مقایسه گوگل پیکسل 8 پرو با آیفون 15 پرو مکس

گوگل روز گذشته پیکسل 8 پرو را معرفی کرد و حدود دو هفته پیش آیفون 15 پرو مکس توسط اپل رونمایی شد.

به گزارش تکناک، در ادامه مشخصات فنی و قیمت این دو گوشی پرچمدار با هم مقایسه شده است تا به شما در شناخت بیشتر از این دو محصول جدید کمک کند.

پیکسل 8 پرو گوگل به تازگی معرفی شده است، بنابراین لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا آن را بخرید. قیمت برای مدل پایه 128 گیگابایتی از 999 دلار شروع می شود و تا نسخه 1 ترابایتی بالا می رود. اگر می‌خواهید تا جایی که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی داشته باشید، قطعاً باید بیشتر هزینه کنید.پیکسل 8 پرو در رنگ‌های سیاه، سفید و سرخ مایل به قرمز عرضه می‌شود.

آیفون 15 پرو مکس برای مدل پایه 256 گیگابایتی از 1100 دلار شروع می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید، اما برای این امتیاز باید بیشتر هزینه کنید. وقتی نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد، می‌توانید بین تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم آبی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم سیاه با پرومکس انتخاب کنید.

این گوشی‌های پرچمدار از گران‌ترین گوشی‌هایی هستند که می‌توانید بخرید، بنابراین اگر به دنبال گوشی ارزان‌قیمت هستید، بهتر است به دنبال گزینه های دیگر باشید.

طراحی

طراحی پیکسل 8 پرو در بیشتر جنبه‌ها با پیکسل 7 پرو همخوانی دارد، اما تعدادی تفاوت بین این دو گوشی وجود دارد. در این گوشی لبه‌های گرد تر برای حس کمتر صنعتی بودن نسبت به قبل دیده می‌شود و قسمت دوربین دیگر به صورت چهار قطعه جداگانه نیست، بلکه برای دوربین از یک برش بزرگ استفاده شده است. به طور کلی، این یک گوشی زیبا و شکیل دیگر از گوگل است که در حد انتظار است.

این داستان درمورد آیفون 15 پرو مکس نیز صادق است. در این گوشی زبان طراحی تقریباً مشابه دو آیفون قبلی است، اما به جای فولاد ضد زنگ از یک قاب تیتانیومی استفاده شده است تا ساختاری بادوام‌تر، سبک‌تر و لبه‌های کمی نرم‌تر برای احساس بهتر در دست داشته باشید. به علاوه تیتانیوم به اندازه فولاد ضد زنگ اثر انگشت را جذب نمی کند، بنابراین کمی تمیزتر است. این یکی دیگر از گوشی های پرچمدار زرق و برق دار اپل است.

هر دو پیکسل 8 پرو و آیفون 15 پرو مکس گوشی های هستند که به خوبی طراحی شده اند. تا حد زیادی، تفاوت در طراحی به ترجیح کاربر مربوط می شود. آیفون می‌تواند کمی لوکس‌تر به نظر برسد، اما پیکسل می‌تواند حال و هوای بازیگوش‌تر و قابل دسترس‌تری را ایجاد کند.

نمایشگر

در دنیای Pixel 8 Pro، شما یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Actua LPTO OLED  دارید. نسبت تصویر 20:9 و وضوح 2992x 1344با 489 PPI در کنار نرخ رفرش 120 هرتز، پشتیبانی از HDR و حداکثر روشنایی حداکثر 2400 نیت ارائه می شود. ما باید پیکسل 8 پرو را آزمایش کنیم تا تصویر کاملی از عملکرد واقعی صفحه نمایش آن بدست آوریم.

آیفون 15 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED است. نسبت تصویر 19.5:9 با رزولوشن x2796 1290با تراکم 460 PPI در بالای نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR و حداکثر روشنایی تا 2000 نیت را دریافت می کنید. در بررسی آیفون 15 پرو مکس، نمایشگر آن بسیار عالی بود، اگرچه از نظر فنی با وضوح کمی پایین‌تر و اوج روشنایی کمی کمتر از پیکسل ارائه می‌شود.

پیکسل 8 پرو در حقیقت یک کم برنده‌تر از آیفون 15 پرو مکس است، اما به طور عملی، پرو مکس دارای یک صفحه نمایش عالی است که می‌تواند به هر کاربری خدمت کند. تفاوت‌های کوچک در تراکم پیکسل و روشنایی واقعاً تغییرات زیادی در این محاسبه ایجاد نمی‌کنند، اما حتماً منتظر بررسی کامل ما از پیگسل پرو 8 برای دیدن نظر نهایی ما درباره صفحه نمایش آن باشید.

