قابلیت چرخش360 درجه به گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌آید

سامسونگ با در دست داشتن یک نمونه اولیه نمایشگر جدید ،گوشی‌های تاشو خود را وارد مرحله جدید چرخش 360 درجه می‌کند.

سامسونگ با در دست داشتن یک نمونه اولیه نمایشگر جدید ،گوشی‌های تاشو خود را وارد مرحله جدید چرخش 360 درجه می‌کند.

به گزارش تکناک، کمپانی Samsung Display، زیرمجموعه‌ تولید کننده نمایشگرهای سامسونگ، نمونه اولیه نمایشگر و لولای جدید را در رویداد CES 2023 به نمایش گذاشت.

جان لوکاس سخنگوی شرکت سامسونگ در ایمیلی به The Verge گفت: نمایشگر «Flex In & Out» قابلیت چرخش 360 درجه دارد و به سمت داخل و خارج تا می‌شود.

همچنین این نمایشگر با بهره‌مندی از طراحی لولای متفاوت از چین صفحه کمتری برخوردار است. دلیل چین کمتر آن تعبیه «لولای water-drop» است که به صفحه نمایش اجازه ایجاد تای انعطاف‌پذیرتری مانند قطره آب را می‌دهد. این لولای ظریف‌تر فشار کمتری نیز به نمایشگر وارد می‌کند.

این اولین تلاش شرکت برای ارائه نمونه اولیه «Flex In & Out» در طراحی دستگاه تاشو وی در همه جهات نیست. به گزارش Tom’s Guide در سال 2021، یک صفحه نمایش “Flex In & Out” نیز در نشست بین المللی کره جنوبی برای IMID ظاهر شد. رویکرد این نمایشگر متفاوت بود و نمایشگر به شکل “S” در بخش های متعدد تا می‌شد. با این حال، گلکسی زد فولد 4 با لولای باز‌شونده تنها در یک جهت در آگوست 2022 عرضه شد.

شایعات حاکی از عرضه گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ با چین کمتر صفحه نمایش است. بنابراین، احتمال عرضه آن با صفحه نمایش جدید در آینده وجود دارد.

این طرح امکان رفع ایراد موجود در لولای U شکل معیوب گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ با چین برجسته را فراهم خواهد کرد.  همچنین طراحی گلکسی زد فولد ۵ را به رقبای گوشی‌های هوشمند تاشو برخوردار از چین‌ کمتر، مانند Oppo Find N2 و نسل سوم Motorola Razr شبیه‌تر می‌کند.

اگرچه انتظار می‌رود زد فولد ۵ در کنار زد فلیپ ۴ در ماه آگوست عرضه شود، هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست. در این بین، همه نگاه ها به سری جدید سامسونگ گلکسی S23 مقرر به عرضه طی رویداد آتی Galaxy Unpacked در 1 فوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.