معرفی گوشی خبرساز سری Realme 11

گوشی های موبایل سری Realme 11 با عرضه در مناطق مختلف جهان، در دنیای فناوری غوغا به پا کرده و حسابی خبرساز شده است.

به گزارش تکناک، با توجه به ویژگی‌های منتشر شده توسط این سازنده چینی گوشی‌های هوشمند در چند روز گذشته و اطلاعات فاش‌شده، می‌توان نگاهی اجمالی به این سری مورد انتظار داشت.

سری‌های شماره‌دار Realme به دلیل ارائه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و غنی از ویژگی‌ها به شهرت رسیده‌اند و انتظار می‌رود سری Realme 11 نیز همین روند را دنبال کند. احتمالا این سری شامل سه دستگاه Realme 11، Realme 11 Pro و Realme 11 Pro+ به همراه برخی از مشخصات چشمگیر خواهد بود.

طراحی و صفحه نمایش

سری Realme 11 در مقایسه با نسل قبلی خود دستخوش تغییر عمده ای در زمینه طراحی خواهد شد. طبق تصاویر رسمی Realme 11 Pro + ظاهر پنل پشتی کاملاً در حال تغییر است. جزیره دوربین دوگانه سری Realme 10 آن به نفع جزیره دوربین دایره‌ای کنار گذاشته شده است.

با توجه به افشاگری‌ها و تیزرها، سری Realme 11 آینده دارای طراحی پشتی ثابت برای هر سه مدل با تفاوت‌های جزئی خواهد بود. مدل پرچمدار این سری، Realme 11 Pro+ با طراحی پشت و قاب منحنی منحصربفرد خود و طراحی متئو منوتو، طراح سابق GUCCI، متمایز خواهد بود. پنل پشتی آن متشکل از چرم مصنوعی بژ به نام «Sunrise City» و نوار عمودی با دوخت طلایی و نقره‌ای و قاب طلایی است. انتظار می‌رود این دستگاه یک نسخه ویژه باشد و احتمالاً گزینه‌های رنگی دیگری از آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین طبق شایعات مدل های 11 Pro و 11 Pro+ دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با وضوح +FHD و ریفرش ریت 120 هرتز هستند. نمایشگرهای این مدل ها با طراحی منحنی به احساس برتر دستگاه ها می افزایند. از سوی دیگر، مدل پایه Realme 11 5G، قرار است دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED با وضوح +FHD باشد.

کارایی

از نظر عملکرد، انتظار می‌رود سری Realme 11 Pro به چیپست‌های جدید Dimensity 7050 مدیاتک مجهز شود و مدل پایه دارای چیپست سری ۷  متفاوتی خواهد بود.

تراشه Dimensity 7050 با استفاده از فناوری پردازش پیشرفته 6 نانومتری TSMC ساخته شده و مجهز به یک CPU متشکل از دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز با کارایی بالا است. GPU آن دارای یک Mali-G68 MC4 است و از حافظه LPDDR5/4x و همچنین استانداردهای ذخیره سازی UFS 3.1/2.1 پشتیبانی می کند.

طبق نتایج تست بنچمارک Geekbench ، Realme 11 Pro+ به ترتیب در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای خود به امتیازات ۸۳۸ و ۲۳۰۳ دست یافته است.

انتظار می‌رود سری Realme 11 با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR4x و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شود. هر دو مدل Pro و Pro+ دارای باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی خواهند بود و انتظار می رود مدل Pro با شارژ سریع 67 واتی عرضه شود.  همچنین ممکن است مدل Pro+ با فناوری شارژ سریع 80 وات یا 100 واتی عرضه شود. طبق لیست C3 احتمالاً مدل پایه دارای شارژ سریع 33 واتی  خواهد بود. هر سه دستگاه احتمالا با اندروید 13 عرضه خواهند شد.

دوربین ها

انتظار می‌رود سری Realme 11 آینده با تنظیمات چشمگیر دوربین عرضه شود. بر اساس اطلاعات فاش شده، Realme 11 Pro دارای دوربین عقب 108 مگاپیکسلی و دوربین پرتره 2 مگاپیکسلی خواهد بود. در همین حال، Realme 11 Pro+ با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی همراه با دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد، در حالی که انتظار می‌رود Realme 11 Pro+ دارای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی باشد.

طبق شایعات Realme 11 5G، دارای یک دوربین سه گانه در پشت شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد بود. اطلاعات زیادی در مورد دو دوربین دیگر در دست نیست، اما به احتمال زیاد یک دوربین فوق عریض و یک سنسور عمق یا دوربین ماکرو خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.