حذف ابزار ویرایش اسکرین شات کروم

بیش از یک سال پیش، گوگل شروع به کار بر روی ابزاری برای ویرایش اسکرین شات به طور مستقیم در مرورگر دسکتاپ خود کرد و این ابزار برای اولین بار در نسخه Canary 98 ارائه شد.

بیش از یک سال پیش، گوگل شروع به کار بر روی ابزاری برای ویرایش اسکرین شات به طور مستقیم در مرورگر دسکتاپ خود کرد و این ابزار برای اولین بار در نسخه Canary 98 ارائه شد.

به گزارش تکناک، این ابزار پس از ماه‌ها عملکرد‌های جدیدی به دست آورد و به نظر می‌رسید به عنوان ابزاری برای همه کاربران و خارج از ویژگی‌های مخصوص کروم در دسترس قرار گیرد.

متأسفانه، تغییرات اعمال‌شده در Chromium در اوایل این هفته منجر به نابودی این ابزار اسکرین شات در کروم حداقل در شکل فعلی آن خواهد شد.

مهندسان Chromium Gerrit، با اعمال تغییراتی در پایگاه کد منبع باز کروم، تمام آثار ابزار ویرایش اسکرین شات را از مرورگر کروم حذف کردند. علت آن احتمالا عدم امکان ساده‌تر کردن تجربه کاربری این ویژگی جدید در نتیجه توجیه نداشتن توسعه مداوم آن است. این تغییرات توسط Leopeva64 مشاهده شده است.

یکی از کارمندان گوگل، الی فانگ جونز این تغییرات را به این صورت عنوان کرد: پس از دریافت بازخوردهای فراوان درباره تجربه کاربری این ابزار، نتیجه این بود که این مؤلفه برای انتشار عمومی به اندازه کافی بی‌عیب و نقص نشده است و راهی برای رسیدن به آن بدون یک بازطراحی بزرگ وجود ندارد. این تغییر ویژگی، روند نصب و امکان تایپ در حباب اسکرین شات را حذف می کند.

معمولاً حدود 10 هفته طول می‌کشد تا تغییرات Chromium به کروم راه یابد، بنابراین هنوز می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. برای مشاهده این ویژگی محکوم به فنا، ابتدا ویژگی اسکرین شات را در chrome://flags/#sharing-desktop-screenshots و سپس ویرایشگر را در chrome://flags/#sharing-desktop-screenshots-edit فعال و مرورگر دسکتاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.

در این مرحله، روی نماد اشتراک‌گذاری در Omnibox کلیک کنید، سپس ناحیه‌ مورد نظر برای گرفتن عکس از صفحه را مشخص، و روی «Edit» در پنجره بازشو کلیک کنید.

این تغییرات فقط برای ویرایشگر اسکرین شات اعمال می شود وخود ویژگی اسکرین شات برای مدتی باقی می‌ماند. در صورت تمایل به ثبت سریع تصویر بخشی از صفحه بدون استفاده از ابزار تصویر کامل در ویندوز یا مک، کاربردی است ، اما همچنان باید گزینه #sharing-desktop-screenshots را فعال کرد. در صورت استفاده از این ویژگی و نیاز به جایگزین، Google Photos دارای برخی ویژگی‌های جذاب ویرایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.