نسل سوم تراشه های Tensor در راه است

برخی اطلاعات فاش شده که به تغییرات بزرگ و همچنین عملکرد در Tensor G3 اشاره می کند می گوید گوگل در حال آماده شدن برای عرضه دور بعدی تراشه های Tensor خود است.

به گزارش تکناک، Tensor G3 آینده گوگل در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به کار گرفته خواهد شد و به عنوان سومین نسل از تراشه پرچمدار گوشی های هوشمند این شرکت، انتظار می رود برخی از پیشرفت ها را به همراه داشته باشد.

افشای اطلاعات آخر هفته گذشته، بررسی عمیقی را در مورد آنچه که Tensor G3 در سطح فنی به ارمغان خواهد آورد، ارائه داد. هسته‌های جدید و بسیار مدرن‌تری را می‌توان تنظیم کرد تا راندمان بهتر و افزایش عملکرد را نسبت به Tensor G2 به ارمغان آورد. همچنین بهبودهای بیشتری برای هوش مصنوعی، رمزگذاری ویدیو و موارد دیگر وجود دارد. واقعاً همه چیز به خوبی در حال شکل گیری است.

اما در روزهای بعد، بنچمارک های فاش شده سوالاتی را مطرح کردند که آیا تراشه جدید واقعاً خوب است یا خیر. در مقایسه، این Tensor G3 ادعایی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 فعلی کوالکام فاصله زیادی داشت و عملکردی مشابه Snapdragon 8+ Gen 1 سال گذشته داشت.اما به خاطر داشته باشید که بنچمارک‌ها به راحتی جعل می‌شوند .

آیا این بد است؟ برای کسانی که به مشخصات فنی علاقه دارند، احتمالاً بله. اما برای کاربر معمولی، اصلاً! Tensor همیشه در مورد عملکرد نبوده و همیشه کمی پشت سر چیپست های پرچمدار دیگر اندروید عقب مانده است با این حال، عملکرد عمومی واقعاً هیچگاه ضعیف نشده است. در بیشتر موارد، گوشی‌های مدرن پیکسل بسیار خوب عمل می‌کنند.

گوگل این موضوع را واقعاً روشن کرده است. در سال 2021 با چیپ اصلی Tensor، گوگل به صراحت گفت که هدف اصلی این چیپ ها عملکرد خام نبوده که نشان می دهد این شرکت با شکست در مسابقات بنچمارک بین رقبا مشکلی ندارد.

تنسور G3 فقط نیازی به تمرکز روی عملکرد ندارد. این تراشه با ترکیب با حافظه UFS 4.0 و یک پردازنده گرافیکی جدید، تفاوت احتمالاً ناچیزی در عملکرد با رقبا خواهد داشت خواهد بود. تمرکز واقعی،  فقط باید روی کارایی باشد.

به نظر می رسد رفع اشکالاتی مانند عمر باتری نامنظم، گرم شدن بیش از حد، و دیگر ویژگی‌هایی که تنسور به آنها بدنام شده است باید تمرکز اصلی گوگل برای عرضه نسل بعدی این تراشه باشد . هسته‌های جدید و طراحی ساده واقعاً نشان می‌دهند که گوگل در تلاش برای بهبود است، و با پیشرفت‌های دیگر از سوی سامسونگ، به نظر می رسد گوگل توان جهش را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.