هیدروفویل برقی BMW بر فراز آب ها اوج می گیرد

هیدروفویل برقی BMW با نام Icon بیشتر شبیه یک پروژه طراحی به نظر می رسد تا محصول جدیدی از کمپانی BMW، اما در واقع هر دو آنها است.

به گزارش تکناک، با همکاری BMW Group Designworks، سازنده قایق آلمانی TYDE و آهنگساز برنده جایزه اسکار، هانس زیمر، این قایق مطمئناً می تواند در یک فیلم سینمایی تاثیرگذار به کار رود، اما در عوض برای زندگی واقعی در دریا درست همزمان با هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن نمایش داده می شود.

Icon دارای قدرت باتری بی‌ام‌و سری i است و مسافت 50 مایل دریایی (93 کیلومتر)، را در هر بار شارژ طی میکند. این قایق با سه هیدروفویل برای سفر آرام، کارآمد و سریع تجهیز شده و بیش از اندازه کافی پنجره برای نشان دادن افراد مشهور به خبرنگاران دارد.

هیدروفویل برقی BMW با نام Icon بیشتر شبیه یک پروژه طراحی به نظر می رسد تا محصول جدیدی از کمپانی BMW، اما در واقع هر دو آنها است.

هیدروفویل برقی BMW بیشتر شبیه یک قطعه معماری چشمگیر با عناصر الهام گرفته از هواپیما است تا یک قایق. گلخانه بزرگ و منشور مانند آن توسط یک قطعه رابط بال مانند به رنگ سبز که پایه قایق و و سقف را به هم متصل میکند احاطه شده است. یک باله عقب بلند با زاویه مشابه به این ساختار متصل می شود و نمای نامتقارن را بین اجزا ایجاد می کند.

طراحی جذاب هیدروفویل برقی BMW صرفاً برای نمایش از بیرون نیست، زیرا طراحی به منظور ارائه یک تجربه منحصر به فرد برای افراد داخل نیز به کار رفته است. البته پنجره‌ها تا آنجایی که چشم کار می‌کند، منظره‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و پنل‌های رو به پایین، نوید سواری عالی با سیستم فویل را می‌دهند. در همین حال، عرض قایق از قسمت جلو به عقب افزایش می یابد و یک ورودی (4.5 متری) را به سالن عقب باز می کند، که از کف تا سقف نیز با شیشه پوشانده شده است.

سالن عقب هیدروفویل برقی BMW دارای مبلمان های زاویه‌دار است که به اندازه خود کشتی آوانگارد است. پایه های انعکاسی نور طبیعی را که از طریق پنجره به فرش هدایت می کنند تا نمایشی خیره کننده مانند کالیدوسکوپ داشته باشد. صندلی ها 360 درجه می چرخند تا اجتماعی شدن و انعطاف پذیری در زاویه دید را القا کنند.

چیدمان مبلمان از شکل مثلثی این قایق پیروی می کند، زیرا سالن بزرگ مبله جای خود را به ایستگاه فرماندهی تک صندلی و فضای کوچک جلویی می دهد. معمولاً یک تیغه بزرگ و محکم که مستقیماً در جلوی صندلی کاپیتان قرار می‌گیرد می‌تواند مانعی برای طراحی ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد که پنجره‌های تمام قد زاویه‌دار Icon در دو سمت تیغه قرار می‌گیرند و دید کافی را فراهم می‌کنند.

BMW برخی از المان های طراحی قایق را به سکان هدایت جایی که یک مرکز فرماندهی دیجیتال جایگزین کنترل‌های دریایی سنتی می‌شود نیز می‌آورد. یک فرمان الهام گرفته از مسابقه اتومبیلرانی درست در پشت و زیر یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 32 اینچی6K HMI که با سیستم عامل BMW 8  کار می کند برای هدایت قایق قرار دارد. ارائه اطلاعات دیجیتال و دستورات صوتی یادآور، داخل یک BMW الکتریکی است.

هیدروفویل برقی BMW دارای شش باتری BMW i با ظرفیت 240 کیلووات ساعت است. این پتانسیل نیرو را با فویل های کاهنده کشش و یک جفت موتور 100 کیلوواتی ترکیب کنید. سپس قایق 13.14 متری می تواند تا 50 مایل دریایی (93 کیلومتر) در هر بار شارژ را طی کند و به حداکثر سرعت 30 گره (56 کیلومتر در ساعت) برسد. سرعت کروز 24 گره دریایی (44 کیلومتر در ساعت) است.

در مورد نقش هانس زیمر در طراحی، همکار مکرر BMW موسیقی متن این سفر را ایجاد کرد که مسافران می توانند از طریق سیستم Dolby Atmos در قایق از آن لذت ببرند. یک سیستم کنترل تبلت به مسافران امکان می دهد تنظیمات صدا و سایر ویژگی های سرگرمی اطلاعاتی را تنظیم کنند.

در حالی که Icon بیشتر شبیه فیلم های فانتزی به نظر می رسد، BMW برای اولین بار در نمایشگاه کن این قایق را ارائه کرد. این قایق توسط یک پلت فرم سازگار می تواند بر اساس نیازهای خریداران، خواه تجاری یا خصوصی تنظیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.