فیزیکدانان نوع جدیدی از شبه ذره ایجاد کردند

شبه ذره به مفهومی فیزیک اشاره دارد که در آن حالت‌های بسیار تحریک‌شده ماده به‌عنوان ذرات کوانتومی ابتدایی در نظر گرفته می‌شوند.

دپارتمان فیزیک و مرکز اکتشاف و نوآوری کالج نیویورک از ایجاد نوع جدیدی از شبه ذره مغناطیسی که از اتصال نور به پشته ای از آهنرباهای دو بعدی فوق نازک تولید می شود، خبر داده اند.

به گزارش تک ناک، این پیشرفت که نتیجه همکاری با دانشگاه تگزاس در آستین است، پایه و اساس یک استراتژی نوظهور را برای طراحی مصنوعی مواد با اطمینان از تعامل قوی آنها با نور ایجاد می کند.
وینود منون، فیزیکدان CCNY، که گروه او این مطالعه را رهبری کرده، گفت: اجرای رویکرد ما با مواد مغناطیسی یک مسیر امیدوارکننده به سمت ایجاد اثرات مغناطیسی اپتیکی کارآمد است. دستیابی به این هدف می‌تواند استفاده از آن‌ها را برای برنامه‌های کاربردی در دستگاه‌های روزمره مانند لیزر یا برای ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتال امکان‌پذیر کند.

تشدیدگر نوری فوتون‌ها و تحریکات مرتبط با اسپین را در یک کریستال مغناطیسی واندروالس تقویت کرد.

دکتر فلوریان دیرنبرگر، نویسنده اصلی این مطالعه، معتقد است که کار آنها قلمرو کاملاً ناشناخته ای از تعاملات قوی بین نور و کریستال های مغناطیسی را نشان می دهد. او خاطر نشان کرد: تحقیقات در سال‌های اخیر تعدادی آهن‌ربای مسطح اتمی را به وجود آورده است که برای مطالعه رویکرد ما بسیار مناسب هستند.
با نگاهی به آینده، تیم قصد دارد این تحقیقات را برای درک نقش خلاء الکترودینامیکی کوانتومی، در زمانی که مواد کوانتومی در حفره‌های نوری قرار می‌گیرند، گسترش دهد. ادواردو بالدینی، استادیار دانشگاه تگزاس در آستین، اظهار داشت: کار ما راه را برای تثبیت فازهای کوانتومی جدید ماده که مشابهی در تعادل ترمودینامیکی ندارند هموار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.