نفوذ 50 درصدی ChatGPT در شرکت های آمریکایی

بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، بیش از نیمی از شرکت های مورد مطالعه در آمریکا از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده‌اند.

بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، بیش از نیمی از شرکت های مورد مطالعه در آمریکا از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده‌اند.

به گزارش تکناک، طبق نظرسنجی انجام شده توسط Resumebuilder.com که 1000 کسب و کار بزرگ را در بر می گیرد، نزدیک به نیمی از این مشاغل فاش کردند که ChatGPT جایگزین تعدادی از کارمندان آنها شده است.

استیسی هالر مشاور ارشد شغلی در Resumebuilder.com گفت: این فناوری جدید هنوز در مراحل اولیه خود در محل کار است و کارکنان باید مطمئناً به این فکر کنند که چگونه ممکن است بر مسئولیت های شغل فعلی آنها تأثیر بگذارد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال ساده سازی برخی از مسئولیت های شغلی با استفاده از ChatGPT هستند.

ChatGPT از زمان آغاز به کار خود در نوامبر 2022، به پتانسیل خود برای ساده‌سازی انواع وظایف حرفه‌ای، از جمله کد نویسندگی، تولید محتوا، کمک به مشتری و خلاصه سازی اسناد نشان داده است.

نگرانی در مورد یکپارچگی ChatGPT

در همین حال، نگرانی هایی در مورد دقت ChatGPT و همچنین تبعیض و تقلب بالقوه آن مطرح شده است.

منتقدان همچنین در مورد خطرات اتکای بیش از حد به فناوری هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند. سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، توصیه می‌کند از ChatGPT برای هر چیزی مهمی استفاده نکنید.

کوین روز، ستون نویس بخش فناوری روزنامه نیویورک تایمز، پس از مکالمه دو ساعته با موتور جستجوی بینگ جدید مایکروسافت، که مبتنی بر هوش مصنوعی است و ChatGPT را پشتیبانی می کند، نگرانی های خود را در مورد پاسخ های نامتعادل این چت بات اعلام کرد.

علیرغم این استثنائات، به نظر می رسد رهبران کسب و کار تحت تاثیر عملکرد ChatGPT قرار گرفته اند و 55 درصد از آنها اعلام کرده اند که کیفیت کار با این چت بات عالی است.

تقریباً همه شرکت‌هایی که از ChatGPT استفاده می‌کنند گزارش کرده‌اند که در پول خود صرفه‌جویی کرده‌اند، 48 درصد ادعا کرده‌اند که بیش از 50هزار دلار و 11 درصد گفته‌اند که بیش از 100هزار دلار پس‌انداز کرده‌اند.

تاثیر چت بات ها بر آینده

باید دید که استفاده شرکت‌ها از ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی چگونه بر نیروی کار و جویندگان کار تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته استیسی هالر، مشاور ارشد شغلی ResumeBuilder.com، که علاقه مند است ببیند چگونه ChatGPT بر آینده مشاغل تاثیر می گذارد می گوید مدل اقتصادی استفاده از ChatGPT در حال تغییر است.

93 درصد از شرکت هایی که از ChatGPT استفاده می کنند برنامه ریزی می کنند تا استفاده خود را گسترش دهند. همچنین 90 درصد از مدیران معتقدند که تجربه کار با ChatGPT برای جویندگان کار در صورتی که موقعیت شغلی آنها قبلا” توسط ChatGPT اشغال نشده باشد مفید است.

به گفته رهبران کسب و کار، ChatGPT ممکن است منجر به اخراج بیشتر نیروی کار شود.

هنگامی که از رهبران کسب و کار  پرسیده شد که آیا ChatGPT منجر به اخراج کارگران تا پایان سال 2023 می شود، 33 درصد از آنها می گویند قطعا، در حالی که 26 درصد می گویند احتمالا.

در حالی که سرانجام چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT ناشناخته است، واضح است که کسب و کارها در حال گسترش استفاده از این فناوری هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.