موفقیت اپل واچ در آزمون پیش بینی میزان استرس

اپل واچ ممکن است محبوب ترین ساعت هوشمند روی کره زمین باشد، اما هنوز هم در زمینه حسگرها از رقبای Fitbit و Samsung عقب تر است.

اپل واچ ممکن است محبوب ترین ساعت هوشمند روی کره زمین باشد، اما هنوز هم در زمینه حسگر ها از رقبای Fitbit و Samsung عقب تر است.

به گزارش تکناک، با این حال، یک مطالعه جدید از Frontiers in Digital Health نشان دهنده عدم نیاز به حسگری بهتر از حسگر موجود در اپل واچ است.

در این مطالعه آزمایشی 33 شرکت‌کننده زن عمدتا سفیدپوست مورد بررسی قرار گرفتند. محققان با استفاده از داده‌های تغییر ضربان قلب حسگر ECG در اپل واچ سری 6 همراه با تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی استرس استفاده کردند.

این مطالعه نشان دهنده دقت سنجش ECG لحظه‌ای52 تا 64 درصد در مورد سطوح استرس فوری و دقت سنجش تشخیص استرس در حالت واقعی زندگی روزمره 60 تا 80 درصدی بود.

این نتایج چشمگیر تنها بر حسگر ECG تکیه دارند. این نتایج احتمالاً در هنگام استفاده از سنسور دمای جدید در اپل واچ سری 8 و الگوریتم‌های استرس اپل به دلیل رابطه بین استرس و تغییرات رسانایی پوست بیشتر نیز خواهد بود.

digikala

در سال 2020، Fitbit با عرضه ساعت Sense جدید خود شامل یک حسگر جدید پیوسته ElectroDermal Activity (EDA) با ردیابی تغییرات کوچک الکتریکی روی پوست به منظور کمک به شناسایی زمان استرس کاربران به عنوان یک پیشرفت در مقایسه با اپل واچ شناخته شد.

حال اپل واچ به تازگی با عرضه سنسور اکسیژن خون در سری‌های جدید به Fitbit پنج سال قبل رسیده‌است. برای استفاده از آن یک برنامه اختصاصی EDA در آن وجود دارد که کاربران باید حداقل 2 دقیقه کف دست خود را روی صفحه نگه دارند تا اکسیژن خون آنها را بسنجد.

از نظر محققان نتایج مشاهده‌شده با وجود هشدار آنها درباره عدم وجود قدرت پیش‌بینی استرس دقیق پیش از این بسیار امیدوارکننده بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.