موثرترین روش برای مقابله با پاندمی چیست؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آزمایش‌ های تشخیصی فردی مکرر و ایزوله‌ سازی، مؤثرتر از تعطیلی مدارس و مشاغل در مقابله با پاندمی بیماری‌ های ویروسی مانند کرونا خواهد بود.

به گزارش تکناک، تیمی از دانشگاه وایومینگ که این تحقیق را انجام داد، یک استراتژی بهداشتی-اقتصادی برای ارزیابی اثربخشی دستورات فاصله‌گذاری فیزیکی در مقایسه با سیاست‌هایی ابداع کرد که آزمایش‌های منظم و ایزوله‌سازی فردی را در مواجهه با یک بیماری همه‌گیر رو به رشد ترویج می‌کند.

محققان متوجه شدند که استراتژی ابداعی آنها در بیشتر سناریوها در مقابله با پاندمی کرونا یا بیماری‌های مشابه، موفق‌تر از فاصله‌گذاری اجتماعی عمل می کند.

محققان در مقاله خود نوشتند: ایالات متحده در ابتدا با اعمال مجموعه‌ای از کنترل‌ها که بر روی فاصله‌گذاری فیزیکی تمرکز داشت، با شیوع ویروس کرونا مقابله کرد. برخی از این اقدامات شامل کار از خانه، تعطیلی مدارس و مشاغل و اعمال محدودیت های سفر بود. با این حال، این اقدامات منجر به کاهش اشتغال، از دست دادن درآمد و انواع اثرات نامطلوب سلامت جسمی و روانی به دلیل کناره گیری از فعالیت های اقتصادی و محدود کردن تعاملات اجتماعی برای دوره های طولانی در افراد شد.

هر چند تعدادی از پژوهشگران و کارشناسان بهداشت عمومی، مطالعاتی را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد انجام آزمایش های منظم و ایزوله سازی فردی موثرتر از تعطیلی در مقیاس های بزرگ است، اما مطالعه دانشگاه واشنگتن اولین مطالعه ای است که به مفهوم این استراتژی پرداخته است.

یافته های این مطالعه اخیرا در مجله Scientific Reports منتشر شده است و پیامد اصلی این مطالعه بر عملکرد نسبی فاصله گذاری فیزیکی در مقابل انجام آزمایش های فردی متمرکز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.