نسخه سوم و پیشرفته DALL-E رونمایی شد

رقابت در زمینه تولید کننده‌های تصویر هوش مصنوعی داغ است.در این راستا شرکت OpenAI  امروز نسخه سوم وپیشرفته تر از سرویس محبوب هوش مصنوعی خود یعنی DALL-E را معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، نسخه جدید که DALL-E 3 نام دارد، با ارتقاء قابل توجهی برای بهبود ایمنی ارائه می شود و ابزار را در دسترس تر و مشارکتی تر می کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این است که DALL-E با عامل مکالمه ChatGPT از OpenAI یکپارچه شده است. کاربران به زودی می‌توانند از ChatGPT برای کمک به ایجاد اعلان‌های متنی برای هدایت تولید تصویر DALL-E به جای نیاز به توسعه درخواست‌های دقیق خود استفاده کنند.

در یک نمایش، محققان OpenAI نشان دادند که چگونه ChatGPT می‌تواند یک پاراگراف طولانی را ایجاد کند که در آن درخواست لوگوی یک رستوران را توصیف می‌کند و سپس DALL-E از آن برای تولید چندین طرح مفهومی استفاده کرد.

شرکت معتقد است که این ویژگی جدید به بیشتر مردم امکان استفاده از تولید هنر هوش مصنوعی را می‌دهد، زیرا آنها نیازی به مهارت‌های نوشتاری بسیار پیشرفته برای استفاده از DALL-E ندارند. یکپارچگی با ChatGPT پشتیبانی از مهندسی متن‌های انگیزشی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، OpenAI می گوید که به شدت بر روی بهبود ایمنی در DALL-E 3 از طریق مکانیسم هایی مانند طبقه بندی کننده های ورودی آموزش دیده برای جلوگیری از محتوای اعتراض آمیز تمرکز کرده است.

این شرکت با تیم‌های ارزیابی خارجی همکاری کرده است تا استحکام سیستم را آزمایش کنند. بنا بر گزارشات، DALL-E 3 همچنین در جلوگیری از بازسازی آثاری که تحت حقوق نسخه‌برداری قرار دارند یا تصاویر چهره های عمومی در صورت درخواست، بهبود یافته است.

OpenAI دسترسی DALL-E 3 را در ماه‌های آینده، برای مشترکان ChatGPT Plus و Enterprise در ماه اکتبر، عرضه خواهد کرد. این شرکت جدول زمانی برای انتشار کاملاً عمومی ارائه نکرده است.

در صورتی که آن را فراموش کرده‌اید، از ماه مارس به بعد، مایکروسافت اجازه استفاده از ویژگی ای به نام Bing Image Creator در مرورگر Microsoft Edge را با استفاده از مدل DALL-E داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.