مقایسه قابلیت های Wear OS و watchOS 10

از نظر عملکرد و قابلیت استفاده، ساعت‌های هوشمند نباید تلفن‌های مینیاتوری در نظر گرفته شوند.

به گزارش تکناک، در این نوع دستگاه ها تعاملات باید با عناصر UI بزرگ و اطلاعات بسیار قابل مشاهده و با توجه به محدودیت های فیزیکی اندازه صفحه نمایش کوچک در عرض چند ثانیه انجام شود.

یکی از راه هایی که برنامه های مدرن این اصول را رعایت می کنند، استفاده از یک فید قابل پیمایش و نمایش محتوا در آن است، در حالی که برنامه های قدیمی از پنجره ها و فیدهای موازی که به طور تقریبی معادل تب های نوار پایین بودند، استفاده می کردند.

Wear OS 3 با پیروی از این اصول، کار خوبی انجام می‌دهد و به راحتی قابل استفاده و آموزش است. در مقایسه، ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) تلاش کرده است که بیش از حد چیزهایی در آن قرار دهد و احساس می‌شود که برای چند نسل اخیر، کاملاً پر از برنامه‌ها و امکانات اضافی شده است.

با watchOS 10، اپل یک طراحی مجدد کامل انجام داده و یک سیستم طراحی برای برنامه های ساعت ایجاد کرده است. برنامه های کاربردی با اطلاعات فشرده احساس نمی شود، و بسیار واضح است که کجا را فشار دهید. آنقدر خوب کار می کند که در انتظارات در مورد اینکه یک اپلیکیشن ساعت می تواند چگونه باشد تجدید نظر می کنید.

این طرح به دلیل اینکه از تمام فضای موجود استفاده می کند، کار می کند. این به این دلیل است که ساعت هوشمند اپل یک مستطیل است و ساعت‌های Wear OS دایره‌ای هستند. در حالی که دایره به عنوان یک نماد شناخته شده و نقطه افتخار گوگل در طراحی Pixel Watch است، اما در مورد طرح متن و قرار دادن دکمه‌ها محدود است.

تنها عناصر Wear که واقعاً منحنی اند، زمان و شاید چهره‌های ساعتی است که ساعت‌های آنالوگ را تقلید می‌کنند. در محفظه دایره‌ای، چیزی مانند متن و سایر گرافیک ها را فقط می توان در یک مربع قرار داد تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز قطع نمی شود. انتهای نیم دایره یک کارت قرص شکل ، قسمت چپ و راست صفحه را تشکیل می‌دهند، اما هیچ اطلاعاتی در آنجا قرار داده نشده است.

در watchOS 10، می‌توانید دو دکمه در گوشه بالا و چپ (دکمه بازگشت یا دکمه پیام جدید) و گوشه بالا و راست (هم اکنون پخش می‌شود و غیره) قرار دهید، در حالی که برخی برنامه‌ها حتی دکمه‌های شناور (FABs) را دارند. این بسیار کارآمد است و سازگاری کاربران را در مورد نحوه فشردن دکمه‌ها آموزش می‌دهد.

دکمه‌های Wear OS نمی‌توانند در گوشه‌هایی که وجود ندارند قرار داده شوند. به عنوان مثال، دکمه شروع چت Messages یک خط کامل را اشغال می کند و به یک مکالمه اهمیت می دهد. راه حل در اینجا استفاده از یک دکمه کوچکتر مانند دکمه استفاده شده برای جستجو در Play Store است. یک ایده دیگر نیز این است که برنامه‌ها نسخه عمودی این دکمه‌های قرص شکل را در سمت چپ و راست قرار دهند.

در همین حال، سیستم ویجت آینده ساعت هوشمند اپل بسیار متراکم است. در Wear OS، Tiles ها تمام صفحه نمایش شما را اشغال کرده و معمولاً فقط یک قطعه اطلاعات را نمایش می‌دهند. در watchOS 10، شما می‌توانید دو کارت را در هر صفحه نمایش از جمله ضربان قلب با تاریخچه، فعالیت، غروب و طلوع آفتاب، کنترل صوتی، تایمرها، قطب نما و بسیاری موارد دیگر مشاهده کنید.

این رویکرد بسیار بهتر است و تا حد زیادی به این دلیل است که اپل آن را طوری ساخته است که با کشیدن انگشت به سمت بالا از صفحه ساعت به شما ویجت می دهد. قبلاً این حرکت شما را به مرکز کنترل منتقل می‌کرد که اکنون با فشار دادن دکمه کناری قابل دسترسی است. (این امر ناراحت‌کننده است، زیرا فکر می‌کنم فشار دادن دکمه فیزیکی جذابیت کمتری دارد.)

در Wear OS، Tiles ها با کشیدن به سمت چپ / راست قابل دسترسی هستند و در نهایت شما را به صفحه ساعت باز می‌گردانند. در پلتفرم گوگل، با کشیدن به بالا به یک جریان اطلاعیه منتقل می‌شوید.

بنظر می آید رویکردی که اپل به آن رسیده بسیار خوب است به طوری که گوگل باید در نظر داشته باشد که رویکرد خود را تغییر دهد. منطقی‌تر است که اعلان‌ها به صورت تمام صفحه، مانند Tiles ها در حال حاضر، قبل از اینکه مجبور شوید آن را باز کنید تا حد امکان اطلاعات بیشتری را نشان دهید. با کشیدن به بالا برای چند ویجت و / یا تایل‌های کوچک Wear OS، بسیار قابل مشاهده خواهد بود.

در همین حال، Wear OS حتی می‌تواند پیچیدگی‌های دایره‌ای را در اینجا در نظر بگیرد. چیزی که اپل با ویجت‌هایش کرده است، این است که همیشه با یک کشیدن به بالا، هر چیزی را می‌توانید به عنوان صفحه ساعت خود تنظیم کنید. گزینه‌های جالب آن شامل Mickey و Minnie Mouse ، Snoopy و ساعت‌های دیجیتال و آنالوگ تمام صفحه هستند

اپل واچ همیشه بیشتر از Wear OS و به شیوه ای بسیار عالی کار ارائه داده است. اکنون، کاملاً اصلاح شده است تا به طور زیبایی جا بیفتد. در مقایسه، آنچه که Wear OS دارد سادگی است. این بد نیست، ، اما ممکن است به سرعت قدیمی شود زیرا به ناچار انتظار بیشتری از ابزارهای پوشیدنی خود داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.