نشانه‌های بصری می‌توانند عادات غذایی شما را کنترل کنند

دانشمندان دانشگاه متروپولیتن ژاپن بر این باورند که فرآیندهای عصبی ناخودآگاه ممکن است نقش مهمی در کنترل غذا خوردن داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه متروپولیتن ژاپن بر این باورند که فرآیندهای عصبی ناخودآگاه ممکن است نقش مهمی در کنترل غذا خوردن داشته باشند.

به گزارش تکناک،کنترل غذای دریافتی شما می تواند حتی سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

طبق بررسی دانشمندان دانشگاه متروپولیتن ژاپن نشانه‌های بصری می‌توانند بر رفتار غذایی شما تأثیر بگذارند، حتی زمانی که شما از آنها آگاه نباشید. یافته های آنها اخیراً در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

برای توضیح اثربخشی محدود چنین راهنمایی‌هایی، یک فرضیه می گوید که نه تنها فرآیندهای عصبی آگاهانه، هدایت رژیم غذایی آنها را هدف قرار می‌دهد، بلکه فرآیندهای عصبی ناخودآگاه نیز نقش مهمی در کنترل خوردن دارند. با این حال، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور مستقیم اعتبار این فرضیه را در سطح فعالیت عصبی بررسی کند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور تاکاهیرو یوشیکاوا از دانشکده پزشکی در دانشگاه متروپولیتن اوزاکا،ژاپن، نشان داده است در شیار پیشانی تحتانی که ناحیه ای از لوب پیشانی مغز است که رفتار خوردن را کنترل می کند، فعالیت عصبی در پاسخ به محرک های غذایی بصری متفاوت است.

digikala
دانشمندان نشان می دهند که در چین سینوسی مغز، فعالیت عصبی در پاسخ به تصاویر غذا متفاوت است، بسته به اینکه آن تصاویر آگاهانه یا ناخودآگاه ارائه شوند. این تفاوت با نمرات رفتارهای خوردن مانند خوردن احساسی و خوردن محدود همراه بود

البته تصاویر غذا، بسته به اینکه آن تصاویر آگاهانه یا ناخودآگاه ارائه شوند تاثیر متفاوتی می گذارند. با استفاده از یک پرسشنامه برای ارزیابی شرکت کنندگان در مطالعه،این تیم تحقیقاتی متوجه شد که این تفاوت با امتیاز آنها در رفتارهای خوردن، از جمله خوردن از روی احساسات خاص و محدودیت شناختی دریافت غذا مرتبط است.

این نتایج نشان می دهد که رفتار خوردن را نمی توان بدون در نظر گرفتن فرآیندهای عصبی ناخودآگاه و آگاهانه درک کرد.

پروفسور یوشیکاوا بیان کرد: اگر بتوانیم در تحقیقات آینده در مورد اینکه چگونه رفتار خوردن توسط فرآیندهای عصبی ناخودآگاه کنترل می شود، بیشتر بیاموزیم، می توانیم این درک را با دانش فعلی خود از فرآیندهای عصبی خودآگاه ترکیب کنیم تا به طور بالقوه روش های موثرتری برای تنظیم رفتار خوردن ایجاد کنیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.