مقاومت گوشی های تاشو سامسونگ در برابر گرد و غبار بالا می رود

گرد و غبار دشمن تلفن های قابل انعطاف است و سامسونگ اعلام کرده در حال انجام اقداماتی برای افزایش مقاومت گوشی های تاشو خود در برابر گرد و غبار است.

به گزارش تکناک، در هفته گذشته، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از رویداد Unpacked شرکت سامسونگ ، رئیس بخش تلفن همراه شرکت، درباره پیگیری اقدامات جهت مقاومت تلفن های تاشو در برابر گرد و غبار صحبت کرد.

این خبر به گزارش منبعی کره‌ای به نام BizWatch و توسط سایت Android Authority منتشر شده است. روه گفت: “ما به خوبی از تقاضای مشتریان برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار آگاهیم و برای دستیابی به این هدف تلاش های مختلفی را انجام می دهیم.” او خاطر نشان کرد که سامسونگ در نسل های بعدی خط تلفن های تاشو خود، مقاومت در برابر آب را اضافه کرده و از طرفداران سری فولد خواست که “لطفاً کمی صبر کنند” تا امتیاز مقاومت در برابر گرد و غبار را بتوانند به آن اختصاص دهند.

این یک مشکل سخت برای تلفن هایی با اجزای متحرک است، اما اگر سامسونگ می‌خواهد واقعاً تلفن‌های تاشو را به صورت عمده‌ای معرفی کند مانع وجود دارد که باید آن را برطرف کند. مقاومت گوشی های تاشو  فعلی شرکت، در برابر آب قابل قبول است اما در حال حاضر هیچ گونه محافظتی در برابر گرد و غبار فراهم نمی کنند. تلفن‌های هوشمند با طراحی تخت معمولاً با امتیازات IP68 عرضه می شوند، به این معنی که به درجه ای مشخص در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می باشند؛ اما تلفن‌های قابل انعطاف سامسونگ فقط امتیاز IPX8 را دارند . امتیاز 8 به این معنی است که می توانید آن‌ها را به صورت کامل در آب فرو ببرید، اما X به طور کلی در مقاومت در برابر گرد و غبار راه حلی ندارد. اجزای متحرک یک تلفن تاشو، آن را به یک مشکل سخت تبدیل می کند که برای حل آن نیاز به راه حل‌های مبتکرانه‌ای است.

رقبای سامسونگ نیز به نظر می‌رسد در حال کار بر روی آن هستند: موتورولا Razr Plus دارای مقاومت بسیار کمتری در برابر آب است، اما امتیاز IP52 آن به محدودیت مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره دارد. گوشی های سامسونگ در برابر گرد و غبار کاملاً آسیب پذیر نیستند. مفصل‌های آن‌ها دارای مسواک برای کمک به جلوگیری از نفوذ گرد و غبار هستند اما به هر دلیلی، Flip و Fold با امتیازی در برابر گرد و غبار عرضه نشده‌اند.

یک تلفن تاشو مقاوم در برابر گرد و غبار، یک چشم انداز جذاب است و می‌تواند یک گام بزرگ در جهت ورود تلفن‌های تاشو به جامعه باشد. تا آن زمان، پیشنهاد ما تغییر نکرده است: لطفاً تلفن تاشو خود را به ساحل نبرید. مرگ صفحه نمایش OLED یک راه وحشتناک برای پایان دادن به عمر یک تلفن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.