نحوه بازگردانی مخاطبین در تلفن اندرویدی

از دست دادن تمام مخاطبین می تواند بسیار ناامید کننده باشد و تجربه آن برای هیچ کس خوشایند نیست. در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند همه مخاطبین را حذف کنند، اما از دست دادن ناخواسته آنها واقعا احساس بدی دارد.

به گزارش تکناک، در صورت رخداد چنین اتفاقی طی ماه اخیر و عدم اطلاع از علت وقوع آن، نیاز به وحشت نیست. ممکن است این مسأله به دلیل تغییرات سیستم جدید توسط گوگل اتفاق افتاده باشد.

گوگل به تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه Contacts اندروید منتشر کرده است. در این به‌روزرسانی فرآیند همگام‌سازی جدید مخاطبین در دستگاه‌های اندرویدی معرفی شده‌است. این تغییر به همان اندازه که کوچک است، اگر با دقت انجام نشود، می تواند منجر به پاکسازی کامل تمام مخاطبین شود. با این وجود، ممکن است مخاطبین همچنان در فضای ابری باقی بمانند.

طبق گزارش Android Authority، این تغییرات به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی 24 می سرویس Google Play نسخه 23.20 انجام شده است. طبق گزارش‌ها، با خاموش‌کردن همگام‌سازی Google Contacts، به طور خودکار همه مخاطبین همگام‌سازی شده قبلی از دستگاه اندرویدی حذف می‌شود.

در ابتدا، هنگام خاموش کردن همگام سازی مخاطبین، همچنان همه مخاطبین در تلفن وجود داشت. تنها مشکل این بود که تا زمان روشن شدن دوباره همگام‌سازی توسط کاربر، مخاطبین جدید همگام‌سازی نمی‌شدند.

digikala

هنگام حذف مخاطبین به  دلیل تغییرات جدید گوگل، چه باید کرد؟

این مسأله به عنوان یک ویژگی جدید، ممکن است برای بسیاری از کاربران ناآشنا با تغییرات جدید، کاملاً گیج کننده باشد. یک کاربر ممکن است به اشتباه همگام سازی خودکار را خاموش کند و بعداً متوجه شود همه مخاطبین حذف شده‌اند. در صورت رخداد این مسأله تنها کاری که باید انجام دهید این است که همگام سازی مخاطبین را دوباره فعال کنید. برای انجام این کار، به Settings>Google > Settings for Google Apps > Google Contacts Sync > Status مراجعه و کلید را روشن کنید.

همچنین، می‌توان تمام مخاطبین همگام‌سازی شده در وب را با استفاده از مرورگر تلفن هوشمند یا رایانه خود مشاهده کرد. برای مشاهده مخاطبین همگام سازی شده خود در وب، از وبسایت Google contacts وارد حساب Gmail خود شوید.

با این حال، اگر می‌خواهید کل مخاطبین را به دستگاه اندرویدی خود برگردانید، باید همگام‌سازی خودکار را روشن کنید. خاموش کردن همگام سازی مخاطبین در واقع به مراحل مشابه روشن کردن آن نیاز دارد.

بنابراین، اگر متوجه شدید که تمام مخاطبین شما حذف شده‌اند، اولین مسأله نیازمند بررسی، روشن یا خاموش بودن همگام سازی مخاطبین است. بازگرداندن فهرست کامل مخاطبین پس از روشن کردن همگام‌سازی خودکار چند دقیقه طول می‌کشد. اما اگر نیاز به دسترسی فوری به یک مخاطب دارید و نمی توانید منتظر اتمام همگام سازی بمانید، می توانید از نسخه وب به آن دسترسی پیدا کنید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.