هوش مصنوعی گوگل مشاور شما در زندگی می شود

در رقابت روزافزون برای تسلط بر حوزه هوش مصنوعی، غول فناوری گوگل گام های مهمی برای ایستادن در خط مقدم برداشته است.

به گزارش تکناک ،در اوایل سال جاری، گوگل آزمایشگاه تحقیقاتی خود در لندن به نام DeepMind، را با تیم هوش مصنوعی مستقر خود در آن به نام Brain را ادغام کرد، که یک حرکت اساسی در تلاش برای مهار فناوری هوش مصنوعی مولد است.

این همفکری استراتژیک منجر به ایجاد ابزارهای نوآورانه با پتانسیل تبدیل هوش مصنوعی مولد به مشاورهای شخصی زندگی شده است.

تغییر در استراتژی و آزمایش مرزها

این سرمایه‌گذاری اخیر نشان‌دهنده انحراف چشمگیر از موضع احتیاطی قبلی گوگل در قبال هوش مصنوعی مولد است. به گزارش نیویورک تایمز، نگرانی‌های مربوط به وابستگی عاطفی کاربران به ربات‌های گفتگو اخیرا جنجال به پا کرده است.

با این حال به نظر می رسد که موقعیت گوگل تغییر کرده است، شاید این مسئله به دلیل پیشرفت های سریع در چشم انداز هوش مصنوعی می باشد؛ چیزی که تا زمان راه اندازی موفقیت آمیز رقبایی مانند ChatGPT از OpenAI تا حد زیادی تحت سلطه و پیشگام گوگل بوده است.

Google که مصمم است توانایی خود را ثابت کند و کنترل را به دست بگیرد، نه ماه گذشته را صرف توسعه سیستم هوش مصنوعی خود یعنی بارد، و ادغام آن در محصولات مختلف، مانند موتورهای جستجو و جیمیل کرده است. یکی از جنبه های مهم این سرمایه گذاری شامل آزمایش استعداد این ربات های دستیار در پاسخ به سؤالات عمیق شخصی است.

تیمی از متخصصان، شامل بیش از 100 نفر با مدرک دکترا در رشته‌های مختلف، توسط هوش مصنوعی Scale که پیمانکاری است که با Google DeepMind همکاری می‌کند، برای ارزیابی این قابلیت‌ها گردآوری شده‌اند.

جاه طلبی این پروژه به تولید ایده، ارائه خدمات آموزشی و کمک به برنامه ریزی، اشاره به طیف وسیعی از وظایفی که هوش مصنوعی مولد به طور موثر می تواند انجام دهد، دارد.

ایجاد تعادل بین نوآوری و نگرانی های اخلاقی

اگرچه پیگیری Google برای برنامه های کاربردی پیشرفته هوش مصنوعی آشکار است، اما این شرکت همچنان در مورد خطرات احتمالی اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی برای مشاوره زندگی محتاط است.

در نشستی در ماه دسامبر، کارشناسان ایمنی هوش مصنوعی گوگل نگرانی‌های خود را در مورد رفاه کاربران و احتمال وابستگی بیش از حد آنها به سیستم‌های هوش مصنوعی ابراز کردند.

به همین ترتیب، برخی از برنامه‌های کاربردی، مانند مشاوره پزشکی، مالی و حقوقی، به دلیل ماهیت حساس اطلاعات، همچنان ممنوع است.

کاوش گوگل در مورد قابلیت های هوش مصنوعی تنها به مشاوره شخصی ختم نمی شود.

این شرکت وارد حوزه روزنامه‌نگاری شده است و نرم‌افزاری به نام Genesis ایجاد کرده است که می‌تواند تولید، بازنویسی و پیشنهاد عناوین را در مقالات خبری به همراه داشته باشد.این نرم افزار برای مدیران تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال ارائه شده است.

ارزیابی DeepMind از ابزارهایی برای نوشتن علمی، خلاقانه و حرفه ای و همچنین استخراج داده ها از متن، پتانسیل ایجاد انقلابی در روزنامه نگاری و صنایع مختلف دیگر را دارد.

البته گفتنی است که گوگل به پیامدهای اتکای گسترده به هوش مصنوعی مولد توجه ویژه ای دارد. کارشناسان ایمنی هوش مصنوعی این شرکت به خطر «مهارت زدایی» نویسندگان خلاق و پیامدهای اقتصادی چنین فناوری‌هایی اشاره کرده‌اند.

با ادامه گسترش مرزهای هوش مصنوعی مولد، سوالات پیرامون عوامل انسانی، وابستگی به فناوری و ملاحظات اخلاقی در خط مقدم قرار می گیرند. باید دید که این شرکت چگونه به این موارد رسیدگی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.