نقش موثر آووکادو در پیروی از رژیم غذایی سالم

بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه پن استیت، مشخص شده است که مصرف روزانه یک آووکادو می‌تواند کیفیت کلی رژیم غذایی را بهبود بخشد.

به گزارش تکناک، کیفیت پایین رژیم غذایی یک عامل خطرناک برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی است و بسیاری از بزرگسالان آمریکایی کیفیت رژیم غذایی پایینی دارند و توصیه‌های غذایی کلیدی ارائه شده توسط دستورالعمل‌های غذایی را رعایت نمی‌کنند.

این مطالعه توسط کریستینا پترسن و پنی کریس اترتون هدایت شد و اخیراً در مجله Current Developments in Nutrition  منتشر شده است. محققان بررسی کردند که چگونه یک مداخله مبتنی بر غذا(یک آووکادو در روز) بر کیفیت کلی رژیم غذایی تأثیر می‌گذارد.

ارزش غذایی آووکادو

آووکادو یک غذای غنی از مواد مغذی است که حاوی مقدار زیادی فیبر و سایر مواد مغذی مهم است. پیترسن گفت: ما می‌خواستیم ببینیم که آیا مصرف منظم این میوه منجر به افزایش کیفیت رژیم غذایی می‌شود یا خیر.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان آووکادو نسبت به کسانی که این میوه را مصرف‌ نمی‌کنند، کیفیت رژیم غذایی بالاتری دارند. بنابراین، ما این مطالعه را انجام دادیم تا مشخص کنیم که آیا بین مصرف آووکادو و کیفیت کلی رژیم غذایی رابطه علنی وجود دارد یا خیر.

پترسن اظهار داشت که از آنجایی که تنها 2 درصد از بزرگسالان آمریکایی به صورت منظم آووکادو مصرف می‌کنند، محققان می‌خواستند تعیین کنند که آیا گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی روزانه افراد می‌تواند کیفیت رژیم غذایی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد یا خیر.

محققان قبل از شروع مطالعه و چندین بار در طول مطالعه با شرکت کنندگان مصاحبه تلفنی انجام دادند تا تعیین کنند که رژیم غذایی آنها در 24 ساعت گذشته چگونه بوده است و رژیم غذایی آنها را با استفاده از شاخص تغذیه سالم ارزیابی کردند تا مشخص کنند که چقدر به دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها پایبند هستند. پایبندی به دستورالعمل‌ها به عنوان معیاری برای کیفیت کلی رژیم مورد استفاده قرار گرفت.

یافته‌ها و پیامدهای مطالعه

این مطالعه شامل 1008 شرکت کننده بود که به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه رژیم غذایی معمول خود را ادامه دادند و مصرف آووکادو خود را در طول مطالعه 26 هفته‌ای محدود کردند، در حالی که گروه دیگر یک آووکادو در روز را در رژیم غذایی خود گنجاندند.

پیترسن گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که شرکت‌کنندگانی که روزانه یک آووکادو مصرف می‌کردند، به‌طور قابل‌توجهی پایبندی خود را به دستورالعمل‌های غذایی افزایش دادند. این یافته نشان می‌دهد که استراتژی‌هایی مانند خوردن یک آووکادو در روز، می‌تواند به افراد کمک کند دستورالعمل‌های غذایی را رعایت کنند و کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود بخشند.

اگرچه محققان گفتند که از دیدن اینکه خوردن روزانه آووکادو کیفیت رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد، شگفت زده نشدند، اما پیش بینی نکرده بودند که شرکت‌کنندگان چگونه می‌توانند به آن دست یابند.

پیترسن گفت: ما مشخص کردیم که شرکت‌کنندگان از آووکادو به‌عنوان جایگزینی برای برخی از غذاهای غنی از غلات تصفیه‌شده و سدیم استفاده می‌کردند. در این مطالعه، ما آووکادو را به عنوان یک سبزی طبقه‌بندی کردیم و شاهد افزایش مصرف سبزیجات ناشی از مصرف آووکادو بودیم، اما شرکت‌کنندگان از آووکادو برای جایگزینی برخی از گزینه‌های ناسالم نیز استفاده کردند.

پیامدهای سلامت و تحقیقات بیشتر

به گفته پترسن، داشتن رژیم غذایی نامناسب به‌طور قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، بیماری کلیوی و بسیاری از بیماری‌های قابل پیشگیری دیگر را افزایش می‌دهد.

پترسن گفت: با بهبود پیروی افراد از دستورالعمل‌های غذایی، ما می‌توانیم به کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌های مزمن و افزایش امید به زندگی سالم کمک کنیم.

همچنین پترسن مطالعات مشابهی را برای بررسی تأثیر مداخلات مبتنی بر غذا، از جمله رابطه بین پسته و کیفیت رژیم غذایی انجام داده است، اما گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چه استراتژی‌های مبتنی بر مواد غذایی دیگری را می‌توان برای بهبود پایبندی افراد به دستورالعمل‌های غذایی استفاده کرد، مورد نیاز است.

پترسن گفت: در مطالعاتی مانند این مطالعه، ما می‌توانیم راه‌های مبتنی بر غذا را برای بهبود کیفیت رژیم غذایی تعیین کنیم، اما استراتژی‌های رفتاری نیز برای کمک به افراد در پایبندی به دستورالعمل‌های رژیم غذایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.