سخت افزار، عملکرد و باتری

Pixel 8 Pro از تراشه Tensor G3 Google بهره می‌برد و قبل از اینکه بتوانیم معیارها و ارزیابی کامل عملکرد آن را به شما ارائه دهیم، باید از Pixel 8 Pro استفاده کنیم تا بتوانیم آن را با سرعت بالا اجرا کنیم. به طور کلی بر اساس مشخصات آن، ما انتظار ارتقای بیشتری نسبت به G2 را داریم که قطعاً هیجان انگیز است. در بررسی Pixel 7 Pro که دارای G2 بود، متوجه شدیم که این تراشه در استفاده روزمره به اندازه کافی توانایی دارد، اما ما را شگفت‌زده نکرد.

در آیفون 15 پرو مکس، تراشه A17 Pro اپل بسیار قدرتمند است. هر سال، سیلیکون اپل بیشترین قدرتی را که می توانید از یک گوشی دریافت کنید، ارائه می دهد. در بررسی آیفون 15 پرو مکس هیچ مشکلی در انجام بازی‌ها، انجام چندین کار به طور همزمان، ویرایش ویدیو و انجام هر کاری که احتمالاً می‌خواهید در گوشی انجام دهید، نداشتیم.

ما هنوز جزئیات عملکرد پیکسل 8 پرو را نمی‌دانیم، اما مطمئناً شرط می‌بندیم که با تمام کارهای اصلی و روزمره شما مشکلی نداشته باشد. با این حال، حتی اگر تراشه G3  داخل پرو به طرز چشمگیری قدرتمند باشد، بعید است که بتواند عملکرد شگفت‌انگیز تراشه A17 Pro موجود در پرومکس را شکست دهد. اگرچه، اکثر افراد احتمالاً نیازی به آن ندارند یا واقعاً قادر به استفاده از تمام قدرت داخل Pro Max نیستند.

در آیفون 15 پرو، متوجه شدیم که عمر باتری بسیار چشمگیر است و به طور منظم یک روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام می آورد. با این حال، ما متوجه شدیم شارژ کامل این گوشی حدود 70 دقیقه طول می کشد. ما هنوز پیکسل 8 پرو را آزمایش نکرده‌ایم، اما تجربه ما در مورد عمر باتری پیکسل 7 پرو با برخی از روزهایی که گوشی برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایرین دوام می‌آورد، کاملاً ناسازگار بود. با فناوری کارآمدتر در پیکسل 8 پرو و نسخه جدیدتر اندروید، ما امیدواریم که تجربه ثابت‌تری داشته باشیم، اما این چیزی نیست که بتوانیم بدون آزمایش قضاوت کنیم.

اگر به بیشترین قدرت نیاز دارید یا می خواهید سخت ترین بازی ها را با بالاترین نرخ فریم اجرا کنید، پرومکس بهترین گزینه شماست، اما منتظر بررسی پیکسل 8 پرو ما باشید.

نرم افزار

پیکسل 8 پرو آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 14 را اجرا می‌کند و گوگل نیز قول به‌روزرسانی‌های چشمگیر 7 ساله را می‌دهد، بنابراین در مورد ویژگی‌های جدید نگران نخواهید بود. ویژگی های برجسته اندروید 14 شامل یک انتخابگر سفارشی و به روز شده است که برای جابجایی آسان تر بین تصاویر پس زمینه و تغییر آنچه می خواهید در یک نگاه ببینید، کاربرد دارد. کنترل بیشتر بر داده های سلامت و امنیت، گزینه های دسترسی بهبود یافته و حتی عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالاتر به لطف پشتیبانی از UltraHDR  که می‌تواند خاطرات شما را به بهترین شکل نشان دهد، از دیگر ویژگی های نرم افزاری این گوشی هستند.

