معرفی هوش مصنوعی انویدیا برای کامپیوترهای RTX

شرکت انویدیا در رویداد Computex 2023، قابلیت های جدید هوش مصنوعی مولد را برای کامپیوترهای RTX مبتنی بر ویندوز معرفی کرد. 

به گزارش تکناک، این سازنده تراشه، در این کنفرانس، هوش مصنوعی مولد را با ویژگی‌های جدید و بهبودهایی در خط فعلی کامپیوترهای RTX خود به مخاطبان ارائه کرد. 

جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت انویدیا، مجموعه‌ای از بهبودها و امکانات را برای سلسله‌ مراتب کارت‌های گرافیکی RTX معرفی کرد که برای توسعه ‌دهندگان عملکرد بهتری فراهم می‌کنند. این شرکت ادعا می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترهای RTXبا استفاده از هسته‌های Tensor، سخت‌افزار اختصاصی NVIDIA برای محاسبات هوش مصنوعی، تا ۱۴۰۰ تنسور TFLOPS را برای استنباط هوش مصنوعی و تولید مدل‌های هوش مصنوعی، ارائه می‌دهند و قادرند با سرعتی تا ۵ برابر نسبت به رقبا کار کنند.

شرکت NVIDIA در رویداد Microsoft Build 2023، به همراه مایکروسافت، بهبودهایی برای ویندوز برای توسعه ‌دهندگانی که در مدل‌های AI مولد کار می‌کنند، معرفی کرد. این بهبودها شامل پشتیبانی بهتر برای زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL)، کارآیی قدرتمند برای لپ تاپ‌های ویندوز و پشتیبانی بهتر برای استقرار مدل‌های AI با استفاده از ابزار Olive شرکت مایکروسافت است.

شرکت انویدیا در رویداد Computex 2023، قابلیت های جدید هوش مصنوعی مولد را برای کامپیوترهای RTX مبتنی بر ویندوز معرفی کرد. 

digikala

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند به یک استک توسعه‌ AI با شتاب RTX در ویندوز ۱۱ دسترسی داشته باشند که به آن‌ها در توسعه، آموزش و استقرار مدل‌های AI کمک می‌کند. NVIDIA  به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ برنامه و بازی با AI-accelerated RTX منتشر شده‌اند و در آینده هم بیشتر منتشر خواهند شد. همچنین، شرکت اعلام کرد که استک توسعه‌ای جدید AI به توسعه‌دهندگان، دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون  ایستگاه کاری و کامپیوترهای RTX که برای AI بهینه‌ سازی شده‌اند، را می‌دهد.

پاوان داوولوری، معاون رئیس‌ سیلیکون و یکپارچگی سیستم در مایکروسافت، در کنفرانس به موارد زیر اشاره کرد:

در سال‌های آینده، AI بزرگترین محرک نوآوری برای مشتریان ویندوز خواهد بود. ما با همکاری nVidia در بهینه‌ سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان را با یک تجربه تحول‌بخش، با عملکرد بالا و آسان برای استقرار تجهیز کرده‌ایم.

NVIDIA همچنین با سایر OEMها مانند Dell، Asus و HP همکاری می‌کند تا سخت‌افزار RTX بهینه‌سازی شده را برای نسل بعدی لپ تاپ‌ها به بازار عرضه کند. شرکت ادعا می‌کند که خط Max-Q آینده با کاهش مصرف برق و افزایش عملکرد GPU به لپ تاپ‌های RTX کمک خواهد کرد. همچنین، این شرکت در حال کار بر روی انتشار بروزرسانی‌های منظم درایورها برای بهینه‌سازی سخت‌افزار خود در مدل‌های AI است. به عنوان مثال، انویدیا ادعا می‌کند که بروزرسانی اخیر درایور GPU باعث افزایش ۲ برابری عملکرد Stable Diffusion شده است.

 

انویدیا در رویداد Computex با چندین اعلان موفقیت‌آمیز، از جمله ACE و یک مدل Chat GPT برای NPCها در بازی‌ها و همکاری با MediaTek برای به دست آوردن AI در خودروها، روز پرکاری داشت. این شرکت از زمان درآمدهای سه ماهه اخیر که ارزش بازار شرکت را نزدیک به 1 تریلیون دلار رساند، بر موج هوش مصنوعی سوار شده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.