مهمترین اخبار رویداد WWDC 2023 اپل

امروز، اپل دعوت نامه هایی را برای رویداد سالانه توسعه دهندگان خود در سراسر جهان که با عنوان WWDC شناخته می شود، ارسال کرد.

به گزارش تکناک، این رویداد در تاریخ 5 ژوئن 2023 (15 خردادماه) با سخنرانی آغاز می‌شود. سپس این رویداد چهار روز ادامه خواهد داشت و در 9 ژوئن به پایان می‌رسد.

WWDC 2023 یکی از مهمترین رویدادهای این شرکت در سال است و رویداد مهم بعدی آن در ماه سپتامبر برای عرضه آیفون 15 مورد انتظار برگزار خواهد شد. به این ترتیب، می‌توان انتظار انتشار اعلامیه‌های بسیاری از اپل را در طول این سخنرانی داشت.

اعلامیه های نرم افزاری مورد انتظار

اپل نسخه جدید سیستم عامل های اصلی خود را طی این رویداد معرفی و عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود این شرکت بیشتر وقت خود را صرف iOS، دلیل تبدیل آیفون به محبوب ترین محصول خود کند. معمولاً اپل آخرین نسخه iOS را در همان روز در دسترس قرار می دهد، یعنی کاربران آیفون می‌توانند iOS 17 را پس از رویداد 5 ژوئن بررسی کنند.

digikala

iOS 17 احتمالاً به‌روزرسانی‌های برتر بسیاری در قابلیت‌های موجود مربوط به منظور ارتقا کیفیت زندگی کاربران ارائه خواهد داد. به عبارت دیگر، انتظار می‌رود به‌جای ارائه ویژگی‌های جدید برجسته و تکان‌دهنده، شاهد ارتقاء بسیار در ویژگی‌های موجود باشیم.

در عین حال، بدون شک اپل به‌روزرسانی‌هایی را برای سایر سیستم‌های خود از جمله iPadOS 17، macOS 14، watchOS 10 و tvOS 17 ارائه خواهد کرد.

اعلامیه های سخت افزاری مورد انتظار

WWDC 2023 فقط مربوط به نرم افزار نخواهد بود. همچنین انتظار می‌رود اپل سخت افزار جدیدی را معرفی کند.

بزرگترین اعلامیه مورد انتظار، رونمایی از هدست XR اپل است. این سیستم می تواند محصول AR/VR تبدیل کننده XR به جریان اصلی باشد. با این حال، شایعات حاکی از بروز مشکلاتی در توسعه این سخت افزار است. به این ترتیب، نمی‌توان انتظار عرضه قریب‌الوقوع این هدست برای مصرف کنندگان را داشت. احتمالاً اپل در WWDC برای اولین بار به طور عمومی در مورد آن صحبت خواهد کرد.

همچنین احتمال بالایی برای رونمایی از یک مک بوک ایر 15 اینچی در WWDC 2023 توسط اپل وجود دارد. همچنین ممکن است شاهد یک مک بوک ایر 13 اینچی به روز شده و احتمالاً یک مک بوک پرو جدید باشیم. با این حال، مک بوک ایر ۱۵ اینچی تنها مورد قطعی آماده معرفی در این رویداد است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.