منتظر این ۳ تغییر در بروزرسانی سری آیپد پرو باشید

اپل امسال قصد دارد سری آیپد خود را به‌روزرسانی کند و این بروزرسانی را از ماه مارس با آیپد پرو آغاز خواهد کرد.

به گزارش تک‌ناک، این به‌روزرسانی قرار است نه تنها با افزایش عملکرد و بهبود کیفیت تصویر مشخص شود، بلکه شاهد تغییراتی در طراحی و ویژگی‌های جدید نیز خواهیم بود.

در این مقاله، سه مورد از مهم‌ترین تغییراتی که کاربران می‌توانند از این به‌روزرسانی انتظار داشته باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم، تغییراتی که قرار است تجربه کاربری با آیپد پرو را به سطحی جدید ارتقاء بخشند.

در ادامه از مهم‌ترین تغییراتی که می‌توانید انتظارشان را داشته باشید، ذکر می‌کنیم:

 صفحه‌نمایش‌های OLED

بزرگترین تغییر در مدل‌های جدید آیپد پرو، استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED خواهد بود. در حال حاضر، آیپد پرو ۱۱ اینچی از صفحه‌نمایش LCD با نور پس‌زمینه معمولی استفاده می‌کند. در واقع، این پنل صفحه‌نمایش از سال ۲۰۱۸ که برای اولین بار معرفی شد، در آیپد پرو ۱۱ اینچی استفاده شده است.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از سال ۲۰۲۱ از نور پس‌زمینه mini-LED استفاده می‌کند. این یک پیشرفت نسبت به نور پس‌زمینه معمولی استفاده‌شده در آیپد پرو ۱۱ اینچی است که امکان دستیابی به روشنایی بسیار بالاتر و کنتراست بهتر را فراهم می‌کند.

امسال، برای اولین بار، کل خط تولید آیپد پرو به صفحه‌نمایش‌های OLED مجهز خواهد شد. این همچنین اولین باری است که اپل از صفحه‌نمایش‌های OLED در خارج از آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند. ممکن است اندازه صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نیز امسال کمی بزرگتر شود و به ۱۳ اینچ برسد.

هنگامی که اولین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با mini-LED در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، بسیاری از بررسی‌ها به چیزی به نام “blooming” اشاره کردند. صفحه‌نمایش‌های OLED امسال باید این مشکل را برای آیپد پرو حل کنند.

در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های mini-LED، صفحه‌نمایش‌های OLED سطوح سیاه بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که پیکسل‌های خود آن‌ها نور را تولید می‌کنند، بنابراین زمانی که نیاز است این پیکسل‌ها سیاه باشند، می‌توانند کاملاً خاموش شوند.

 Magic Keyboard جدید

به گفته بلومبرگ، Magic Keyboard جدید «آیپد پرو را بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ می‌کند و شامل یک قاب محکم‌تر با آلومینیوم است». این اولین باری است که Magic Keyboard از زمان معرفی آن در سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی می‌شود.

ایده یک Magic Keyboard جدید که آیپد پرو را بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ می‌کند، برای من بسیار جذاب به نظر می‌رسد. در حالی که من به طور کلی از Magic Keyboard فعلی راضی هستم، اما نمی‌توان انکار کرد که جنس پارچه‌ای آن با قیمت ممتاز آن مطابقت ندارد.

همچنین گزارش شده است که اپل در حال کار بر روی یک Apple Pencil جدید است که با آیپد پرو جدید جفت خواهد شد. طبق چندین شایعه مختلف، Apple Pencil جدید می‌تواند دارای ویژگی Find My و همچنین نوک‌های قابل تعویض مغناطیسی باشد که ابزارهای مختلف نوشتن و طراحی را شبیه‌سازی می‌کند.

 تراشه M3

بدون شک، مدل‌های جدید آیپد پرو نیز قدرتمندتر از نسل‌های قبلی خود خواهند بود. انتظار می‌رود اپل هر دو آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی را به تراشه M3 ارتقا دهد.

این در عمل به چه معناست؟ آیا iPadOS واقعاً قادر خواهد بود از این قدرت اضافی بهره ببرد؟ این موضوع فعلاً در هاله ای از ابهام قرار دارد. امید است که اپل حداقل برخی از محدودیت‌ها و موانعی را که در حال حاضر مانع Stage Manager می‌شوند، برطرف کند.

جمع‌بندی

انتظار می‌رود خط تولید جدید آیپد پرو در ماه مارس معرفی شود. بلومبرگ گزارش داده است که این دستگاه‌ها در حال حاضر در تولید انبوه هستند و برای عرضه در پایان مارس آماده خواهند شد.

در حالی که ایده یک آیپد پرو جدید با صفحه‌نمایش OLED و تراشه M3 ممکن است جذاب به نظر برسد، اما همچنین ممکن است به طور چشمگیری گران‌تر از مدل‌های فعلی آیپد پرو باشد.

یک شایعه مبهم حتی نشان می‌دهد که اپل در حال حاضر قیمت اولیه ۱۵۰۰ دلاری را برای آیپد پرو ۱۱ اینچی با OLED و ۱۸۰۰ دلار را برای نسخه ۱۲.۹ اینچی در نظر گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.