نحوه ارتقاء ساعت های هوشمند به نسخه Wear OS 3

 هرچند که عرضه نسخه Wear OS 3 با مشکلاتی همراه بوده است اما برخی از کاربران باز هم مایل به ارتقاء ساعت های هوشمند خود هستند. 

به گزارش تکناک، نسخه جدید Wear OS 3  مزیت های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای این نسخه، ارتقاء برنامه‌های شخص ثالث است. گوگل تلاش بسیاری کرده است تا توسعه دهندگان را به این پلتفرم جذب کند و اکثر توسعه دهندگان برنامه‌های معروف مانند Strava، Telegram و غیره، ترجیح می‌دهند از نسخه جدید به جای نسخه قبلی استفاده کنند.

 

بییشتر بخوانید:

با این حال، گوگل برای اطمینان از اینکه برنامه‌های Wear OS 2 همچنان بروزرسانی می‌شوند، اقداماتی کرده است ولی همین برنامه ها بر روی ساعت‌ هایی با نسخه Wear OS 3 ، قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارند.

digikala

به عنوان مثال، درست است که کاربران Wear OS 2 می‌توانند از Google Maps استفاده کنند، اما برخی از ویژگی‌ها مانند دستورالعمل‌های گام به گام فقط منحصر به Wear OS 3 هستند.

این مساله زمانی که توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث بیشتری از این سیستم عامل استفاده کنند، شدیدترهم خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید باگ‌ها سریع‌تر رفع شود و یک تجربه کلی روان‌تر داشته باشید، بهتر است ارتقا به نسخه جدید را انجام دهید. البته ناگفته نماند که هنوز مشخص نیست که دستیار Google چه زمانی روی ساعت‌های هوشمند غیر Google یا غیرسامسونگ با Wear OS 3 عرضه می‌شود در حالیکه این سرویس حداقل در Wear OS 2 وجود دارد.

در نهایت اگر تصمیم به ارتقا دارید، در اینجا نحوه ارتقا به Wear OS 3 آورده شده است.

نحوه ارتقاء به Wear OS 3

ابتدا، بررسی کنید که آیا ساعت شما واجد شرایط بروزرسانی است یا خیر. متأسفانه، این امر به تصمیم شرکت ها بستگی دارد که چه زمانی بخواهند Wear OS 3 را برای ساعت‌ های قدیمی‌تر خود عرضه کند. برای مثال، برند فسیل در اکتبر 2022 عرضه بروزرسانی را آغاز کرد ولی شرکت Mobvoi هنوز چیزی در مورد عرضه  Wear OS 3 برای محصولات خود عنوان نکرده است.

در هر صورت، اگر می توانید سیستم عامل ساعت هوشمند خود را ارتقا دهید، ممکن است بخواهید لیستی از برنامه های مورد علاقه خود تهیه کنید. اولین گام برای بروزرسانی، برگشت به تنظیمات کارخانه ای است و Wear OS هنوز پشتیبان ابری ندارد. به خاطر داشته باشید که این یک فرآیند غیرقابل برگشت است و نمی‌توانید به Wear OS 2 برگردید. پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه، شما موارد زیر را از دست خواهید داد:

  • داده های محلی روی ساعت
  • همه برنامه های نصب شده و داده های آنها
  • تنظیمات و ترجیحات

در مرحله بعد، شما باید برنامه Wear OS by Google را در تلفن Android یا iOS خود حذف نصب کنید. سپس، بسته به شرکتی که ساعت شما را ساخته است، اپلیکیشن همراه آن را از اپ استور یا پلی استور دانلود کنید. به عنوان مثال، اگر فسیل Gen 6 دارید که دارای سیستم عامل Wear OS 2 است، باید برنامه جدید Fossil را دانلود کنید.

سپس شما یک پاپ آپ روی ساعتتان می بینید که از شما می خواهد Wear OS 3 را دانلود کنید. اگر اینطور است، ادامه دهید و روی آن اعلان ضربه بزنید. اگر نه هم جای نگرانی نیست.

  • به منوی اصلی ساعت خود بروید.
  • سپس، برنامه Settings را باز کنید، System و سپس About را انتخاب کنید.
  • به پایین اسکرول کنید تا به قسمت بروز رسانی سیستم بروید. بروزرسانی Wear OS 3 را دانلود و همه فرمان های روی صفحه را دنبال کنید و تمام.

انجام کل فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، به خصوص اگر اینترنت شما ضعیف باشد. اگر اینترنت شما خوب است و ساعت همچنان مشکل دارد، بلوتوث دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر بازهم درست نشد، ساعت را دوباره روشن و خاموش کنید.

البته گفتنی است که هنوز مشکلاتی در Wear OS 3 وجود دارد، به خصوص اگر ساعت (watch : personal timepiece) شما سامسونگ یا Google نیست. با این حال، عملکرد آن بسیار سریع تر است و انتخاب برنامه ها نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.