نحوه اشتراک گذاری مکان ایرتگ در iOS 17

دارندگان ایرتگ در iOS 17 قادر به اشتراک مکان آنها از طریق برنامه Find My هستند. در اینجا به نحوه اشتراک گذاری مکان ایرتگ پرداخته شده است.

به گزارش تکناک، ایرتگ اپل، یک دستگاه کوچک برای اتصال به اقلام شخصی مانند کلید، کیف پول و کیف است که در ردیابی اقلام بسیار کاربردی بوده است. با انتشار iOS 17، اپل ویژگی جدیدی معرفی کرده است و به کاربران امکان اشتراک مکان‌یابی ایرتگ های خود با دیگران را می‌دهد.

این ویژگی برای مواردی مانند کلید ماشین یا کیف مشترک مفید است. این قابلیت امکان ردیابی اقلام مشترک را برای چندین نفر فراهم می‌کند.

مزایای اشتراک گذاری ایرتگ

اشتراک گذاری ایرتگ می تواند یک اقدام پیشگیرانه ارزشمند از منظر ایمنی و امنیت باشد. به عنوان مثال، والدین می توانند ایرتگ متصل به کوله پشتی فرزندشان را ردیابی و از امنیت آنها اطمینان حاصل کنند.

به طور مشابه، در مورد اعضای سالخورده خانواده و مستعد گم شدن، وجود یک ایرتگ روی دسته کلید آنها می تواند آرامش خاطر را برای عزیزانشان فراهم کند، و در صورت نیاز در پیدا کردن آنها مفید واقع ‌شود. از نظر سهولت، اشتراک مکان‌یابی ایرتگ می تواند زندگی روزمره را به ویژه در شرایط زندگی مشترک ساده کند.

هم اتاقی ها یا اعضای خانواده اغلب از موارد مشابهی مانند کنترل تلویزیون یا کنسول بازی استفاده می کنند. ردیابی این موارد معمولاً می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شود و از اختلاف نظر در مورد اینکه چه کسی آخرین با از آن استفاده کرده‌است، جلوگیری کند.

همچنین، ایرتگ‌های مشترک هنگام سفر بسیار کاربردی‌اند. در صورت شرکت در سفر گروهی و داشتن چمدان مشترک، ایرتگ می‌تواند به پیگیری موقعیت چمدان کمک کند.

همه افراد گروه می توانند به مکان چمدان دسترسی داشته باشند و در حین حمل و نقل ردیابی آن را آسان تر می کند.

 

مشکلات اشتراک ردیابی ایرتگ

اکنون که از نظر فیزیکی امکان اشتراک مکان‌یابی ایرتگ وجود دارد، ممکن است توسط افراد کنترل‌گر برای کنترل شریک عاطفی خود مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

به احتمال زیاد این مورد یکی از دلایل عدم ارائه این ویژگی از ابتدا توسط اپل در زمان عرضه اولیه بوده‌است و علت تغییر تصمیم شرکت و افزودن این ویژگی مشخص نیست.

با این حال، اپل اولین تولید کننده این نوع ردیاب‌ها به همراه اقدامات ضد تعقیب بود که از زمان عرضه این اقدامات افزایش یافته است. اخیراً، اپل با گوگل به منظور اطلاع کاربران اندرویدی از ایرتگ های ناخواسته در جوار خود همکاری کرده است.

این موضوع به تحت فشار قرار گرفتن برای اشتراک‌گذاری ایرتگ پاسخ نمی‌دهد، اما شاید جنجال جدید این دستگاه اپل این مسأله را روشن کند.

نحوه اشتراک مکان ایرتگ در iOS 17

  1. اولین قدم در اشتراک مکان ایرتگ، بازکردن برنامه Find My در آیفون است.
  2. پس از آن، به تب Items مراجعه کنید. پس از نمایش لیست تمام ایرتگ ها و سایر وسائل، روی ایرتگ مورد نظر برای اشتراک ضربه بزنید.
  3. پنجره ظاهر شده را به سمت بالا بکشید و دکمه Add Person را بزنید.
  4. در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که روی دکمه Continue کلیک و تمایل به انجام این کار را تأیید کنید.
  5. سپس از شما خواسته می شود که نام مخاطب را تایپ کنید. با شروع تایپ، پیشنهاداتی بر اساس مخاطبین ظاهر می شود. مخاطب مورد نظر را انتخاب و دکمه Send را بزنید.

Find My همه مخاطبین شما را فهرست می کند، اما حداقل در ابتدا فقط تعداد کمی از آنها دسترسی خواهند داشت و درحال حاضر امکان اشتراک تنها با مخاطبین دارای iOS 17 وجود دارد.

با انتشار عمومی iOS 17 در سپتامبر یا اکتبر، امیدواریم برخی از اشکالات فعلی در نسخه بتا برطرف شوند. در حال حاضر، می‌توان فردی را از فهرست افراد برای اشتراک‌گذاری حذف کرد، اما او همچنان در فهرست باقی می‌ماند.

در واقع مکان ایرتگ دیگر با آنها به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اما تا زمان راه‌اندازی مجدد آیفون، در لیست ایرتگ‌ باقی می مانند.

نحوه توقف اشتراک گذاری مکان ایرتگ

  1. برای لغو دسترسی شخصی به ایرتگ، نام او را از قسمت Share This AirTag انتخاب و دکمه Remove را بزنید.
  2. با زدن دکمه Stop Sharing اقدام را تایید کنید.
  3. پس از انجام این کار، فرد دیگر از محل ایرتگ مطلع نخواهد شد.

علاوه بر مزایا و معایب احتمالی نحوه به‌کارگیری قابلیت اشتراک‌ مکان ایرتگ، این توانایی جدید حداقل یک ناراحتی رایج را برطرف می‌کند.

پیش از این امکان اطلاع و دریافت هشدار درباره وجود ایرتگ شخص دیگر در نزدیکی افراد فراهم بود. به علاوه در صورت اشتراک مکان ایرتگ متصل به چمدان، سایر اعضای خانواده قادر به مشاهده مکان آن بدون درخواست مالک برای بررسی دستی نبودند.

با ارائه این قابلیت ممکن است خرید ایرتگ ها کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.