معرفی 3 ویژگی جدید در یوتیوب

یوتیوب در حال انجام چندین به‌روزرسانی بر روی سرویس خود است. یکی از این بروزرسانی ها شامل افزودن دو دکمه جدید می شوند که به کاربران اجازه می‌دهند در حین تماشای ویدئو به جلو یا عقب بروند.

به گزارش تکناک، تغییرات دیگر شامل اضافه کردن پشتیبانی از حالت تاریک برای پیشنهادات جستجو، و همچنین امکان ارائه میزان بیت بالاتر (1080p Premium) برای یک دستگاه و منطقه گسترده‌تر هستند.

در حال حاضر، این شرکت به روزرسانی‌ها را برای YouTube.com و برنامه وب یوتیوب در مرورگرهای اج و کروم برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ ارائه می‌دهد. در تصویر ارائه شده، می‌توانید ببینید که گوگل دو دکمه جدید با عنوان “back” و “forward” معرفی کرده است. این دکمه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند در حین تماشای ویدئو به جلو یا عقب بروند و ۱۰ ثانیه را برای جلو یا عقب رفتن پیمایش کنند.

گنجاندن دکمه‌های جلو و عقب روشی ساده و راحت را برای پیمایش در یک ویدیو در اختیار کاربران قرار می دهد. این دکمه‌ها به شما اجازه می‌دهند با گذشت ۱۰ ثانیه به‌صورت آسان به جلو یا عقب برگردید و کنترل بیشتری بر روی پخش ویدئو خود می‌دهد. این ویژگی به خصوص زمانی کاربردی است که می‌خواهید بخش‌های خاصی از ویدئو را دوباره تماشا کنید یا به آنها بازگردید.

در حال حاضر، می‌توانید از کلیدهای جهت‌دهی صفحه کلید برای جلو رفتن یا عقب رفتن ویدئو به مدت پنج ثانیه استفاده کنید. علاوه بر این، اگر از دستگاهی که قابلیت لمسی دارد استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه دوبار ضربه زدن به سمت چپ یا راست ویدئو را فشار دهید تا به جلو یا عقب بروید. این ویژگی‌های موجود روش‌های جایگزینی را برای مرور ویدئوها بر اساس روش ورودی ترجیحی شما فراهم می‌آورند.

بهبود حالت تاریک در نسخه ویندوز یوتیوب

گوگل به تازگی یک به‌روزرسانی کوچک را بر روی سرورهای خود پیاده‌سازی کرده است که بر روی پیشنهادات نمایش داده شده در جعبه جستجو تأثیر می‌گذارد. این به‌روزرسانی اطمینان می‌دهد که پیشنهادات جعبه جستجو با تم دستگاه کاربر هماهنگ شود. پیش از این، جعبه جستجو حالت تاریک را پشتیبانی نمی کرد. خوشبختانه، اکنون این قابلیت برای تمام کاربران به تدریج در دسترس قرار می‌گیرد.

معرفی نرخ بیت بالاتر  برای ویدیوهای پریمیوم

گوگل روند معرفی لایه پریمیوم جدید خود را برای یوتیوب آغاز کرده است. این لایه پشتیبانی میزان بیت بالاتر را برای تجربه تماشای بهتر در ویندوز ارائه می‌دهد. این ویژگی به طور خاص برای مشترکین پریمیوم در دسترس است. این ویژگی بر روی بهبود کیفیت ویدئوهای 1080p با افزایش میزان بیت تمرکز دارد. با انجام این کار، کاربران می‌توانند از کیفیت بهتری در هنگام پخش محتوای ویدئویی با وضوح 1080p انتظار داشته باشند.

قبلاً، یوتیوب ویژگی میزان بیت بالاتر را برای ویدئوهای 1080p به کاربران iOS و مناطق خاص محدود کرده بود. با این حال، با به‌روزرسانی‌های اخیر، یوتیوب دسترسی به گزینه “1080p Premium” را در تمام مناطق و پیکربندی‌ها گسترش داده است. این به این معنی است که کاربران اکنون می‌توانند از کیفیت بهتر ویدئویی ویژگی میزان بیت بالاتر در YouTube.com را هنگام دسترسی از طریق ویندوز ۱۰ یا ۱۱ لذت ببرند.

اگر شما اشتراک YouTube Premium ندارید، هنوز هم گزینه انتخاب وضوح 1080p برای ویدئوهایی که آن را پشتیبانی می‌کنند، را مشاهده خواهید کرد. با این حال، هنگامی که روی دکمه 1080p کلیک می‌کنید، یک پنجره باز می‌شود که شما را به اشتراک گذاری YouTube Premium ترغیب می‌کند. این نشان می‌دهد که گزینه کیفیت بالاتر صرفاً برای مشترکین پریمیوم در دسترس است. بنابراین، غیرمشترکین باید حساب کاربری خود را ارتقا دهند تا به آن دسترسی داشته باشند.

گزینه “1080p Premium Enhanced Bitrate” جدیداً معرفی شده و برای ویدئوهایی با حداکثر وضوح 1080p در دسترس است. اما برای ویدئوهای 4K قابل مشاهده نیست. قابل ذکر است که ویژگی پریمیوم جدید شاید خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما هدف آن بهبود تجربه تماشای ویدئو است زیرا گوگل قبلاً کیفیت ویدئوهای 1080p را کاهش داده بود. با استفاده از این گزینه پریمیوم، کاربران می‌توانند از کیفیت بهتر ویدئویی برای محتوای 1080p انتظار داشته باشند.

به گفته یکی از کارمندان یوتیوب که اطلاعات را به Windows Latest ارائه داده است، به‌روزرسانی‌هایی که قبلاً ذکر شد، تأیید شده است. همچنین این کارمند اعلام کرده است که شرکت در طول این ماه به افزایش پوشش مناطق دیگر نیز پرداخته است. این نشان می‌دهد که یوتیوب در حال گسترش فعالیت خود برای رسیدن به یک پایگاه کاربری گسترده‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.