هدست XR سامسونگ به زودی ساخته می‌شود

 در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023، سامسونگ همکاری گوگل و کوالکام در توسعه یک دستگاه XR (واقعیت توسعه یافته) را فاش کرد.

 در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023، همراه ‌با معرفی سری گلکسی  S23 و گلکسی‌بوک۳، سامسونگ همکاری گوگل و کوالکام در توسعه یک هدست XR (واقعیت توسعه یافته) را فاش کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت با وجود عدم افشای نام این دستگاه، از عرضه آن در آینده نزدیک خبر داده است.

هدف دستگاه پوشیدنی XR آینده سامسونگ مقابله با هدست AR آینده اپل است. در هدست XR شرکت سامسونگ از چیپست پردازشی تخصصی کوالکام استفاده خواهد شد و بر اساس نسخه جدید اندروید گوگل که با در نظر گرفتن دستگاه های پوشیدنی طراحی شده است، عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت به واشنگتن پست، سامسونگ در این پروژه با متا و مایکروسافت نیز شریک شده‌است.

طبق صحبت‌های رئیس MX سامسونگ با این نشریه، پلتفرم و نرم افزار باید تا حدودی به منظور موفقیت دستگاه آماده شوند. این شرکت کره‌ای قصد دارد با عبرت از اشتباهات برندهای دیگری از ارائه زودهنگام هدست‌های AR/VR/MR پیش از آماده‌سازی نرم‌افزار، جلوگیری کند.

سامسونگ Gear VR، اولین هدست واقعیت مجازی خود را در سال 2015 عرضه کرد. پس از عرضه چند نسخه از Gear VR، این شرکت مجموعه هدست های VR را کنار گذاشت و سپس، یک هدست مستقل MR (Mixed Reality) برای رایانه های شخصی راه اندازی کرد که تولید آن نیز متوقف شد.

امیدواریم با همکاری آن با گوگل، کوالکام و چند برند دیگر، این شرکت این بار موفق شود و بتواند در سال‌های آینده با اپل در فضای XR رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.