معرفی هدست Quest 3 متا

متا به تازگی هدست جدید خود را به نام Quest 3 معرفی کرده است که از آن نه فقط برای مجموعه Quest، بلکه برای کل متا ، به عنوان یک گام بزرگ رو به جلو یاد می کنند.

به گزارش تکناک، Quest 3 فقط یک هدست واقعیت مجازی مانند Quest 2 نیست، بلکه یک دستگاه واقعیت ترکیبی مانند Vision Pro اپل است.

این بدان معناست که شما می توانید آنچه را که در دنیای واقعی اتفاق می افتد، ببینید و با چیزهای اطراف خود تعامل داشته باشید. قیمت  Quest 3از 499.99 دلار شروع می شود، اکنون برای پیش خرید باز است و از 10 اکتبر ارسال خواهد شد.

متا تقریباً قبلاً Quest 3 را در ماه ژوئن معرفی کرد ولی در تلاش بود تا قبل از راه اندازی Vision Pro آن را منتشر کند. حتی در حال حاضر، متا به وضوح در تلاش است تا هدست خود را به عنوان یک هدست واقعیت ترکیبی رایج‌تر قرار دهد. پالواشا خاتری، مدیر محصول Quest 3، گفت: شما در این هدست به سیم و بسته باطری نیاز ندارید.

اعلامیه رسمی، برگه مشخصات دستگاه را به طور گسترده ای پر می کند. Quest 3 از پردازنده Snapdragon XR2 Gen 2 و 8 گیگابایت رم استفاده می کند که متا می گوید که عملکرد گرافیکی را نسبت به Quest 2 دو برابر می کند همچنین باید به طور قابل توجهی بهتر از Quest Pro باشد که تراشه آخرین نسل XR2 را اجرا می کند.

ارزان ترین Quest 3 با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود و با 649.99 دلار، شما 512 گیگابایت را دریافت می کنید. (هر دو مدل با بازی جدید Asgard’s Wrath 2 نیز عرضه می شوند که این بسیار خوب است.) متا می گوید که عمر باتری این هدست تقریباً مانند Quest 2 است یعنی بین 90 دقیقه تا سه ساعت، و بسته به کاری است که انجام می دهید.

لنزهای Quest 3 بهترین لنزهایی هستند که متا تاکنون عرضه کرده است: یک صفحه نمایش LCD با وضوح x 2208 2064 در جلوی هر چشم، با استفاده از یک نمایشگر پشتی مشابه Quest Pro. میدان دید Quest 3  110درجه افقی و 96 درجه عمودی است که حدود 15 درصد افزایش نسبت به Quest 2 دارد و کمی بهتر از Pro است. شما می‌توانید لنزها را با یک چرخ جدید در قسمت بیرونی هدست تنظیم کنید، که این چرخ پیدا کردن نقطه‌ای که برای شما مناسب است را آسان‌تر می‌کند.

از بسیاری جهات، در واقع به نظر می‌رسد که Quest 3 هم نسبت به Quest 2 و هم نسبت به Quest Pro بهبود یافته است. برخی از مشخصات و فناوری Quest 3 از نسخه Pro قرض گرفته شده است. بقیه موارد ارتقا یافته‌ طبیعی از Quest 2 هستند. به نظر واضح است که Quest 3 بهترین و قابل استفاده‌ترین هدست متا با اختلاف زیاد است.

مهم‌ترین تفاوت سخت‌افزاری میان این هدست، دوربین‌ها است. دو دوربین تمام رنگی جدید در جلوی هدست، ویدیوی عبوری بسیار بهبود یافته‌ای را ارائه می‌کنند. در این هدست، یک حالت واقعیت مجازی کاملاً فراگیر یا حالتی که آن را حالت ترکیب می نامند، وجود دارد که به شما امکان می دهد هم محیط واقعی خود را ببینید و هم هر بازی یا محتوایی را که به آن نگاه می کنید.

این هدست هنوز تا حدی از واقعیت افزوده هولوگرافیک کامل فاصله دارد، اما یک گام در جهت درست است. برای تغییر حالت‌ها، می‌توانید از کنترلر استفاده کنید یا فقط دو انگشت خود را دوبار به هم ضربه بزنید؛ این حرکت ضربه بخش جدایی‌ناپذیری از Vision Pro نیز هست و به نظر می‌رسد روش توافق شده برای عملکرد یک هدست است.

هدست کمی کوچکتر و در واقع کمی سنگین تر از مدل قبلی است (515 گرم نسبت به Quest 2’s 503). متا می گوید که برای استفاده راحت تر، بازطراحی شده است، اما باید منتظر بمانیم و آن را ببینیم.

همانطور که انتظار می‌رفت کنترلرهای  Touch Plus Quest 3، حلقه ردیابی بزرگ را به نفع سنسورهای مادون قرمز که موقعیت شما را ردیابی می‌کنند، حذف می‌کنند. همچنین لمس آنها بهبود یافته است، بنابراین شما باید بتوانید در حین انجام بازی ها ارتعاشات احشایی بیشتری دریافت کنید. Quest 3  از ردیابی دست نیز پشتیبانی می کند، بنابراین در صورت تمایل می توانید کنترلرها را به طور کامل حذف کنید.

از نظر کاری که می‌توانید با Quest 3 انجام دهید، به نظر می‌رسد متا همچنان آن را در درجه اول یک دستگاه بازی می‌داند. همه چیز از زمان Quest 2 در هدست جدید قابل بازی است و بازی هایی مانند Roblox،Assassin’s Creed Nexus  و Asgard’s Wrath 2  نیز به دستگاه جدید می آیند. متا آن را به عنوان یک دستگاه مناسب برای تناسب اندام نیز معرفی می کند که به لطف برنامه هایی مانند Supernatural  ، موفقیت شگفت انگیزی در VR داشته است. متا دارای Horizon Worlds و Horizon Workrooms است و رویای بزرگی درباره آینده متاورس دارد، اما عرضه Quest 3 به نظر می‌رسد بیشتر بر روی امکانات فعلی تمرکز دارد.

Quest 3 مملو از به‌روزرسانی‌ها و نویدهایی در مورد قابلیت‌های جدید است. ما این هدست را کمی امتحان کرده‌ایم، اما قبل از اینکه بتوانیم بگوییم که آیا این هدست همان هدست رایجی است که متا به آن امیدوار بود، آزمایش‌های بیشتری انجام خواهیم داد. اما پس از شکستی که Quest Pro بود، حداقل به نظر می رسد متا به مسیر درست هدست بازگشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.