معرفی 3 بازی محبوب گوگل

گوگل با ارائه دو بازی آفلاین دیگر علاوه بر دایناسور گوگل کروم که در زمان قطعی اینترنت شما را سرگرم می کند، تنوعی در خدمات خود ایجاد کرده است.

به گزارش تکناک، وقتی برق قطع شده و هیچ گزینه ‌ای برای اتصال به اینترنت وجود ندارد یا در منطقه ‌ای بدون سرویس تلفن همراه گیر کرده ‌اید و تنها راه ارتباط با دنیای خارج، اتصال به ماهواره برای گزارش وضعیت اضطراری است، بازی پنهان در وب سایت The U.S. Sun می‌ تواند برای سرگرمی و گذراندن زمان مفید باشد.

برای دسترسی به این بازی، در صورتی که ارتباط اینترنتی برقرار نیست، به برنامه کروم وارد شوید. با تایپ هر آدرسی، یک دایناسور با کلمات “No Internet” ظاهر می‌ شود. این اعلان تنها برای نمایش عدم دسترسی به وب سایت‌ها نیست، بلکه نقطه شروع بازی است. برای شروع game، در تلفن همراه دایناسور را لمس کنید و در رایانه نوار فاصله یا  pace را فشار دهید.

دایناسور شروع به دویدن می ‌کند و هنگامی که به کاکتوس می ‌رسد، با فشار دادن نوار فاصله (در رایانه) یا لمس صفحه (در تلفن همراه) پرش می‌ کند. برای پیشرفت در بازی، باید از روی کاکتوس ‌ها بپرید و با گذشت از هر چه بیشتر کاکتوس‌ ها، بازی سخت‌ تر خواهد شد. با برخورد دایناسور با کاکتوس، بازی به پایان می ‌رسد و امتیاز برای بازیکن نمایش داده می‌ شود که در سمت راست بالای صفحه قابل مشاهده است.

در صورت تمایل هنگام اتصال به اینترنت هم می توانید با باز کردن برنامه کروم و تایپ دستور به Chrome: // Dino در قسمت URL، بازی (structured form of play ) کنید. این امکان در اندروید و iOS  هم در دسترس است. این بازی برای اولین بار توسط گوگل ( American multinational technology company ) در سال 2014 به کروم اضافه شد اما بسیاری از افراد  هنوز از وجود آن آگاه نیستند.

بازی دیگری در نسخه دسکتاپ و اندروید Google Maps، پنهان است. برای دسترسی به آن، به نوار جستجوی Google ( شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی ) بروید و Snake.googlemaps.com را تایپ کنید. از آنجا می توانید از میان شش شهر معروف (سانفرانسیسکو، قاهره، سائوپائولو، لندن، سیدنی، توکیو) یا کل جهان یکی را انتخاب کنید.

هر شهر شکل متفاوتی از بازی “مار” به شکل وسایل حمل و نقل دارد. به عنوان مثال، در صورت انتخاب لندن، می‌توان یک اتوبوس دو طبقه قرمز نمادین را کنترل کرد. همچنین با انتخاب سان ‌فرانسیسکو، یک تراموا ظاهر می ‌شود. در رایانه، کلید های فلش “مار” را کنترل می ‌کنند و کاربران تلفن‌ های هوشمند با کشیدن به پایین، چپ یا راست حرکت می‌ کنند.

هدف این بازی سوار کردن مسافران بدون تصادف یا برخورد با دیوار یا مار است. پس از هر بار سوار کردن مسافران، بازی دشوارتر می‌ شود و بازی ادامه پیدا می‌ کند. همچنین می توان نقاط دیدنی را به عنوان  امتیاز و دستاورد جمع‌ آوری کرد. این بازی فقط با اتصال اینترنت تلفن همراه و Wi-Fi فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.