همه چیز درباره موفقیت بزرگ فضایی هند

پس از یک سفر طولانی و سقوط یک فرودگر روسی، هند اولین کشوری است که فرود نرم را با موفقیت در منطقه قطبی جنوبی ماه انجام داده است.

به گزارش تکناک، این فرود همچنین هند را به چهارمین کشوری تبدیل کرده است که تا به حال بر روی ماه فرود آمده است.

به گزارش رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند لحظه فرود هواپیما را «فراموش نشدنی» خواند. او ادامه داد: این فوق العاده است. “این فریاد پیروزی یک هند جدید است.”

فضاپیمای چاندرایان 3 که متشکل از یک فرودگر به نام ویکرام و یک مریخ نورد به نام پراگیان می باشد یک موفقیت بزرگ برای سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) است، زیرا عموماً با بودجه بسیار کمتری نسبت به سایر قدرت‌های فضایی جهان کار می‌کند.

این فضاپیما در 14 ژوئیه در مسیر خود به سمت ماه حرکت کرد و به آرامی راه خود را در فضا طی کرد تا به این لحظه تاریخی برسد، روزی که خورشید طلوع می کند و روز قمری در ماه آغاز می شود که به اندازه دو هفته در زمین زمان می برد.

ویکرام و پراگیان تا فرا رسیدن شب قمری فرصت خواهند داشت تا بخش اعظم کار خود را تکمیل کنند. این ربات‌ها آزمایش‌های متعددی از جمله تجزیه و تحلیل ترکیب معدنی منطقه محلی را انجام خواهند داد.

منطقه اطراف قطب جنوبی ماه عمدتاً به این دلیل اینکه مقدار زیادی یخ در آن وجود دارد مورد توجه محققان است. دانشمندان امیدوارند که در نهایت بتوان از این یخ برای تامین آب، اکسیژن و حتی سوخت استفاده کرد. در آینده ماموریت های مشابه MOXIE ادامه خواهند داشت.

موفقیت در این ماموریت کار آسانی نبود. زمین در جنوبی ترین منطقه ماه کاملاً مهمان نواز نیست، بنابراین یافتن یک مکان خوب برای فرود سخت است. حتی اگر یک منطقه را انتخاب کنید، همه چیز در رویکرد شما باید درست پیش برود.

در مود هند همه چیز به طرز باور نکردنی درست پیش رفت و عملیات موفقیت آمیز بود. روسیه در اوایل این هفته اقدام به فرود فضاپیمای خود در منطقه قطبی جنوبی ماه کرد. لونا-25 اولین تلاش روسیه برای فرود بر ماه از سال 1976 روز دوشنبه در ماه سقوط کرد. فضاپیمای روس یک ماه پس از چاندرایان 3 به فضا فرستاده شده بود و در صورت موفقیت هند را شکست می داد.

اما در نبرد بین خرگوش و لاک پشت این لاک پشت بود که پیروز شد.

فرود چشمگیر و طبق گزارشات بسیار مقرون به صرفه، یک دستاورد عالی برای هند است و آنها امیدوارند در آینده نزدیک به آن اضافه کنند. این کشور مشتاقانه منتظر اکتشاف ماه بعدی است، این بار با مشارکت ژاپن و با هدف کاوش در جنوبی ترین منطقه ماه. آنها همچنین در حال آماده شدن برای پرتاب ماموریتی برای مطالعه خورشید در ماه سپتامبر هستند. و علاوه بر همه اینها، ISRO در حال آماده شدن برای چیزی است که امیدوار است اولین ماموریت فضایی سرنشین دار آن باشد.

امیدواریم این موفقیت هند را به پیروزی های بیشتری در فضا سوق دهد. اما در حال حاضر، کسانی که در ماموریت چاندرایان 3 شرکت دارند، از پیروزی فعلی خود لذت می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.