معرفی ویژگی جدید Connected Flight Mode توسط گوگل

حالت هواپیما، همیشه یکی از مواردی بوده است که در اندروید نیاز به فعال یا غیر فعال کردن دستی دارد. اکنون به نظر می‌رسد گوگل در حال توسعه یک ویژگی جدید برای انجام خودکار این کار است.

به گزارش تکناک، طبق اسناد ثبت شده از پتنت جدید گوگل، به نظر می‌رسد این شرکت در حال توسعه قابلیتی به نام “Connected Flight Mode” برای دستگاه های هوشمند محاسباتی، شامل تلفن، تبلت و لپ‌تاپ است.

به نظر می رسد این ویژگی قادر به تشخیص حضور در هواپیما است. هنگام فعال بودن این ویژگی، و قرار داشتن در پرواز، حالت هواپیما به‌طور خودکار برای کاربر روشن می‌شود و با تشخیص فرود، دستگاه به حالت عادی برمی‌گردد.

این ویژگی تنها یک روش فانتزی برای روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما نیست. این ویژگی پیشرفته از اتصالات Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کند. بنابراین می توان در مقایسه با حالت عادی هواپیما که این موارد را همراه با شبکه تلفن همراه خاموش می کند، همچنان به آنها متصل ماند.

طبق اطلاعات این پتنت، تنظیمات Wi-Fi برای تناسب با نوع خاصی از اتصال ممکن در هواپیما پیکربندی می شود. با این حال، در صورت پایین بودن درصد شارژ دستگاه یا کیفیت ضعیف شبکه ممکن است اتصال آن قطع شود.

علاوه بر این، این حالت امکان پیکربندی تنظیمات Wi-Fi برای اطمینان از تجربه پایدار در دستگاه را فراهم می‌کند. مواردی مانند پشتیبان‌گیری خودکار، به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، و به‌روزرسانی‌ها با فعال شدن این حالت خاموش می‌شوند.

از نظر نحوه عملکرد این ویژگی، به نظر می‌رسد افت فشار، سیگنال‌های اولتراسونیک، سیگنال Wi-Fi هواپیما و فعالیت رزرو سفر همگی محرک‌های بالقوه آن خواهند بود. طبق سند ثبت شده، این فرآیند “در پاسخ به تشخیص و شناسایی حسگر اطلاعاتی و نشان دهنده قرارگیری دستگاه هوشمند محاسباتی در هواپیما ” اتفاق می افتد.

در حال حاضر این ویژگی در حد یک پتنت است و هیچ تضمینی برای عرضه آن وجود ندارد. گوگل و بسیاری از شرکت‌های دیگر همیشه پتنت هایی ثبت می‌کنند و تنها درصد کمی از آن‌ها به عرضه عمومی می‌رسند. اما در صورت ارائه Connected Flight Mode توسط گوگل، این ویژگی موجب آسودگی کاربران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.