ادغام برنامه هوش مصنوعی ادوبی با Creative Cloud

هنگامی که در اوایل سال جاری محبوبیت تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی افزایش یافت، شرکت ادوبی اعلام کرد که در حال کار بر روی هوش مصنوعی خود یعنی Adobe Firefly است و در حال حاضر نسخه بتا آن را عرضه کرده است.

به گزارش تکناک، علاوه بر این خبر، ادوبی امروز اعلام کرد که Adobe Firefly در اواخر امسال به برنامه‌های Creative Cloud ادغام می‌شود.

به کمک هوش مصنوعی Firefly شما می توانید مثل یک نقاش خلاق، کشف و ایده پردازی خود را افزایش دهید و زمان تولید کارهای خود را از روزها به فقط چندین دقیقه کاهش دهید. با این هوش مصنوعی یا
AI (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) مولد که مستقیماً در جریان کار شما ادغام شده است، این قابلیت های جدید قدرتمند، درست در دسترس شما خواهند بود. تصور کنید که بتوانید فوراً زمان ویدیو را تغییر دهید، به‌طور خودکار حاشیه‌نویسی کنید یا تنوع بی اندازه ای از کلیپ‌ها داشته باشید.

Adobe Firefly وقتی با Creative Cloud ادغام می شود چه کاری می تواند انجام دهد؟ این موضوع به کاربران اجازه می دهد تا با این هوش مصنوعی، توانایی ایجاد یک چیز و سپس تایپ افکت مورد نظر خود در کادر فرمان، به سرعت افکت ها و تغییرات خاصی را به کار خود اضافه کنند. به عنوان مثال، نوشتن کلمه “Molten” و سپس تایپ کردن “3D molten iron” در کادر فرمان، متن را طوری به نظر می‌آورد که گویی در گرمای شدید در حال ذوب شدن است.

با توجه به گفته های شرکت Adobe، برخی از ویژگی های این قابلیت در زیر آورده شده است:

  • بهبود قابلیت تبدیل متن به رنگ: به کمک این قابلیت شما می توانید طرح‌های رنگی، زمان یا حتی فصل‌ها را در ویدیوهای از قبل ضبط‌شده تغییر دهید، شما می توانید خیلی سریع تنظیمات را تغییر دهید تا لحن و احساس خاصی را ایجاد کنید. با یک اعلان ساده مانند «به این صحنه احساس گرمی و جذابیت بدهید»، این کار انجام می شود.
  • موسیقی پیشرفته و جلوه‌های صوتی: سازندگان به راحتی می‌توانند از صداها و موسیقی سفارشی و بدون حق امتیاز استفاده کنند تا با این کار احساس یا صحنه خاصی را تداعی کنند.
  • فونت های خیره کننده، جلوه های متنی، گرافیک و لوگو: سازندگان با چند کلمه ساده و در عرض چند دقیقه می توانند زیرنویس، لوگو و کارت عنوان و انیمیشن های متنی سفارشی تولید کنند.
  • نوشته های قدرتمند و قابلیت‌های B-roll: سازندگان می‌توانند با استفاده از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) از قابلیت تبدیل نوشته به متن، برای ایجاد خودکار استوری‌بوردها و پیش‌نمایش‌ها استفاده کنند.
  • دستیاران خلاق و کمکی: با استفاده از روش های شخصی سازی شده با هوش مصنوعی، کاربران می توانند مهارت های جدید را یاد بگیرند و فرآیندها را از اول تا ایجاد و ویرایش سرعت بخشند.

ادوبی با هوش مصنوعی غریبه نیست، زیرا این شرکت سال‌ها از چارچوب یادگیری ماشینی هوش مصنوعی Adobe Sensei در برنامه‌های شاخص خود استفاده کرده است. این قابلیت این نرم‌افزار را قادر می‌سازد تا ویرایش‌های پیچیده‌ای مانند حذف و جایگزینی اشیا با Content Aware Fill در Photoshop یا قاب‌بندی مجدد ویدیو با Auto Reframe در Premiere Pro انجام دهد.

ادغام تولید تصویر هوش مصنوعی و سایر ابزارهای یادگیری ماشین در برنامه ها، پیشرفتی فوق العاده برای هر شرکتی است که می خواهد در آینده در فضاهای خلاقانه مرتبط جایگاه خود را حفظ کند. هنگامی که این قابلیت به درستی استفاده شود، مولدهای تصویر هوش مصنوعی می توانند کار کاربر را بهبود ببخشند، این دقیقاً همان کاری است که ادوبی در نظر دارد انجام دهد. این امر زمان تکمیل پروژه ها را کاهش می دهد و در عین حال فرآیند را برای کاربرانش بسیار راحت تر می کند.

اگر کنجکاو هستید که Adobe Firefly را بررسی کنید، باید در لیست انتظار قرار بگیرید. دسترسی در حال حاضر محدود است زیرا ادوبی به دنبال دریافت بازخورد از خلاقان است، بنابراین شما باید یک پرسشنامه را پر کنید که در آن توضیح دهد که می خواهید چه نوع کاری با برنامه های Adobe انجام می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.