امکان بازگشت کاربران توییتر به نسخه قدیمی TweetDeck

هفته گذشته، توییتر تصمیم گرفت کاربران برنامه محبوب TweetDeck را به پیش‌نمایش نسخه جدید منتقل کند.

به گزارش تکناک، اکثر کاربران TweetDeck نسخه قدیمی را خیلی بیشتر دوست دارند و اکنون به نظر می رسد توییتر به برخی از افراد اجازه می دهد تا به نسخه قدیمی تر برگردند.

طبق گزارش The Verge، بسیاری از کاربران توییتر اعلام کرده‌اند که حالا گزینه “ترک TweetDeck جدید” را دارند و می‌توانند به نسخه قبلی بازگردند.

هنوز دلیل دقیقی برای تغییر نظر توییتر مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که شبکه اجتماعی به برخی از API های قدیمی خود رایگان دسترسی دهد، به طوری که برخی از برنامه‌های توییتر شخص ثالث دوباره در دسترس باشند. یکی از این برنامه‌ها Harpy است و توسعه دهنده آن، Roberto Doering، در صفحه GitHub خود اعلام کرده است که این برنامه می‌تواند به “API v1 میراث توییتر” دسترسی داشته باشد. با این حال، او افزوده است که انتظار دارد شرکت به زودی “دسترسی به API قدیمی خود را (دوباره) متوقف کند”.

هفته گذشته برای توییتر یک هفته نسبتاً آشفته بود و این برای یک شبکه اجتماعی اهمیت دارد که ایلان ماسک آن را در پاییز سال ۲۰۲۲ خریداری کرده است. توییتر با محدود کردن تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانستند در هر روز ببینند، شروع کرد و کاربرانی که وارد سایت نشده بودند را از مشاهده توییت ها برای چند روز دور نگه داشت. همچنین اعلام کرد که از ماه آگوست، TweetDeck را به عنوان یک ویژگی پرداختی از خدمات Twitter Blue خود قرار می‌دهد.

همچنین یک مسئله کوچک دیگری وجود دارد و آن این است که یکی از بزرگترین رقبای توییتر، شرکت متا، خدمات مشابهی به نام Threads را راه اندازی کرده است که کمتر از دو روز پس از راه اندازی به ۷۰ میلیون کاربر رسید. توییتر قبلاً متا را به شکایت احتمالی تهدید کرده است و مدعی است که کارمندان سابق توییتر را استخدام کرده و اسرار تجاری را برای ایجاد Threads در نظر گرفته است. متا این ادعاها را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.