هوش مصنوعی دنیای گوشی موبایل را متحول می کند

کریستیانو آنمون، مدیرعامل کوالکام، اخیراً در مورد پتانسیل هوش مصنوعی روی دستگاه و اینکه چگونه می تواند صنعت گوشی موبایل را متحول کند، بحث کرده است.

به گزارش تکناک، در یک نشست فناوری ، آنمون توضیح داد که چرا استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه ها یک پیشرفت بزرگ است. او همچنین در مصاحبه ای با مجله وال استریت درباره فرصت پیش رو با هوش مصنوعی صحبت کرد. در مصاحبه اخیر با بن تامپسون، آمون تاکید کرد که هوش مصنوعی تنها یک نقطه صحبت برای کوالکام نیست. با این حال او ادعا می کند که هوش مصنوعی ممکن است پیشرفت های بزرگی را برای گوشی ها به ارمغان بیاورد. از نظرات آنمون به نظر می رسد که درحال حاضر کوالکام دارد روی چیز جالبی کار می کند.

استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه به استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی اشاره دارد که به صورت محلی روی یک دستگاه پردازش می‌شوند. این نوع استفاده از هوش مصنوعی با مدل هایی که برای پردازش به یک سرور راه دور ارسال می شوند، متفاوت است. این بدان معناست که دستگاه می تواند وظایف هوش مصنوعی را بدون نیاز به اتصال به اینترنت انجام دهد. استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه پتانسیل بهبود عملکرد و کارایی گوشی های هوشمند را دارد. همچنین می تواند حریم خصوصی و امنیت کاربر را افزایش دهد.

ماه آینده، کوالکام نشست”Snapdragon Summit” را برگزار خواهد کرد. تا آن زمان، کوالکام ممکن است یک پیشرفت بزرگ در فناوری گوشی های هوشمند ایجاد کند.

آنمون گفت: اجلاس Snapdragon حول موارد استفاده باورنکردنی از هوش مصنوعی برای سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) و گوشی های ما متمرکز خواهد شد. ممکن است این نشست چرخه ارتقاء جدیدی برای گوشی ها ایجاد کند. آنمون همچنین گفت: ما دقیقا نمی دانیم چه زمانی، اما این اتفاق قطعا خواهد افتاد.

چگونه هوش مصنوعی می تواند کاربرد گوشی ها را بهبود بخشد؟

آنمون معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه می تواند جان تازه ای به گوشی ها بدهد. با پردازش وظایف هوش مصنوعی به صورت محلی، گوشی ها می توانند کارآمدتر و پاسخگوتر شوند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای بهینه‌سازی عمر باتری، بهبود عملکرد دوربین و افزایش تشخیص صدا استفاده شود. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند با یادگیری از رفتار و انتخاب‌های کاربر، برای شخصی‌سازی تجربه کاربر استفاده شود. این کار می تواند به تعاملات بصری و بدون مشکل بیشتری با دستگاه منجر شود.

یکی دیگر از کاربردهای موثر هوش مصنوعی روی دستگاه در زمینه واقعیت افزوده (AR) است. با استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش محتوای AR به صورت محلی، گوشی ها می‌توانند تجارب واقعیت مجازی واقعی‌تری را ارائه دهند. این کار می تواند فرصت های جدیدی را برای بازی، آموزش و سرگرمی ایجاد کند.

آنمون گفت: درحال حاضر شما می توانید ببینید که مایکروسافت روی کامپیوتر ها چه کارهایی کرده است؛ به توانایی ChatGPT و سایر مدل های زبان بزرگ به صورت بومی فکر کنید. وقتی این چیزها به دست مصرف کنندگان برسد، تاثیر آن بسیار زیاد خواهد بود. فقط باید صبر کنیم.

آنمون گفت که در زمینه هوش مصنوعی، کوالکام مسیری متفاوت از رقیب اصلی خود یعنی انویدیا در پیش گرفته است. این شرکت امیدوار است که هوش مصنوعی را به جای مراکز داده در گوشی ها و سایر دستگاه ها معرفی کند. این مسئله نقطه تمرکز اصلی رقیب این شرکت یعنی انویدیا هم هست.

آنمون گفت: ما در بخش کمی از بازار هستیم. ما داریم یک فرصت را می بینیم. زمانی که این فرصت به واقعیت تبدیل شود، تلاش های ما به اثبات خواهد رسید.

آنمون افزود: توانایی مشاهده فعالیت بازار خیلی مهم است. ما در مورد هوش مصنوعی مولد، مانند ChhatGPT و برخی از مدل های زبان بزرگ دیگر که همگی در مراکز داده اجرا می شوند، چیزهای زیادی شنیده ایم. ما در حال انجام کارهای متفاوتی هستیم و در واقع هوش مصنوعی را به دستگاه‌های شخصی می‌آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.