همه چیز درباره به‌روزرسانی One UI 5.1.1 سامسونگ

سامسونگ قصد دارد ویژگی‌ها و تجربه‌ نرم‌افزاری جدید خود را از گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Fold 5، Z Flip 5، سری Tab S9 و ساعت‌هوشمند Watch 6 به سایر دستگاه‌های سازگار گلکسی برساند.

به گزارش تکناک، این برند اعلام کرده است که به‌روزرسانی نرم‌افزار One UI 5.1.1 در این ماه بر روی Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 عرضه خواهد شد. علاوه بر این، این به‌روزرسانی به سایر محصولات سامسونگ مانند گوشی‌های هوشمند قبلی، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز خواهد رسید.

کدام تبلت ها و تاشوهای گلکسی به روز خواهند شد؟

این خبر مستقیماً از سامسونگ منتشر شده است که اعلام کرده است One UI 5.1.1 را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه می‌کند. درباره دستگاه‌های مورد تمرکز، به نظر می‌رسد سامسونگ در ابتدا تلاش خود را بر روی Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 که پیشتر اشاره شد، متمرکز خواهد کرد، سپس به Z Fold 3 و Z Flip 3، همراه با Z Fold 2 و سایر دستگاه‌های Z Flip می‌پردازد. علاوه بر این، دستگاه‌های سری Galaxy Tab S8 و Tab S7 نیز به همراه Tab S6 Lite، Tab A8، Tab A7 Lite، Tab Active 3 و Tab Active 4 Pro این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

چه نوع ویژگی هایی در One UI 5.1.1 گنجانده خواهد شد؟

البته، این به‌روزرسانی برای هر دستگاه به صورت متفاوتی نمایش داده می‌شود و با ویژگی‌های منحصربه‌فردی همراه خواهد بود، اما سامسونگ سریعاً برجسته کرد که اکنون کنترل آسان‌تری بر روی پنل Flex Mode برای دستگاه‌های تاشو خواهد بود، که به کاربران امکان دسترسی آسان‌تر به Multi Window، تاچ‌پد، تنظیمات عکس‌برداری از صفحه و موارد دیگر را می‌دهد.

علاوه بر این، نوار رسانه جدید دکمه‌های جلو و عقب را دارا خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد در بازه‌های 10 ثانیه‌ای جلو یا عقب بروند و کنترل‌های دقیق‌تری را فراهم می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد محتوا را به صورت دلخواه پیمایش کنند.

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های سامسونگ، قابلیت انجام چند وظیفه به طرز کارآمد باشد. سامسونگ گسترش چند وظیفه‌ای با تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو خود را ادامه داده و این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از چند پنجره، منوهای پاپ آپ و عملکرد کشیدن و رها کردن، به راحتی ازتبلت یا دستگاه‌های تاشو، همزمان در وب گشتن یا استفاده از برنامه‌های مختلف استفاده کنید.

با به‌روزرسانی جدید، کاربران به ابزارهای جدیدی دسترسی خواهند داشت، مانند برنامه‌هایی که می‌توانند به لبه صفحه متصل شوند و از دید کاربر پنهان شوند، اما با لمس آن‌ها به راحتی می‌توانید استفاده را ادامه دهید. کاربران قادر خواهند بود بین پنجره‌های پاپ آپ و چندپنجره‌ای با حرکات و شیوه‌های جدیدی جابجا شوند و همچنین نمایه‌ها را نیز تغییر دهند.

احتمالاً بزرگترین به‌روزرسانی، پیاده‌سازی قابلیت کشیدن و رها کردن با دو دست است. اگرچه این به نظر می‌رسد چیز بزرگی نباشد، اما این قابلیت یک راه کاملاً جدید برای تعامل با فایل‌ها در دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها به وجود می‌آورد. علاوه بر این، نوار وظیفه در Z Fold 4 و Tab S8 اکنون تا چهار برنامه اخیر را پشتیبانی می‌کند، که باعث می‌شود تعویض بین برنامه‌ها در حالت چند وظیفه‌ای آسان‌تر شود.

کدام ساعت های گلکسی به روز می شوند؟

در ماه می، سامسونگ یک نگاهی به به‌روزرسانی One UI 5 برای ساعت‌های هوشمند خود داد و کاربران را به ابزارهای بیشتری در زمینه سلامتی، تناسب اندام و بهبود روحی دسترسی داد. در به‌روزرسانی جدید، این برند هنوز زمان عرضه این به‌روزرسانی را اعلام نکرده است، اما اعلام کرده است که برای تمام مدل‌های Galaxy Watch 4 و Watch 5 قابل دسترسی خواهد بود.

چه نوع ویژگی هایی در به روز رسانی One UI 5 Watch گنجانده خواهد شد؟

علاوه بر بهبودهای ظاهری جدید، به‌روزرسانی جدید رابط کاربری (UI) Sleep Insights جدیدی را ارائه خواهد داد که به کاربران درک بهتری از معیارهای خواب خود در یک نگاه می‌دهد. رابط کاربری شامل یک امتیاز خواب جدید است، همراه با اطلاعاتی درباره فازهای خواب، ساعتهای خر و پف و حتی سطح اکسیژن خون. همچنین به‌روزرسانی دسترسی مستقیم به حالت Sleep Coaching را فراهم می‌کند که قبلاً باید از طریق یک تلفن هوشمند دسترسی پیدا می‌کرد.

علاوه بر این، به‌روزرسانی، ویژگی جدیدی به نام Personalized Heart Rate Zone را به ارمغان خواهد آورد که به کاربران تجزیه و تحلیل در زمان واقعی می‌کند و قابلیت پیشنهاد برنامه‌های آموزشی مختلف با پنج سطح شدت را از جمله: آماده‌سازی بدن، سوزاندن چربی، کاردیو، آموزش سخت و تلاش حداکثر را دارا است.

آنهایی که علاقه‌مند به ثبت مسیرهای دویدن خود هستند، از اضافه شدن Track Run خوشحال می‌شوند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تمرینات ورزشی خود را “ساخته و پیگیری” کنند. همچنین کاربران Galaxy Watch 5 Pro قادر خواهند بود فایل‌های GPX را در حال حرکت دانلود و استفاده کنند.

 

بطور کلی، اینجا بسیاری از مواردی هستند که باید بررسی شوند، اما مگر اینکه از Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 استفاده کنید، برای مدتی نیازی به نگرانی درباره تغییرات نخواهید داشت. در حالی که سامسونگ برای سایر دستگاه های خود جدول زمانی ارائه نکرده است، بیایید امیدوار باشیم که این به روز رسانی هر چه زودتر ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.