آیفون 15 پرو مکس اپل با iOS 17 که آخرین نسخه iOS است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید همراه است، عرضه می‌شود. iOS 17 شامل بروزرسانی برای برنامه های گوشی جهت ارتباط سریع و کارآمدتر، NameDrop برای به اشتراک گذاری آسان مخاطبین، بهبودهایی در FaceTime که امکان ارسال پیام صوتی و تصویری را فراهم می‌کند، هماهنگی بهتر با Apple TV 4K، رابط کاربری تمیزتر برای برنامه پیام‌ها، قابلیت ساخت استیکر خود، خودکارسازی پیشنهادات نوشتاری پیشرو، وجت‌های تعاملی، پیگیری حالت روح در برنامه سلامت، مسدود کننده ردگیر در Safari، رمز عبور قابل به اشتراک گذاری از طریق Family Sharing و خصوصيات ديگری است.

به زبان ساده، هر دو نسخه جدید iOS و Android، سیستم‌عامل‌های بالغ، توانمند و با امکانات کامل گوشی‌های هوشمند هستند که می‌توانند تقریباً هر چیزی را کنترل کنند. به طور کلی، اگر به دنبال بیشترین امکان سفارشی‌سازی هستید، اندروید بهترین گزینه برای شماست، اما اگر می‌خواهید یکپارچه‌ترین تجربه را داشته باشید، iOS انتخاب بهتری است. هر دو انتخاب عالی هستند.

دوربین

پیکسل 8 پرو گوگل دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی Octa PD عریض، یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad PD فوق عریض با فوکوس خودکار و یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad PD تله فوتو در عقب است. دوربین جلویی این گوشی دارای سنسور 10.5 مگاپیکسلی Dual PD است. اینها مطمئناً مشخصات چشمگیری هستند، اما ما باید پیکسل 8 پرو را برای آزمایش در اختیار بگیریم تا عملکرد واقعی آن را درک کنیم. در پیکسل 7 پرو متوجه شدیم که سیستم دوربین آن هوشمندانه طراحی شده است و عملکرد همه جانبه خوبی دارد. اگر بخواهیم حدس بزنیم، حتی عکاس های تازه کار هم از پیکسل 8 پرو ناامید نخواهد شد.

آیفون 15 پرو مکس دارای تنظیمات مشابه سه دوربین عقب با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است. در بررسی 15 پرو مکس، ما تحت تاثیر ارتقای معنی‌دار این گوشی نسبت به دوربین‌های آیفون‌های قبلی قرار گرفتیم، اما متوجه شدیم که بهترین دوربین‌های گوشی‌ها را می‌توان در گوشی‌های تولیدکنندگانی مانند هواوی یا شیائومی یافت. با این حال، این مسئله این واقعیت را از بین نمی‌برد که آیفون 15 پرو مکس دوربین فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر به دنبال گوشی هستید که قادر به گرفتن عکس‌های زیبا و ضبط ویدیو با کیفیت بالا باشد، نه آیفون 15 پرو مکس و نه پیکسل 8 پرو احتمالاً شما را ناامید نخواهند کرد.

کدام گوشی برای شما مناسب است؟

وقتی صحبت از گوشی‌های پرچمدار گران قیمت به میان می‌آید، واقعاً می‌توانید به ترجیحات خود اجازه دهید فرمان را در دست بگیرد و مطمئن باشید که اشتباه نخواهید کرد. اگر اندروید را ترجیح می دهید، پیکسل 8 پرو گزینه ای عالی به نظر می رسد، و اگر بیشتر طرفدار اپل هستید، آیفون 15 پرو مکس عالی است. البته تفاوت های اساسی بین این گوشی ها وجود دارد.

بزرگترین تفاوت به عملکرد مربوط می شود. وقتی 1000 دلار یا بیشتر برای یک گوشی خرج می‌کنید، فکر می‌کنیم سزاوار سخت‌افزاری با توانایی جدی هستید و از این نظر، هیچ مقایسه‌ای با تراشه A17 Pro در داخل آیفون وجود ندارد. به همین دلیل است که ما آیفون 15 پرو مکس را توصیه می کنیم. با این حال، پیکسل 8 پرو به خودی خود عملکرد قوی ای خواهد داشت، بنابراین احساس نکنید که مجبور هستید آیفون را انتخاب کنید.

آیفون 15 پرو مکس یک گوشی پر کاربرد و شگفت‌انگیز است. عملکرد بسیار قابل تحسین تا صفحه نمایش فوق‌العاده زیبا، دوربین قابل اعتماد و امکانات مورد نیاز مانند USB-C و حتی عمر باتری عالی، واقعاً هیچ چیز ناراحت‌کننده‌ای در این گوشی وجود ندارد. اگر بتوانید یکی از آن را تهیه کنید و به محصولات اپل هم علاقه دارید، آیفون 15 پرو مکس بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.