امکان نصب رایگان ویندوز 11 بر روی مک‌های اپل

نصب ویندوز بر روی مک جدیدنیست، اما عدم پشتیبانی از BootCamp در مک های جدید تنها گزینه استفاده از نرم افزار‌های مجازی سازی مانند UTM 4.1 است.

نصب ویندوز بر روی مک گزینه جدیدی نیست، اما با از دست دادن پشتیبانی از BootCamp در مک های جدید مبتنی بر سیلیکون (دارای تراشه های M1 و M2)، تنها گزینه برای نصب ویندوز با استفاده از نرم افزار‌های مجازی سازی مانند UTM 4.1 است.

به گزارش تکناک، نصب ویندوز بر روی مک گزینه‌های رایگان و پولی زیادی در دسترس است، بنابراین باید علت تمایز UTM 4.1 از دیگر ابزار مجازی‌سازی را بررسی کرد.

هنگام نصب ویندوز روی مک، UTM تمایز خاصی در اجرای دسکتاپ موازی ارائه نمی‌دهد، اما تفاوت اساسی آن منبع باز UTM و هزینه کاملا رایگان آن است. در صورت تمایل به استفاده از به‌روزرسانی‌های خودکار یا بهره‌مندی از پشتیبانی سیستمی آن، امکان خرید UTM از Mac App Store، با هزینه 9.99 دلار وجود دارد.

UTM زیر‌شاخه پلتفرم مجازی سازی QEMU به طور خاص طراحی‌شده برای macOS و iOS است و ظاهر کاربر پسندتری ارائه می دهد و دارای ویژگی های بسیار خوبی است که در رقبای آن یافت نمی شود. در آن امکان انتخاب از بین مجازی سازی با اجرای معماری CPU خود دستگاه و یا شبیه سازی، آن به معماری های دیگر CPU ، البته با کارایی کمتر، وجود دارد.

امتیاز بزرگ این برنامه نه تنها امکان استفاده در مک‌های جدیدتر با تراشه‌های سیلیکونی M1 و M2 و اجرای نسخه‌های مبتنی بر ARM ویندوز و لینوکس به صورت بومی است، بلکه کاربران مک با تراشه‌های اینتل امکان اجرای سیستم‌های مجازی اینتل (x86/x64) و بالعکس را خواهند داشت. همچنین امکان اجرای معماری‌های دیگر، از جمله MIPS، PPC، و RISC-V وجود دارد و دسترسی به انواع سیستم‌عامل‌های کلاسیک، از جمله پیش از OS X اپل را فراهم می‌کند.

digikala

نصب ویندوز بر روی مک جدیدنیست، اما عدم پشتیبانی از BootCamp در مک های جدید تنها گزینه استفاده از نرم افزار‌های مجازی سازی مانند UTM 4.1 است.

یکی دیگر از نقاط مثبت استفاده از UTM – به ویژه در VirtualBox – “گالری” آن است، که در آن امکان استفاده از سیستم های مجازی کاملاً کارآمد آماده دانلود برای چندین سیستم عامل محبوب، از جمله macOS 9.2.1، نسخه نهایی قبل از راه اندازی OS X اپل مک وجود دارد.

همچنین دستورالعمل‌های دقیقی برای سایر سیستم‌عامل‌ها، از جمله ویندوز 10 و 11 خواهید یافت. این دستورالعمل‌ها کمی پیچیده هستند. اما راه‌اندازی ویندوز 11 با حداقل زحمت و دردسر را تضمین می‌کند.

اگر صاحب سیلیکون مک هستید، دلیل نهایی برای استفاده از UTM از طریق VirtualBox امکان راه‌اندازی سیستم مهمان macOS است (عدم امکان نصب در مک اینتل).

UTM 4.1 هم‌اکنون به صورت رایگان و منبع باز برای مک‌های اینتل و سیلیکون دارای macOS 11.3 یا بالاتر در دسترس است. نسخه iOS برای آیفون‌ها و آیپدهای شامل iOS 14.0 یا بالاتر نیز موجود است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.