مقایسه عینک Lenovo Legion با XREAL Air 2

Lenovo Legion و XREAL Air 2

Lenovo Legion با XREAL Air 2 دو محصول بازار عینک AR هستند که در این مطلب آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

به‌گزارش تک‌ناک، بازار عینک AR به‌تدریج در حال رونق است و درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد دو محصول برتر از بقیه‌ی رقیبان هستند. عینک XREAL Air 2 مشخصات عالی و بسته‌ای سبک را با قیمت 400 دلار ارائه می‌کند؛ در‌حالی‌که عینک Legion Lenovo با قیمت ارزان‌ترش، قابلیت‌های رضایت‌بخشی دارد.

اگر به‌دنبال عینک‌های AR هستید، باید تصمیم بگیرید که به‌سراغ شرکت جدیدی همچون XREAL بروید که تمرکزش تنها روی تولید این عینک‌هاست یا با سابقه‌ی طولانی و مجموعه‌ی فنی لنوو همراه شوید که عینک Legion را دراختیار شما قرار می‌دهد.

اگر به عینک واقعیت افزوده علاقه‌مند نیستید و به دنبال محصولی هستید که شبیه به عینک گوگل باشد، محصولات شرکت متا را بررسی کنید. متا چندین مدل عینک دارد که آن‌ها را شرکت نام‌آشنای ری‌بن طراحی کرده است. این عینک‌ها از دوربین و صدای باز برای گوش‌ها و میکروفون بهره می‌برند تا امکان کنترل صوتی با هوش مصنوعی و توانایی پخش زنده‌ی آنچه می‌بینید، مستقیماً به حساب‌های رسانه اجتماعی شما را فراهم آورند.

این ایده که بتوانید هرآنچه می‌بینید به‌صورت زنده برای مخاطبانتان پخش کنید یا حتی با عینک خود صدا و تصویر ضبط کنید که می‌تواند مستقیماً به Cloud ارسال شود، ممکن است شما را تا حدودی به یاد یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror بیندازد.

از نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی بگذریم، این عینک‌ها محصولی جالب هستند. در‌حالی‌که این ویژگی‌ها تمرکز اصلی مقایسه‌ی امروز نیستند، ارزش آن را دارند که برای هر‌آنچه در بخش بازار عینک‌های فناوری به‌ارمغان می‌آورند، صحبت کنیم.

همچنین، باید تفاوت‌ها را درک کنید و با‌توجه‌به اخبار گوناگون درباره‌ی این محصولات، این واقعیت است که «عینک هوشمند» اصطلاحی است که می‌تواند به‌راحتی برای بسیاری از محصولات به‌کار رود.

همان‌طور‌که می‌بینیم، XREAL Air 2 سبک‌تر است و نرخ نوسازی تصویر دو‌برابری دارد. علاوه‌براین، تفاوت‌های بین Lenovo Legion (series of laptops and desktop computers from Lenovo) و XREAL Air 2 به کیفیت ساخت و راحتی استفاده برمی‌گردد که به هر کاربر بستگی دارد. با صرف 70 دلار بیشتر، به‌لطف نرخ نوسازی 120 هرتز، تجربه‌ای سبک‌تر و نرم‌تر خواهید داشت.

اکنون وقت آن است که درباره‌ی تفاوت‌های بین عینک‌های Lenovo Legion و XREAL Air 2 صحبت کنیم.

مزایای عینک Lenovo Legion چیست؟

در زمان نوشتن این مطلب، قیمت عینک Lenovo Legion در وب‌سایت لنوو 329.99 دلار است و د‌‌رحال‌حاضر، با برچسب «به‌زودی در‌دسترس است» نشان داده می‌شود. طبق تازه‌ترین خبرها، گفته شده بود که این عینک اکتبر‌2023 روانه‌ی بازار می‌شود؛ اما عرضه‌ی آن به‌تعویق افتاده است.

لنوو بیان می‌کند که با عینک Lenovo Legion می‌توانید در هر زمان و هر مکان از بازی‌ها یا فیلم‌ها لذت ببرید. این عینک‌ صفحه‌نمایش شخصی و پوشیدنی و کاربردی است. شما می‌توانید آن را به Lenovo Legion Go جدید متصل کنید؛ محصولی که هم‌اکنون دردسترس قرار دارد. مانند سایر عینک‌های AR، این عینک‌ نیز صفحه‌نمایش مجازی با فناوری میکرو OLED در پشت لنز دارد؛ بنابراین، شخص دیگری نمی‌تواند صفحه‌ای را ببیند که کاربر مشاهده می‌کند.

اگر نمی‌خواهید 400 دلار را برای برخی از عینک‌ها خرج کنید، پرداخت 329 دلار کمی معقول‌تر است؛ پس عینک Lenovo Legion می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. کاربران فروانی برای نام لنوو احترام زیادی قائل‌اند و به آن اعتماد دارند تا محصولی باکیفیت و مطمئن بسازد و این می‌تواند به اعتماد مصرف‌کنندگان زیادی تبدیل شود.

مزایای عینک XREAL Air 2 چیست؟

عینک XREAL Air 2 دو مدل دارد: یکی معمولی و دیگری حرفه‌ای. AIR 2 معمول ۴۰۰ دلار و Air 2 حرفه‌ای 450 دلار قیمت دارد. هر دو عینک به صفحه‌نمایش میکرو OLED 1080p مجهزند و وزن بسیار سبکی دارند.

طراحی سبک‌وزن و صفحه‌نمایش عینک XREAL Air 2 قطعاً کاربران راضی خواهد کرد. شما می‌توانید اندازه‌ی صفحه‌نمایش را تا 330 اینچ تنظیم کنید که بسیار عالی است. بلندگوهای جهت‌دار داخلی که صدا را به داخل کانال گوش می‌فرستند، نیز عالی عمل می‌کنند. به‌طور‌کلی، این‌ها ویژگی‌های مطلوبی به‌شمار می‌آیند؛ اما گران‌تر از عینک Lenovo Legion هستند.

تصمیم‌گیری درباره‌ی خرید Lenovo Legion یا XREAL Air 2 به نیازهای شما بستگی دارد. عینک Lenovo Legion هنوز کمی ناشناخته است. اگر پول کافی دارید، XREAL Air 2 یا XREAL Air 2 Pro گزینه‌هایی عالی هستند. داشتن عینک‌های سبک‌تر با نرخ نوسازی بهتر، ارزش پرداخت ۷۰ دلار بیشتر را دارد.

در زمان نوشتن این مطلب، ده‌ها بررسی درباره‌ی XREAL Air 2 در یوتیوب وجود دارد. در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی عینک Lenovo Legion به‌تعویق افتاده است، باید عرضه‌ی آن قریب‌الوقوع باشد. نکته‌ی دیگر اینکه عینک‌های XREAL Air 2 امتحانشان را بیشتر پس داده‌اند؛ اما وقتی عینک Lenovo Legion عرضه شد، باید ببینیم که چه ضعف‌ها و قوت‌هایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.