نظرسنجی ها می گوید ChatGPT محبوب نیست

یک آمار جالب به دست آمده است از یک نظر سنجی که تا حدودی گویای تاثیر واقعی  ChatGP بر دنیای هوش مصنوعی است نشان می دهد فقط 19درصد از افراد نمونه آماری از ChatGPT و کمتر از 10درصد از Bard استفاده کرده بودند.

به گزارش تکناک، ChatGPT از زمان راه‌اندازی آن، پیشرفت فوق‌العاده‌ای در زمینه هوش مصنوعی مکالمه‌ای داشته است. ChatGPT با توانایی تولید زبان و قابلیت فهمیدن و پاسخ دادن به مجموعه وسیعی از موضوعات، انقلابی در روش مردم در تعامل با هوش مصنوعی  ایجاد کرده است.

این برنامه به یک ابزار ضروری ، از ارائه اطلاعات و پاسخ به سوالات گرفته تا پیشنهاد نوشتن خلاقانه و شرکت در مکالمات طبیعی و مانند انسان برای برنامه‌های مختلف تبدیل شده است.

ChatGPT از زمان راه‌اندازی به طور مداوم در حال تکامل و بهبود است، گام‌های بزرگی برای دستیابی به پاسخ‌هایی هماهنگ‌تر و هوشمندانه‌تر در قالب متن برداشته و خود را به عنوان یک نیروی قابل توجه در زمینه مکالمات مبتنی بر هوش مصنوعی به نمایش گذاشته است

نظر سنجی چه چیزی را درباره ChatGPT آشکار می کند؟

نظرسنجی اخیر که در ماه آوریل انجام  وا شامل جامعه نمونه  2000 نفری بود، چشم انداز فعلی هوش مصنوعی (AI) و استفاده از چت بات را آشکار می سازد

با کمال تعجب، این مطالعه نشان می دهد که تنها 19 درصد از افرادی که در این نظر سنجی شرکت داشته اند از ربات چت ChatGPT استفاده کرده اند، در حالی که تنها 9 درصد با ربات چتBard  درگیر شده اند. علاوه بر این، اکثریت قابل توجهی از کسانی که از ر‌بات‌ها استفاده نکرده بودند ابراز بی‌میلی برای استفاده از این ابزارها در شش ماه آینده کردند، که نشان می‌دهد «شستشوی مغزی» فرضی مردم یک تئوری توطئه صرف است.

کارشناسان و تحلیلگران مورگان استنلی تاکید می کنند که تشخیص مرحله نوپای فناوری ربات چت برای سرمایه گذاران بسیار مهم است. در حال حاضر، ربات چت ها در درجه اول برای کسب دانش در مورد موضوعات جدید استفاده می شوند و به طور موثری برای کاربران درآمد کسب نمی کنند.

به عنوان مثال، وقتی صحبت از خرید آنلاین، مقایسه قیمت ها و خرید می شود، تعداد کاربرانی که از ربات چت ها استفاده می کنند به طرز نگران کننده ای کم است. با این حال، این بخش‌های خاص پتانسیل ایجاد درآمد تبلیغاتی برای شرکت‌ها را در آینده دارند.

نفوذ هوش مصنوعی بر تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مربوط به سفر فرصت‌هایی را برای رشد درآمد ایجاد می‌کند. کسب و کارها می توانند از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات جستجو و توصیه دقیق تر و شخصی سازی شده استفاده کنند.

بر اساس این نظرسنجی، 56 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در ابتدا هنگام خرید آنلاین به جستجوی گوگل، یوتیوب یا بارد متوسل می شوند. اگر ChatGPT قصد دارد گوگل را از تاج و تخت موتورهای جستجو به زیر بکشد، خیلی چیزها باید تغییر کنند.

در همین حال، باید منتظر بمانیم که ChatGPT چگونه در آینده نزدیک تکامل خواهد یافت تا این آمار استفاده را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.