چگونه از قابلیت Chat Transcription در پلی استیشن استفاده کنیم؟

در دنیای فناوری، دسترسی مسئله بسیار مهمی است. شرکت‌ها همواره می‌خواهند جدیدترین فناوری های خود را به بیشترین تعداد مصرف‌کننده برسانند و این طبیعتاً به این معنی است که هرچه محصولات‌شان بیشتر باشد، بهتر است.

به گزارش تکناک، برای بازیکنان، داشتن کنترلر برای بازی کردن ضروری است، اما شکل چنین دستگاهی برای همه مناسب نیست. برای اینکه افراد بیشتری بتوانند از بازی‌های خود لذت ببرند، سونی در ژانویه 2023 پروژه لئوناردو را معرفی کرد که در آن یک سری قطعات شامل دکمه ها، استیک ها و غیره که می توان آن‌ها را به صورت گوناگون به هم وصل کرد تا خود افراد طبق نیازهای خودشان آن دسته مورد نظر خود را سرهم کنند.

کنسول های عظیم الجثه این شرکت ژاپنی نیز دارای گزینه های دسترس پذیری مختلف است تا با نیاز کاربران همخوان شود. گزینه تبدیل صوت به متن (Chat Transcription)، گزینه‌ای است که بسیار مفید خواهد بود. با فعال کردن این گزینه، بازیکنان می توانند به طور زنده به گفتگو با دوستان خود بپردازند.

فعال کردن قابلیت تبدیل صوت به متن

پلی استیشن 5 مجموعه کاملی از ویژگی های دسترسی را ارائه می دهد. این ویژگی ها از طریق منوی دسترسی در قسمت تنظیمات اصلی قابل فعال شدن هستند. قابلیت تبدیل صوت به متن  Chat Transcription را می‌توانید در منو در کنار گزینه‌هایی مانند زیرنویس‌های بسته و صدای تکی پیدا کنید. در زیر نحوه تنظیم این ویژگی در این کنسول قدرتمند آمده است:

  • در منوی تنظیمات، Accessibility را انتخاب کنید.
  • به تنظیمات رونویسی چت بروید.
  • این ویژگی را از تنظیمات «فعال کردن رونویسی چت» تغییر دهید.
  • یک صدا را از منوی نوع صدا انتخاب کنید.

e عملکرد در طول جلسات چت صوتی استفاده می شود. برای شروع می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Game Base را باز کنید.
  2. دوستان را انتخاب کنید.
  3. دوست یا دوستانی را که می خواهید جلسه را با آنها شروع کنید پیدا کنید، سپس گزینه Party را فشار دهید.

زبان Chat Transcription را می توان با استفاده از تب زبان تنظیم کرد. با این کار، کاربران می‌توانند Say Something را انتخاب کنند تا متنی که وارد می‌کنند به بازیکنان دیگر گفته شود. در صورتی که سایر بازیکنان تبدیل صوت به متن را فعال کرده باشند، کلماتی که می گویند، به صورت متن در جعبه چت توسط Chat Transcription طرف نمایش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.