نمایش اعلان های شارژ قلم گوگل با ویژگی Fast Pair

طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد، گوگل در حال آماده سازی Fast Pair برای مدیریت اعلان های شارژ قلم در گوشی های خود است.

به گزارش تکناک، سرویس Fast Pair گوگل از بلوتوث کم انرژی (BLE) برای یافتن دستگاه‌های بلوتوث نزدیک بدون آسیب به باتری دستگاه استفاده می‌کند.

از زمان ورود Fast Pair در سال 2017، ویژگی‌های بسیاری به آن اضافه شده‌است و حال برخی خبرها از عرضه آن برای نمایش اعلان های شارژ قلم است.

برخی افراد در 9To5Google چندین رشته کد مرتبط با قلم Fast Pair را در آخرین نسخه به‌روزرسانی Play Services برای Wear OS v23.02.13 مشاهده کرده ‌اند.

این رشته‌ها اعلان‌های مربوط به درصد باتری کم، مشابه ویژگی موجود برای هدفون‌های بلوتوث را نشان می‌ دهد. به عبارت ساده، با ارائه Fast Pair، هنگام کاهش درصد باتری قلم، اعلان‌هایی برای کاربر به نمایش درخواهد آمد.

سه رشته یافت شده هنگام بررسی آخرین به‌روزرسانی Play Services برای Wear OS به شرح زیر است:

<string name=”fast_pair_stylus_battery_getting_low_description”>Battery getting low \u2022 Consider charging soon</string>

<string name=”fast_pair_stylus_low_battery_description”>Low battery \u2022 Charge soon</string>

<string name=”fast_pair_stylus_very_low_battery_description”>Very low battery \u2022 Charge now</string>

اولین کد نشانگر درصد باتری کم معمول است، و اعلان Battery getting low را به منظور در نظر گرفتن شارژ مجدد آن به زودی، نمایش می دهد.

رشته دوم نشان‌دهنده کدی در مواقعی است که درصد باتری بیش از حد معمول کاهش می‌یابد و اعلان  Charge soon را برای شارژ هرچه سریعتر آن ارسال می‌کند. در نهایت، سومین اعلان «Charge Now» احتمالاً در زمانی که باتری قلم در شرف اتمام باشد، نمایش داده می‌شود.

این تغییر جدید با شایعات عرضه قلم خود گوگل در کنار تبلت پیکسل مطابقت دارد. در حال حاضر، وجود قابلیت شارژ خود به خود در این قلم مشخص نیست. همچنین طراحی تبلت پیکسل هیچ سرنخی از شارژ بی سیم قلم از طریق NFC، مجاز در استاندارد USI 2.0، با قرار دادن قلم در لبه های جانبی، مشابه آی‌پد پرو وجود ندارد.

با این وجود، قطعا این سیستم ارتباطی و اطلاع رسانی جدید برای یک قلم موجب بهبود تجربه S Pen در آینده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.