مناظر برفی می‌تواند ذهنیت شما را تغییر دهد

تحقیقات جدید نشان داده است که قرار گرفتن در مناظر برفی می تواند ارزیابی فرد نسبت به بدن خود را افزایش داده و بهبود ببخشد.

تحقیقات جدید نشان داده است که قرار گرفتن در مناظر برفی می تواند ارزیابی فرد نسبت به بدن خود را افزایش داده و بهبود ببخشد.

به گزارش تکناک، مطالعات قبلی نشان داده بود که قرار گرفتن در فضاهای سبز، مانند پارک ها و جنگل ها، و محیط های آبی، مانند ساحل یا نزدیک رودخانه، می تواند ارزیابی فرد از بدن خود را بهبود ببخشد.

اکنون تحقیقات جدیدی که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، کشف کرده است که فضاهای سفید که در این مورد جنگل های پوشیده از برف است، می توانند تأثیر مشابهی داشته باشند.

این تحقیق به رهبری گروه های پزشکی سیلزیا در کاتوویتس لهستان و دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) در بریتانیا،در زمستان گذشته انجام شد و در آن 87 زن با میانگین سنی 24 سال شرکت کردند.

قبل و بعد از راه رفتن در یک جنگل برفی در منطقه سیلسیا لهستان، شرکت کنندگان ارزیابی بدن خود را تکمیل کردند.همچنین قبل از شروع پیاده روی، آنها اقدامات مربوط به ارتباط و پیوند خود را با طبیعت تکمیل کردند.

این مطالعه نشان داد که گذراندن مدت زمان کوتاهی در طبیعت که در این مورد تقریباً 40 دقیقه بود، باعث ارزیابی بیشتر و بهتر بدن می شود. علاوه بر این، افرادی که امتیاز بالایی در میزان ارتباط خود با طبیعت کسب کردند، بهبود بیشتری در ارزیابی بدنشان داشتند.

علاوه بر این، این اولین مطالعه ای است که فواید گذراندن وقت در منظره ای برفی را برای بررسی بدن استفاده می کند، همچنین اولین مطالعه ای است که نشان می دهد این مزایا را می توان در گروه های کوچک در طبیعت بررسی کرد.

دکتر کاملیا برنات، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه پزشکی سیلزیا، گفت: هم اکنون مجموعه ای از شواهد نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض طبیعت و یا زندگی در نزدیکی طبیعت و رفت و آمد به داخل آن، یا رفتن به محیط هایی مانند جنگل ها و پارک ها ،با طیف وسیعی از مزایای سلامت جسمی و روانی ارتباط دارد. با این حال، برخلاف مطالعات قبلی که بر تأثیر محیط‌های طبیعی آبی و سبز که بر نتایج تصویر بدن متمرکز شده‌ بودند، مطالعه ما اولین مطالعه‌ای است که تأثیر مثبت گذراندن وقت در محیط‌های پوشیده از برف را بر درک و ارزیابی بدن نشان می‌دهد.

ویرن سوامی، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد روان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU)، می‌گوید: محیط‌های طبیعی به محدود کردن افکار منفی مرتبط با ظاهر کمک می‌کنند و توجه را از دیدگاه زیبایی‌شناختی بدن و درک بیشتر عملکرد بدن منحرف می‌کند.تصویر مثبت از بدن نه تنها به خودی خود مهم است، بلکه اثرات مفید دیگری نیز دارد، از جمله بهتر زندگی کردن و بروز افکار مثبت تر.

وی افزود: یافته‌های ما اهمیت اطمینان از دسترسی همه افراد به محیط‌های طبیعی را نشان می‌دهد، که ممکن است راهی مقرون‌به‌صرفه برای ارتقای تصویر بدنی سالم‌تر باشد، و نشان می‌دهد که بودن در طبیعت، صرف نظر از بهره مندی آب و هوا، مزایای قابل‌توجه دیگری نیز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.