موتور UltraFan رولزرویس حدنصاب جدیدی ثبت کرد

موتورهای توربین گاز UltraFan رولزرویس نوید بهبود بازدهی 10 درصدی را در مقایسه با کارآمدترین موتورهای هواپیما حال حاضر جهان می دهند.

به گزارش تکناک، رولزرویس آزمایش موفقیت آمیز فناوری UltraFan خود را جشن می گیرد چرا که راه را برای افزایش کارایی موتور برای صنعت هوانوردی هموار می کند.

اولین آزمایش ثابت کننده عملکرد فناوری UltraFan رولزرویس در Testbed 80 انجام شد، که بزرگترین و هوشمندترین مرکز آزمایش موتور هواپیما جهان، واقع در دربی انگلستان است. UltraFan در مقایسه با ترنت XWB، که رولزرویس می‌گوید کارآمدترین موتور هواپیمای بزرگ در حال خدمت جهان است، 10 درصد بهبود راندمان را نوید می‌دهد.

نکته قابل توجه این واقعیت است که این آزمایش با استفاده از سوخت 100٪ پایدار هوانوردی (SAF)  که توسط Air bp ارئه شده بود انجام شد. این سوخت عمدتاً از مواد اولیه پایدار مبتنی بر زباله (مانند روغن پخت و پز استفاده شده، مواد بسته بندی، کاغذ، منسوجات و ضایعات مواد غذایی) بدست آمده است.

توفان ارگینبیلگیچ، مدیرعامل شرکت رولزرویس، گفت: آزمایش ثابت کننده عملکرد UltraFan رولزرویس یک تغییر دهنده بازی است. فناوری هایی که ما به عنوان بخشی از این برنامه آزمایش می کنیم، توانایی بهبود موتورهای امروزی و همچنین موتورهای فردا را دارند. به همین دلیل است که این اعلامیه بسیار مهم است.  ما شاهد تاریخ در حال ساخت هستیم. این فناوری یک تغییر در بهبود راندمان موتور هنگامی که با سوخت های هوانوردی پایدار ترکیب می شوند ارائه می دهد. موتورهای توربین گازی کارآمدتر کلید رسیدن به هدف صنعت پرواز با انتشار کربن صفر تا سال 2050 خواهند بود. امروز ما به دستیابی به این جاه طلبی نزدیک تر هستیم.

رولزرویس اولین بار در سال 2014 UltraFan  را معرفی کرد، زمانی که به عنوان “طراحی دنده ای با سیستم فن چرخشی متغیر” توصیف شده بود. این فناوری پتانسیل حداقل 25 درصد بهبود در مصرف سوخت و آلایندگی کمتر را در موارد مشابه ارائه داد.

آزمایش موفقیت‌آمیز UltraFan رولزرویس به دنبال آزمایش موفقیت‌آمیز دیگر رولزرویس انجام شد که در نوامبر سال گذشته برای تبدیل یک موتور هواپیمای مدرن را به یک موتور هیدروژنی تبدیل کرد. این سازنده بریتانیایی همچنین اخیرا بودجه ای برای تحقیق در مورد ساخت یک راکتور هسته ای برای تامین انرژی پایگاه های انسانی در ماه دریافت کرده است.

1 دیدگاه برای “موتور UltraFan رولزرویس حدنصاب جدیدی ثبت کرد

  1. اشتراک‌ها: رونمایی از توربو ژنراتور جدید رولز رویس - تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.