همکاری سامسونگ و گوگل برای ساخت لپ تاپ Dexbook

طبق شایعات موجود سامسونگ وگوگل در حال توسعه لپ تاپ Dexbook با ترکیب DeX و ChromeOS هستند. این لپ تاپ ممکن است راهی برای هر دو شرکت برای دستیابی به موفقیت مورد نظر آنها باشد.

به گزارش تکناک، DeX، پلتفرم اتصال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی سامسونگ به مانیتور یا تلویزیون به منظور بهره‌مندی از تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ است.

هنگام اتصال تلفن هوشمند به یک صفحه نمایش بزرگتر، پلتفرم DeX با گسترش صفحه نمایش تلفن، همچنین دسترسی به صفحه کلید و ماوس را فراهم می کند. از طرف دیگر ChromeOS یک سیستم عامل سبک وزن، مختص کروم بوک‌ها است. این محصولات معمولاً لپ تاپ های مقرون به صرفه هستند. اکنون قدرت این دو محصول در حال ادغام است.

طبق شایعات موجود سامسونگ در حال کار بر روی دستگاه جدیدی با ترکیب پلتفرم DeX خود وا ChromeOS گوگل است. طبق این اطلاعات، لپ تاپ Dexbook ، از تراشه اگزینوس قدرت می گیرد و ممکن است در کنار یک گلکسی بوک جدید مجهز به پردازنده اگزینوس و شامل نسخه Arm ویندوز معرفی شود.

Exynos پردازنده موبایل خود سامسونگ است. و معمولاً در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در برخی از لپ‌تاپ‌های آن نیز استفاده می‌شود. طبق اطلاعات موجود تراشه اگزینوس از مصرف انرژی کمتری نسبت به تراشه های اینتل برخوردار است، و DeXbook را به گزینه ای جذاب‌تر برای کاربران طرفدار عمر باتری طولانی مدت تبدیل می‌کند. اما عملکرد آن بهتر از تراشه‌های اینتل نیست.

عرضه DeXbook در این مرحله هنوز در حد شایعه است. با این حال، این دستگاه در صورت عرضه، می‌تواند گزینه بسیار قانع کننده‌ای برای کاربران خواهان یک لپ تاپ همه کاره و قدرتمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.