ATX هستند و مدل Carbon Max با ۱۹ فاز تغذیه و مدل Edge Max با ۱۶ آرایش تغذیه آینه‌ای عرضه می‌شوند. مدل Tomahawk هم دارای طرح مشابهی با Edge خواهد بود.

در بسیاری از جنبه‌های دیگر، این چهار مادربرد شباهت زیادی به مدل‌های Ace، Carbon، Edge و Tomahawk قبلی دارند، با این تفاوت که دارای شبکه سریع‌تر، پوشش M.2 بدون نیاز به ابزار و Overclocking DDR5 سریع‌تر هستند.

شرکت قیمت‌های خط Z790 Max را اعلام نکرده است، اما اشاره کرده که احتمالاً در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد.

همچنین MSI یک کارت توسعه جدید با نام USB5 PD100W دارد که نمایندگان MSI در Computex گفتند که این کارت با حداقل یکی از مادربردهای جدید احتمالاً همراه خواهد بود. این کارت دارای دو پورت USB 4.0 Type-C است که حداکثر تا 40 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از نمایشگر را با شارژ 100 واتی برای یکی از پورت‌ها و 27 وات برای دیگری پشتیبانی می‌کنند. همچنین دو پورت ورودی DisplayPort 1.4 وجود دارد که احتمالاً برای ضبط از دستگاه‌های دیگر هستند.

نمایندگان MSI گفتند که این کارت توسعه ممکن است در فروشگاه‌ها عرضه شود، اما MSI در این مورد تعهدی ندارد. MSI در لیست قیمت‌های رسمی خود، هنوز قیمت یا تاریخ عرضه برای این محصول را اعلام نکرده است.

رو نمایی از مادربرد  Project Zero

MSI همچنین نسخه خود را از مادربرد با اتصالات از پشت به نام Project Zero به نمایش گذاشت. این شبیه به پروژه مخفی گیگابایت با استفاده از یک کیس خاص است که از اتصالات در پشت پشتیبانی می کند، یا شاید استاندارد DIY APE ایسوس. به نظر می‌رسد MSI از طرح خود استفاده می‌کند. نمایندگان MSI به Paul Alcorn گفتند که این شرکت طرح خود را تغییر داده است تا مشکلات حقوقی در این زمینه را رفع کند.

مادربرد Project Zero که در Computex به نمایش گذاشته شده، مبتنی بر مادربرد AMD B650M است که MSI با Ryzen 7 7700X همکاری کرده است. این مادربرد در کیس خود قرار دارد که شبیه به MAG Vampiric Project Zero با پنجره شیشه‌ای 270 درجه‌ای است.

قیمت این مادربرد 219 دلار است و قیمت کیس هنوز تعیین نشده است.  در هر حال، می‌توانیم این محصولات را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.